Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi2 heeft sinds kort een oranje lampje

  • 20 June 2024
  • 7 reacties
  • 133 keer bekeken

Toch maar een vragen. Ik heb zo een zwarte ronde wifipunt waarvan het groene lampje altijd brandde. Ineens gaat het oranje lampje branden. Ik heb denk ik alles geprobeerd. Gereset en de router met dat witte knopje ook gereset en de wifi staat aan op de laptop ik heb Box 12 , nog niet zo heel lang en alle lampjes branden op de router groen. Aan de laptop zit een lankabel en in het stopcontact een adaptor en aan de achterkant een uit/aan knop. Nu had ik best een probleem met het ww van de router , met Admin, n.l. een verticaal streepje, maar ook dat is gelukt want ik kom moeilijk aan de achterkant van de router maar na het verticale streepje ( shift +/) kon ik toch niet inloggen. Maar ik denk dat daar het probleem niet ligt. Nu lees ik her en der dat er een update komt voor die Exp box 12 of is het KPN box 12 dat is me niet duidelijk. Als dat het probleem is wacht ik af, want ik heb een bereik van ongeveer 78 mb en voor downloaden 101 dacht ik. Nu heb ik een robotstofzuiger die wel een wifi netwerk opent maar onbeveiligd maar geen verbinding met internet. Of dat de stoorzender is? Ik heb de verbinding verbroken en hem op “niet onthouden" gezet.

Ik ben 77 jaar en niet zo op de hoogte, maar misschien snap ik uw hulp wel. Niet geschoten ….. met vr.gr. 

Wil de Weger/Urk

Lampje brandt nog steeds oranje, de wifi doet het altijd prima.


Beste @Wilsophie, rot dat het nu ineens oranje brandt! Eerst even wat informatie: in principe kan dat, op de SuperWifi 2, niet echt kwaad. Het betekent dat de verbinding met het andere wifipunt of het modem niet ideaal is. De snelheid zal dan misschien iets langzamer zijn, maar als het verder wel goed werkt, zou ik het lampje mooi laten voor wat het is. 

 

Dan nu even iets specifieker: we zien dat dit kan gebeuren na de laatste update van de Box 12. In de meeste gevallen is het voldoende om de Box 12 te herstarten, maar in jouw geval dus niet. Je kunt dan inloggen op het modem (open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn) en daar de optie  ‘Herstart thuisnetwerk’ gebruiken. Je vindt deze optie via Instellingen > Systeem.


Hoi Marcia, bedankt voor je hulp. Dat herstarten heb ik al geprobeerd, het was heel lastig om naast “ ADMIN” het wachtwoord over te nemen omdat er een recht streepje bij zat en die zit niet op het toetsenbord, dat moest met een extra handeling, wat weet ik niet meer. Heb ik superwifi 2?> IK denk ook dat het met de update van box 12 verband houdt. Eindconclusie is dus … “niks aan doen gaat vanzelf over? “


Zolang je geen problemen met de wifi ervaart, zou ik het dan inderdaad laten voor wat het is! Mocht je toch problemen gaan ervaren, laat het dan wel weten natuurlijk. 


Dank je wel. Duidelijk.


Inmiddels heb ik zelf dat ronde ding naar de meterkast geplaatst en nu brandt het goed , ( groen). 


Goed om dat te lezen, Wilsophie! Fijn😄.


Reageer