Skip to main content

Hallo ,

 

Sinds vanmiddag heb ik ineens geen wifi meer in huis. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat een superwifipunt op rood stond. Deze geresset maar blijft op rood staan. Deze gewisseld met een ander superwifipunt maar die word bij het modem dan weer paars. 
heb ondertussen alle stappen die ik kon vinden op dit forum doorlope. Dus begin nu een beetje ten einde raad te rAken. Heb nu geprobeerd om ze uit te zetten en op te starten zonder ethernet kabel. Wachten tot ze paarse led geven maar staan ondertussen al 45 min groen te knipperen. 
nu vraag ik me ook af of de reset goed gaat. Als ik deze knop indruk met paperclip zou deze 3 x rood moeten knipperen las ik ergens maar ook dit gebeurt niet zelfs niet na een minuut indrukken. 
 

dus is er iemand die me kan helpen. 
 

groet chris 

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds vandaag. Het heeft vele jaren goed gewerkt en vandaag spontaan niet meer! Ben erg benieuwd hoe KPN die gaat oplossen.


Hi @Buijen5! Welkjom op het forum.

Wil je, net als @Kerkdriel, even de stappen doorlopen voor een schone installtie voor de SuperWifi?

Na een update kan het zijn dat er in verschillende apparaten afwijkende softwareversies staan. Door deze stappen nauwkeurig te volgen los je dat vrijwel altijd op. Als na deze stappen het probleem blijft, laat het dan hier weten. Dan help ik je verder. 

Laat dan nog wel even weten welke apparatuur je precies hebt. 🙂


Hier ook problemen sinds gisteren.  100 x alle stappen doorlopen zonder succces.Ik heb vanochtend de dvs uit het modem gehaald (dus nu boven geen tv) maar de witte superwifi's doen het weer.

Als jullie me als test de nieuwe zwarte superwifi kunnen opsturen test ik graag uit of die wel met de dvs werken. Ik snap dat ik die dan niet zomaar krijg natuurlijk.


@Jozjo lukt het je eventueel de tv via de SuperWifi aan te sluiten?


@Jozjo lukt het je eventueel de tv via de SuperWifi aan te sluiten?

Hoi Bram ik heb de witte Superwifi, kan in daar de decoder op aansluiten?? Ik ga zowiezo dit weekend weer even proberen.


@Jozjo Je kan de decoder op je Superwifi aansluiten


@Jozjo officieel valt het buiten de ondersteuning. Waarmee we alleen willen zeggen dat als het wel storingen geeft je het alsnog bekabeld zult moeten aansluiten. Maar dit geldt ook voor de DVS.

Ook moet ik zeggen dat ik het bij mij thuis op dezelfde manier heb aangesloten. En het werkt prima. 🙂


@Jozjo officieel valt het buiten de ondersteuning. Waarmee we alleen willen zeggen dat als het wel storingen geeft je het alsnog bekabeld zult moeten aansluiten. Maar dit geldt ook voor de DVS.

Ook moet ik zeggen dat ik het bij mij thuis op dezelfde manier heb aangesloten. En het werkt prima. 🙂

Hoi Bram,

Ik heb normaal gesproken dus 1 superwifi op de overloop staan. Vandaag met de ethernetkabel verbonden met tv kastje en ja hoor dat werkt wel.

Kom dan wel nog een superwifi tekort omdat er boven nog een tv staat. Op zich wel een mooie oplossing als de dvs er niet tussen zit. Kan nu dus ook niet testen of het met 2 tv's boven ook nog goed gaat.


Hallo, 

De DVS even een minuutje van de stroom halen helpt. 

Wat betreft SuperWiFi : Er is nu een topic met tips en oplossingen: 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden