Skip to main content

Ik moet bijna iedere week super wifi punt reset geven lampje knippert dan groen en ontvangt niet meer rest in huis in huis  werk wel alleen de wifi point werkt niet noem het super rotzooi van kpn.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Wifi valt iedere dag uit!! Ik word gek van dat groen knipperende lampje op mn (niet) Super Wifipunt. Heb al alles geprobeerd, SWP geruild, steeds resets, fabrieksinstellingen. Het SWP zelfs vlak naast mijn Expedia V10A gezet en nog echt iedere dag weer knipperende lampje, en dus geen wifi etc. etc. KNP HELP!!!

 

Admin: meeverplaatst


Hoi Willem, Roby, welkom! Ik kan me voorstellen dat je hier wel flauw van bent. Ik ga jullie echter toch vragen nog wat resets en dergelijke te doen. Maar dan in specifieke volgorde:

 

Kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen precies zoals ze hier staan.

  1. Rood lampje of continu groen knipperend lampje:
    • Maak deze SuperWifi stroomloos en sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem.
    • Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
    • Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.
  2. Rood lampje of continu groen knipperend lampje en de stappen bij punt 1 hielpen niet:
    • Is de SuperWIfi bekabeld aangesloten op het modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi.
    • Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert.
    • De SuperWIfi zal zich opnieuw opstarten en groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop.
    • Sluit de SuperWifi rechtstreek bekabeld aan op je modem.
    • Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten. De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
    • Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden.
  3. Paars lampje:
    • Dit betekent dat de SuperWifi niet geconfigureerd is. Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal de SuperWifi weer groen branden.

Vraag mij af wanneer Kpn toegeeft dat hun Super wifi super rotzooi is, kan mij niet voorstellen dat je iedere dag deze stappen moet doen.

gewoon geld terug doen en toegeven dat het prut is.


@Willem-57 er is nu inderdaad een probleem als er ook draadloze verbindingsets worden gebruikt maar buiten dat werkten ze prima.  Wat zijn de problemen? Heb je ze bekabeld?


Zo worden ze niet verkocht, want dan kan ik net zo goed kabels trekken stuk goedkoper


Precies en is nog stabieler ook.


Vraag mij af wanneer Kpn toegeeft dat hun Super wifi super rotzooi is, kan mij niet voorstellen dat je iedere dag deze stappen moet doen.

Het idee achter de door mij geplaatste stappen is dat je die eenmalig uitvoert en dat het probleem daarna verholpen is, @Willem-57 :)

 

Als jij wél de stappen van punt 1 én 2 hebt gedaan, maar jouw SuperWifi knipperen nog steeds (regelmatig) groen, dan hoor ik het graag. In dat geval hoor ik ook graag de volgende dingen:

  • welke Experia Box (modem) heb je?
  • hoeveel SuperWifi heb je?
  • waar in huis staan de SuperWifi en je modem?
  • zijn ze bekabeld of draadloos verbonden met je modem?
  • knipperen alle SuperWifi groen, of is dat een specifieke?
  • als het een specifieke is, welke?

snap niet dat Kpn nog steeds niet door heeft dat het product mislukt is.

moet iedere dag  de 2 weer opnieuw verbinden, en krijg nu het advies om ze bekabelt aan te sluiten dan heb ik die dingen niet nodig heb ze op hun advies gekocht omdat ik geen kabels kan trekken.  


Er is hoop! In een ander topic heb ik hetzelfde probleem voorgelegd van groen kniperemde lampjes. Van ene Bram van KPN kreeg ik uiteindelijk het verlossende antwoord: 

Het (groen knipperende lampje) blijkt te liggen aan een update van de SuperWifi versterkers. Meer informatie over die update staat hier. We zijn op de achtergrond bezig het op te lossen.

Zodra we meer informatie hebben laten we het in dat topic en via de wifi versterker pagina weten.  


Het feit dat de SuperWifi bij jou op dit moment problemen geven, @Willem-57, wil niet zeggen dat het product dan dus mislukt is. Voor elke klant die zich hier meldt met een probleem, of dat nu met SuperWifi is of iets anders, zijn er een veelvoud waarbij het prima werkt.

Maakt het voor jou niet minder vervelend dat er bij jou wél een issue is, natuurlijk. Maar betekent dus dat we dit soort meldingen op individuele basis oppakken.

 

Wat jij aangeeft, @RobyTo, klopt deels. We hebben onlangs alle Wifipunten voorzien van een update. We zien wat meer meldingen van rode lampjes, of groen knipperende lampjes. Voor die situaties is het stappenplan wat ik al gaf tot stand gekomen. Deze staat ook vermeld in het Wifipunten updatetopic. BIj de meeste klanten zien we dat het probleem verholpen is als zij dit stappenplan, eenmalig, goed volgen. 

Voor het gemak hebben we er ook een apart kennisbank artikel voor gemaakt:

 

De lopende storing waar Bram het over had betreft specifiek SuperWifi die een paars lampje geeft. Deze is inmiddels opgelost. Het bleek dat de klanten waarbij het paarse lampje niet wegging na enkele minuten bekabeld aansluiten er allemaal een draadloze verbindingsset tussen hadden zitten. Na deze er even tussenuit te halen was het ook bij hen verholpen.

 

Dat gezegd hebbende, er zijn ook klanten waarbij het stappenplan hierboven toch niet werkt. 

Als dit bij jullie het geval is dan kijken we natuurlijk verder mee. Maar dan moeten we wel meer informatie hebben. Zodat er een goed beeld is van de situatie bij je thuis. En we kunnen gaan kijken wat nu precies het punt is waar het misgaat.

  • welke Experia Box (modem) heb je?
  • hoeveel SuperWifi heb je?
  • waar in huis staan de SuperWifi en je modem?
  • zijn ze bekabeld of draadloos verbonden met je modem?
  • knipperen alle SuperWifi groen, of is dat een specifieke?
  • als het een specifieke is, welke?

@Erik_ Heb inmiddels het stappen plan doorlopen en met goede hoop weer een het testen gegaan. Zowaar twee dagen werkte alles goed, geen groen knipperende lampjes. Maar helaas, nu toch weer groen knipperen op het SuperWiFipunt 😞. Hierbij antwoord op je vervolg vragen: ik heb een Experia Box v10A in de woonkamer en 1 SuperWifipunt op de slaapkamer boven de woonkamer. Experia en SuperWifi zijn draadloos aangesloten. En als het fout gaat is het altijd het SuperWifipunt wat groen knippert.

Heb ik nog een vraag: is het mogenlijk om de softwareupdate van het SuperWifipunt weer terug te zetten naar voor oktober 2022. Want toen werkte het SuperWifipunt gewoon goed!

In afwachting, ben benieuwd.  . . . 


@Erik_ stuur nog even even reminder voor voorgaand bericht . . . . Kan je al iets vertellen wat een oplossing kan zijn voor de SuperWifi?


Mijn SuperWifiPunt heeft de eigenaardige gewoonte om elke twee dagen (of beter gezegd nachten) groen te gaan knipperen en geen internetverbinding meer te hebben. Ik kan er bijna de klok gelijk op zetten, wanneer het gebeurt, maar ja, dan slaap ik.

Aan en uit zetten met de knop achter op het superwifipunt is voldoende om de situatie weer voor twee dagen te herstellen. Heb ook wel eens de genoemde stap van resetten d.m.v. een kabel aan het modem gedaan, maar heb niet zoveel zin om dit elke twee dagen te doen. Kan ook niet de bedoeling zijn.

Meen hier te lezen, dat een en ander mogelijk gevolg is van een softwareupdate? 

Hoe gaat KPN dat oplossen?


Mijn SuperWifiPunt heeft de eigenaardige gewoonte om elke twee dagen (of beter gezegd nachten) groen te gaan knipperen en geen internetverbinding meer te hebben. Ik kan er bijna de klok gelijk op zetten, wanneer het gebeurt, maar ja, dan slaap ik.

Aan en uit zetten met de knop achter op het superwifipunt is voldoende om de situatie weer voor twee dagen te herstellen. Heb ook wel eens de genoemde stap van resetten d.m.v. een kabel aan het modem gedaan, maar heb niet zoveel zin om dit elke twee dagen te doen. Kan ook niet de bedoeling zijn.

Meen hier te lezen, dat een en ander mogelijk gevolg is van een softwareupdate? 

Hoe gaat KPN dat oplossen?

Kunt eens proberen in te loggen op de superwifi en dan bij kanaal keuze voor de 5Ghz wifi eens vast te zetten op een keuze tussen 36-48 en zien of dit soelaas biedt.


Mijn SuperWifiPunt heeft de eigenaardige gewoonte om elke twee dagen (of beter gezegd nachten) groen te gaan knipperen en geen internetverbinding meer te hebben. Ik kan er bijna de klok gelijk op zetten, wanneer het gebeurt, maar ja, dan slaap ik.

Aan en uit zetten met de knop achter op het superwifipunt is voldoende om de situatie weer voor twee dagen te herstellen. Heb ook wel eens de genoemde stap van resetten d.m.v. een kabel aan het modem gedaan, maar heb niet zoveel zin om dit elke twee dagen te doen. Kan ook niet de bedoeling zijn.

Meen hier te lezen, dat een en ander mogelijk gevolg is van een softwareupdate? 

Hoe gaat KPN dat oplossen?

Kunt eens proberen in te loggen op de superwifi en dan bij kanaal keuze voor de 5Ghz wifi eens vast te zetten op een keuze tussen 36-48 en zien of dit soelaas biedt.

Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. Na de wijziging is het superwifipunt afgelopen nacht weer keurig netjes na 48 uur gaan knipperen


Weet iemand of de SuperWifi update van half oktober vorig jaar terug gezet kan worden naar de firmware versie van daarvoor. Toen werkte alles namelijk goed. Nu is de SuperWifi gewoonweg niet te gebruiken met groen knipperend (niet) SuperWifi. :-(


Hier hetzelfde probleem. Heeft goed gewerkt tot ongeveer 2..4 maanden geleden. Daarna bijna elke nacht gaat het lampje groen knipperen. 

Op te lossen door de betreffende SuperWifi uit en aan te zetten. Daarna werken alle verbindingen goed.

 

Het is altijd het middelste Wifi-punt is: Modem → SuperWifi → SuperWifi.

 

Twee keer een update uitgevoerd door beide punten 10 minuten aan modem te hangen en ook al een keer beide superwifi punten gewisseld maar maakt allemaal niets uit. Ook een keer dichtbij de modem geplaatst, geeft zelfde probleem.


@F.B. Heel herkenbaar, om gek van te worden. Ben een 4 maanden aan het struggelen geweest . . . . Totdat ik de v10a heb vervangen door de v12 modem. Echt waar, G E W E L D I G. Alles werkt weer als vanouds. Een aanrader ! ! En jammer dat KPN zelf niet mee kon denken en met een oplossing kwam. Had me heel wat uren ellende bespaard . . . . echt (no) SUPER wifi 🤪


Allen, kijk even hier voor een workaround.
 

Ik had hetzelfde. De problemen lijken te zijn ontstaan na de update van de v10a toen deze zelf een mesh punt werd. Een paar weken geleden. Ik heb een stabiele superwifi nu. Er lopen nog wat testen om de root cause te achterhalen.

Graag eenieder proberen.

eerst zorgen dat superwifi verbonden is.
5G band op kanaal 36 zetten en opslaan.

Post graag even het resultaat.


@F.B. Heel herkenbaar, om gek van te worden. Ben een 4 maanden aan het struggelen geweest . . . . Totdat ik de v10a heb vervangen door de v12 modem. Echt waar, G E W E L D I G. Alles werkt weer als vanouds. Een aanrader ! ! En jammer dat KPN zelf niet mee kon denken en met een oplossing kwam. Had me heel wat uren ellende bespaard . . . . echt (no) SUPER wifi 🤪

Dat komt waarschijnlijk omdat box12 altijd native zelf al een mesh punt is geweest. De v10a is pas sinds kort zelf een mesh punt. Het lijkt erop dat er een bug aanwezig is waarvoor ik inmiddels een workaround heb.


@Willem-57, @RobyTo, @Peter Santbergen 

Hebben jullie nog altijd last van de superwifi die steeds om de dag of paar dagen verbreekt? Jullie hebben dacht ik ook een v10a als ik het zo snel lees. Meld je even zodat we samen even wat kunnen controleren. Ik heb  mogelijk een oplossing voor jullie als blijkt dat uit de controle er een probleem zichtbaar is.


@Willem-57@RobyTo@Peter Santbergen 

Hebben jullie nog altijd last van de superwifi die steeds om de dag of paar dagen verbreekt? Jullie hebben dacht ik ook een v10a als ik het zo snel lees. Meld je even zodat we samen even wat kunnen controleren. Ik heb  mogelijk een oplossing voor jullie als blijkt dat uit de controle er een probleem zichtbaar is.

Ik mag nog steeds om de twee dagen resetten, ondanks dat ik het advies om de 5G band op kanaal 36 te zetten , heb opgevolgd.


@Willem-57@RobyTo@Peter Santbergen 

Hebben jullie nog altijd last van de superwifi die steeds om de dag of paar dagen verbreekt? Jullie hebben dacht ik ook een v10a als ik het zo snel lees. Meld je even zodat we samen even wat kunnen controleren. Ik heb  mogelijk een oplossing voor jullie als blijkt dat uit de controle er een probleem zichtbaar is.

Ik mag nog steeds om de twee dagen resetten, ondanks dat ik het advies om de 5G band op kanaal 36 te zetten , heb opgevolgd.

@Peter Santbergen, je hebt de v10a?


@Willem-57@RobyTo@Peter Santbergen 

Hebben jullie nog altijd last van de superwifi die steeds om de dag of paar dagen verbreekt? Jullie hebben dacht ik ook een v10a als ik het zo snel lees. Meld je even zodat we samen even wat kunnen controleren. Ik heb  mogelijk een oplossing voor jullie als blijkt dat uit de controle er een probleem zichtbaar is.

Ik mag nog steeds om de twee dagen resetten, ondanks dat ik het advies om de 5G band op kanaal 36 te zetten , heb opgevolgd.

@Peter Santbergen, je hebt de v10a?

Ja


Zou jij eens kunnen kijken onder Network - LAN en dan in het dropdown menu kiezen voor LAN DHCP. Kies dan add. Kijk eens of je voor je superwifi Mac adres  (host SWP2-54DA01) meerdere entries hebt? Zoals hieronder te zien.
 

Let op: je kunt scrollen in die lijst.