De reset naar fabrieksinstellingen en vervolgens 30 minuten aan de gele poort van de router hangen werkt niet.
Ik heb 2 wifi punten en beide werken niet.
Iemand nog ideeën?
Beste antwoord door MBMW
Wat bij mij verbeterde was het volgende:
uitzetten (stekker eruit) van het glasvezelkastje Voor zeker 30 minuten.
En van het wifi modem voor dezelfde tijd (kan tegelijkertijd).
Én alle super wifi punten resetten zodat ze allemaal paars knipperen.
Dan eerst glasvezelkastje aanzetten en even wachten totdat er niet meer leds continu gaan branden.
Dan het modem aanzetten en wachten totdat dat helemaal is opgestart.
En dan één wifipunt bekabeld aansluiten. Wacht minstens een half uur (zelfs als hij al even continu groen draait). Haal de kabel dan uit het superwifipunt en zet hem op de gewenste plek en wacht totdat hij continu groen brandt.
Doe dan het tweede wifipunt en herhaal de hele procedure
idem voor de eventuele andere wifipunten.
Bij mij trad er toen een verbetering op. Maar de witte wifipunten bleven bij mij problemen geven. Ik hoop dat je meer succes hebt.
Check dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val:
Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is:
Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?
Werkt het dan nog steeds niet? Volg dan de instructie van moderator Erik:
Erik van KPN schreef:
Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.
Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met onze telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie
Ik heb o.a. deze stappen door lopen. Meerdere keren.
“
Een schone installatie van SuperWifi punten
Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.
Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten).
Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.”
Ik ga zo naar de WPA instellingen kijken en naar het ‘update naar SW1’ verhaal.
Hoi @Caliber-63, wat jammer dat er nog geen verbetering is ondanks al je inspanningen en de hulp en suggesties hier in je topic.
Als je er nog steeds niet uit komt met jouw SuperWifi, maak dan een terugbelafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het je uit komt, en helpt je verder om het op te lossen.
uitzetten (stekker eruit) van het glasvezelkastje Voor zeker 30 minuten.
En van het wifi modem voor dezelfde tijd (kan tegelijkertijd).
Én alle super wifi punten resetten zodat ze allemaal paars knipperen.
Dan eerst glasvezelkastje aanzetten en even wachten totdat er niet meer leds continu gaan branden.
Dan het modem aanzetten en wachten totdat dat helemaal is opgestart.
En dan één wifipunt bekabeld aansluiten. Wacht minstens een half uur (zelfs als hij al even continu groen draait). Haal de kabel dan uit het superwifipunt en zet hem op de gewenste plek en wacht totdat hij continu groen brandt.
Doe dan het tweede wifipunt en herhaal de hele procedure
idem voor de eventuele andere wifipunten.
Bij mij trad er toen een verbetering op. Maar de witte wifipunten bleven bij mij problemen geven. Ik hoop dat je meer succes hebt.
Ik heb het wifi punt een uur bekabelt laten zitten en zodra de kabel eruit gaat brand hij rood.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.