Skip to main content
Antwoord

SuperWifi2 werkt niet meer: "This device is not connected successfully to the home network"

• June 25, 2025
  • 3 reacties
  • 228 keer bekeken

Hallo,

Mijn netwerk bestaat uit een KPN box 12 met 3 bedraade (<1Gb) SuperWifi2 extenders. Er lijkt geen wifi uit de extenders te komen. De leds van de extenders blijven groen knipperen (snel). Dit duurt al meer dan een week. Een power-cycle lijkt niet te helpen. 

Ik kan inloggen op mijn modem en via het modem ook op de SuperWifi2 extenders immers ze zijn bedraad.

Als ik via de home network tab de network topology bekijk dan zie ik de extenders rood gekleurd. Click ik op een van de extenders dan zie de status van de extender: "paired". 

Maar ook deze error:
"This device is not connected successfully to the home network. Repeat the DIY installation and use the supplied internet cable"

Ik heb opnieuw proberen te pairen door de WPS knop op het modem in te drukken en later de WPS knop van de extender in te drukken. Tijdens het pairen was de netwerk kabel aangesloten. Helaas geen succes.

Heb ook gekeken of ik de FW van het modem en/of de extenders kan upgraden:
Modem (settings tab, system tab): "Upgrade your device: upgrade service not currently available. try again later"
Extender: niet mogelijk
KPN Box 12 FW V12.C.24.16.14
3 extenders SuperWifi2 FW SW2.C.24.07.04

Patrick

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Patrick707. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat je hier al een week mee zit. 

Als de SuperWifi punten snel blijven knipperen, zelfs na het opnieuw verbinden met het modem, dan is het noodzakelijk om de Experia Box een hard reset te geven. Meestal syncen ze daarna wel meteen goed en houdt het knipperen op. Als ze toch door blijven knipperen dan is het ook nodig om de SuperWifi punten een reset te geven. Hieronder heb ik beide instructies gezet en laat maar weten of het daarna gelukt is!

Nog een aanvulling op het resetten van het SuperWifi punt: Als het lampje eenmaal paars brandt, stop dan de ethernetkabel weer terug in de versterker. Wacht daarna nog 30 minuten voordat je 'm eventueel wilt verzetten. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Hoi ​@Patrick707. Welkom op de KPN Community! Vervelend dat je hier al een week mee zit. 

Als de SuperWifi punten snel blijven knipperen, zelfs na het opnieuw verbinden met het modem, dan is het noodzakelijk om de Experia Box een hard reset te geven. Meestal syncen ze daarna wel meteen goed en houdt het knipperen op. Als ze toch door blijven knipperen dan is het ook nodig om de SuperWifi punten een reset te geven. Hieronder heb ik beide instructies gezet en laat maar weten of het daarna gelukt is!

Nog een aanvulling op het resetten van het SuperWifi punt: Als het lampje eenmaal paars brandt, stop dan de ethernetkabel weer terug in de versterker. Wacht daarna nog 30 minuten voordat je 'm eventueel wilt verzetten. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2025

Hallo Arjan 

Bedankt, het werkt! Voor het resetten moest ik de reset button 30sec ingedrukt houden. Ik dacht eerst dat als je een reset uitvoert dat je alle wachtwoorden opnieuw moet  invulen, maar dat is niet zo.

Patrick

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat was eerder altijd wel zo inderdaad, maar tegenwoordig staat dat opgeslagen op onze servers. Dus SSID en wachtwoord worden gelukkig weer teruggezet na een hard reset. En top dat het opgelost!