Skip to main content

Ik heb onlangs 2 superwifi (de witte) van iemand overgenomen, maar krijg ze niet aan de praat. Ik heb alles gereset, ook het modem en alle stappen doorlopen zoals beschreven op de site en in een handleiding die de helpdesk me heeft gestuurd. 

Ik heb een Superwifi met kabel gekoppeld aan de Box 12 gekoppeld om de configuratie over te nemen. Dan krijg ik keurig een groen lampje. Zodra ik deze ontkoppel om ergens anders in huis te zetten wordt hij direct rood.

Ik heb ook een 2e punt geprobeerd op afstand met de WPS knop te verbinden met een bedrade Superwifi. Die vinden elkaar dan wel lijkt het. Er blijft dan een oranje lampje branden op de losse Superwifi. Onze apparaten pakken hem dan ook niet op. 

Iemand nog tips die ik kan uitvoeren of een werkende stap voor stap die ik moet doen?

Beste ​@PaulK1981 zie onderstaande links voor hulp en mogelijke oplossingen:

en

en

Succes

Welkom op de community ​@PaulK1981, dat is niet handig met de SuperWifi's inderdaad. Jan deelt al een paar linkjes naar de Kennisbank, die kunnen je hierbij helpen. Lukt het daarmee?

Bedankt voor de hulp zover! Ik heb het nu aan de praat gekregen, maar alleen als ik 1 Superwifi met de kabel aan het modem vast laat zitten. Ze zouden toch ook beide los van het modem moeten kunnen werken zodat de box 12 als master dient? Maar zodra ik de kabel eruit trek wordt hij direct rood.

Op zich best goed de wifi nu, maar een extra punt zodat er in de tuin ook betere wifi is zou lekker zijn natuurlijk!

En hoe krijg ik de netwerknaam en wachtwoord aangepast?

Welke versie van de software hebben jouw Box 12 en SuperWifi's? De Box 12 kan overgezet zijn naar een nieuwere software die nog niet goed samenwerkt met de witte SuperWifi's. Dat zou dit kunnen veroorzaken.

En hoe krijg ik de netwerknaam en wachtwoord aangepast?

De SuperWifi punten nemen de gegevens bij installatie volledig over van het modem. Als ze al geïnstalleerd zijn kan je ook inloggen op de SuperWifi zelf en daar instellingen wijzigen: 

Reageer