Skip to main content

Ik wil extra wifi op 2.4 Ghz instellen. 
Werken demsuperwifi punten dan ook op beide frequenties?

Hallo @HMBJA 

 

Op het gewone Wifi netwerk blijven beide frequenties werken, alleen op het extra Wifi netwerk wordt dan 2.4GHz gebruikt als je dat zo instelt, dat geldt voor alle SW punten in je netwerk.


Hallo GeSp

Bedankt voor je reactie. Ik heb gelezen dat wanneer je de extra Wifi op 2,4 G zet en deze dezelfde SSID als de 5G geeft ze dan een mesh vormen. Als ik dat doe geven de SW punten dan beide frequenties door?


Hallo @HMBJA 

 

Extra Wifi dezelfde SSID geven heeft totaal geen zin, als dat überhaupt kan.

Je hebt al een 2.4GHz signaal met dezelfde SSID als de 5GHz voor het normale Wifi netwerk.

Alle frequenties en SSID's zijn op elk SW punt beschikbaar mits ze aangemeld zijn in het netwerk.

Er is 1 master Wifi punt, dat kan de EB V10A, Box 12, Box 14 of bij de V10 één van de SW punten zijn.
Wat je instelt op de master geldt ook voor de andere punten.


Hi @HMBJA, welkom op het forum. 

Op het gewone Wifi netwerk blijven beide frequenties werken, alleen op het extra Wifi netwerk wordt dan 2.4GHz gebruikt als je dat zo instelt, dat geldt voor alle SW punten in je netwerk.

Ik zie dat GeSp je goed op weg heeft geholpen, waarvoor dank. Zie ook onze kennisbank voor alle informatie over het apart instellen van de 2.4 en 5 GHz netwerk.


Het is gelukt om de extra wifi in te stellen. Overigens werkte dat allen in Safari en niet in Google. Mijn smart device is nu ook gekoppeld en de bijhorende app werkt ook. Dus alles opgelost.

Ik begrijp alleen nog niet waarom het smart device de “normale” 2,4G niet zag.

Allen bedankt voor de reacties.