Skip to main content

Ja het werkt idd maar het vertraagd wel de kpn+tv box waardoor je regelmatig vastlopend of vertraagd beeld heb voor bij het terugkijken en netflix Disney+ enz dat lijkt mij ook niet de oplossing en dit verkom je door over te stappen naar een kpn box 12  hierbij is het mogelijk om apparatuur draadloos te gebruiken maar deze krijg je pas als je oude modem kapot is. Dus als je overstapt naar een pakket waar je meer voor betaald omdat je kpn+tv box en daar dan twee superwifi 2 bijkoopt krijg je alles heel snel geleverd maar om alles goed te laten werken krijg het belangrijkste wat je nodig hebt (de kpn 12 modem)er niet bij.  heel treurig dit. De rede wat kpn hiervoor geeft is dat het niet duurzaam zou zijn om de nieuwe modems erbij te leveren erg lachwekkend dit wel een nieuw(luxer) product ontwikkelen terwijl niks mis met het oude product en klanten hiermee te trekken en bestaande klanten laten overstappen terwijl alles niet werkt als behoren. Jullie denken hierbij aan verdienen en niet aan de klant. Jullie zijn alles behalve duurzaam  bezig.

 

Admin: afgesplitst

Hoi @asrah ,

Met SuperWifi 2 zou TV+ gewoon draadloos moeten werken achter een V10.

Bekabeld op de V10 gaat niet altijd goed, maar dat is op te lossen door de TV+ achter een switch met IGMP snooping te zetten.

 

Hoe is de TV+ momenteel verbonden?

 


Bedraad. Alles is op te lossen maar als kpn de box 12 er bij geeft zijn dergelijke oplossing niet nodig omdat je met een box 12  heb je zowel  bij draadloos als bedraad tv geen last van haperend beeld enz. Omdat de box 12 een optie waarmee het modem signaal blijft uitzenden in tegenstelling tot v10 modem je kan bij vann van alles aanschaffen om de v10 hetzelfde mogelijkheden geven als de box 12 maar ik betaal al zat aan mijn abonnement dus een beetje medewerking van kpn zo wel fijn zijn. Als je kpn belt zeggen dat het op de hoogte zijn van de problemen die ik heb omdat ik niet de enige ben en dat alleen met de hun verbindingsetjes is op telossen en volgens de technische dienst die mij heeft geholpen zijn deze problemen  met een kpn 12 box opgelost hij heeft het geprobeerd  naar mij te versturen schijnt dat kpn zelf dit heeft geblokkeerd  alleen bij een kapot modem kan je een box 12 krijgen.


Zou je de TV+ box op deze manier kunnen aansluiten?:

Dat zou net zo goed moeten werken als bekabeld op een Box 12.Als het dan ook niet werkt ligt de oorzaak niet bij het modem in ieder geval.


Ik heb een v10 modem  en niet  een kpn box 12 dat is het probleem juist. En alles is door een kpn monteur aangesloten.  Met een  kpn 12 box zou alles vlekkeloos werken volgens technische dienst van kpn ,maar de kpn box 12 krijg alleen als v10 modem stuk is als je klant bent ,wordt je een nieuwe klant wordt het pakket waar ik voor betaal standaard geleverd met een kpn box 12. Ps dat is idd ook een idee om het zo aan te sluiten maar waarom heeft de kpn monteur het dan niet zo aangesloten  ik d8 namelijk ook dat hij het op de superwifi 2 zou aansluiten omdat  dat uiteindelijk mij modem wordt maar dat heeft hij niet gedaan waarom weet ik niet?  Bedankt voor uw input.


Maar waarom heeft de kpn monteur het dan niet zo aangesloten ik d8 namelijk ook dat hij het op de superwifi 2 zou aansluiten omdat  dat uiteindelijk mij modem wordt maar dat heeft hij niet gedaan waarom weet ik niet?

Die opstelling geeft niet altijd problemen hoor, maar als het dat wel doet is een andere aansluitmethode wel een goed iets om te proberen.Maar het probleem kan ook goed ergens anders zitten, TV+ zit nog vol problemen(helaas...).


Dat is een eerlijk antwoord  als ze dat gewoon communiceren naar de klant toe ipv van een verkooppraatje te houden dat je het  zou kunnen  oplossen door dergelijk extra apparatuur aan te schaffen via de kpn shop wat ook weer geld kost.  En als vraagt of het modem 1 op 1 mag omruilen (modem v10 naar de box 12 ze dat het niet duurzaam is om een goede werkend modem  te vervangen  (terwijl deze modem gewoon naar gereinigd re worden weer naar een andere klant te gaan of gerecycled worden) maar het aanschaffen  van dergelijke apparatuur  kost niet alleen geld maar ook dubbel zoveel stroom is dat dam wel duurzaam?

 


Heb je de eerder beschreven aansluitmanier al geprobeerd?Werkt dat?

Zou je de TV+ box op deze manier kunnen aansluiten?:

Dat zou net zo goed moeten werken als bekabeld op een Box 12.Als het dan ook niet werkt ligt de oorzaak niet bij het modem in ieder geval.

 

maar het aanschaffen  van dergelijke apparatuur  kost niet alleen geld maar ook dubbel zoveel stroom is dat dam wel duurzaam?

 

Misschien weten ze niet dat het issue met de V10 te omzeilen is, of zijn ze al die klachten gewoon beu en willen ze zo snel mogelijk van je af als beller.Niet erg netjes, maar soms kunnen ze helaas gewoon niks doen...Het ligt ook niet in de handen van de KS.Die kunnen de structuele problemen niet oplossen maar krijgen wel boze klanten op zich (helaas).


I know het het zelf ook gehad werd zelf met de dood bedreigd ow dat ze me kwamen opzoeken en wellis een lesje zouden leren dat was in 2006 al zo toen ik ook werkte op bij ks kpn ik hoopte dat kpn in de tussentijd wel vooruit was gegaan des tijd lanceerde ook een product wat eigelijk niet goed was door ontwikkeld  maar wouden graag de eerste op de markt zijn die dat product En concept zouden uitrollen terwijl het product /concept nog zoveel problemen gaven  mensen betaalde des een hoop voor het product/concept terwijl het vaak de helft van de tijd niet werkte en dan kreeg de klantenservice alle bagger over zich heen.  


Ja, dat is erg. Mensen kunnen soms zo onredelijk en idioot gedragen.


Met een v10 +superwifi 2 punten is het niet mogelijk op je netwerken te scheiden omdat de superwifi het signaal overneemt  en het modem als het ware uitschakelt en omdat de v10 modem geen mesh ondersteuning heeft word het onmogelijk om de netwerken te scheiden. Je kan wel bij kpn ondersteuning kopen waar je de  netwerken wel weer kan scheiden. Echter is er ook een kpn 12 box (modem) die dit  allemaal wel ondersteunt alleen kom je daar  in aanmerking voor als je v 10 stuk is.  Ps via de kpn thuis app kan je wel een  gasten netwerk maken waarbij je snelheid zou kunnen aan passen naar 2.5ghz  snelheid.  Zo hen ik namelijk ook nu gedaan.

 

Admin: verplaatst naar eigen topic (oorspronkelijk topic)


Of je bij een omruil -als de V10 defect is- een Box 12 krijgt is niet zeker.Momenteel worden er ook weer veel V10 en V10A's geleverd.

 

Als je inlogt op de webinterface van de SuperWifi, kan je Extra Wifi 2.4ghz aan zetten.Dat is bij de Box 12 net zo, alleen pas je het dan aan op de webinterface van de Box 12 i.p.v. die van de SuperWifi.


Het lukt mij noet om op mijn superwifi 2 in te loggen hij wachtwoord  onjuist terwijl dit het wachtwoord is van superwifi 2  weet u misschien hoe ik dit kan oplossen martijn197108?


Je kan in de V10 het MAC adres en het IP waar je mee op de Superwifi 2 inlogt vinden, @asrah .

Via dat MAC adres kan je achterhalen van welke SuperWifi je het wachtwoord moet gebruiken, deze staat achterop.Je vult dan het IP wat bij het betreffende Superwifi punt staat in op de browser.

Als het dan niet werkt dan kan je de superwifi ook resetten.

 

Misschien omschrijf ik het wat onduidelijk, mocht het niet lukken laat 't weten.


Hij blijft het wachtwoord niet pakken dit probleem had ik ook bij de experia wifi boxen. Reset  blijft aangeven dar het wachtwoord niet klopt.

 


Er zijn mij geen structuele problemen met het inloggen bekend, dus dat is gek.Zou je een Firefox privé venster willen proberen?Werkt dat wel?

@Ik_Combineer , heb jij misschien nog ideeen?

 


Er zijn mij geen structuele problemen met het inloggen bekend, dus dat is gek.Zou je een Firefox privé venster willen proberen?Werkt dat wel?

@Ik_Combineer, heb jij misschien 

Nee dat lukt ook niet helaas niet. Maar er staan  er staan wel 2 wachtwoorden acherkant  een wireless key en een admin wachtwoord welke moet ik gebruiken.  Ik heb zelf de qrcode gestand dan pakt hij automatisch het admin wachtwoord met het Mac adres wat er op superwifi staat , deze admin wachtwoord werkt niet. Op mijn modem zie ik dat ene dave met zijn s10  aangesloten maar die ken ik niet er is wel een monteur langs geweest  die is wel ff verbonden geweest om te kijken of alles werkt. Het thuisnetwerk is toch mij modem?


Hoe ziet het inlog venster er uit waar u op probeert in te loggen? Ziet dat er zo uit?

 


Precies zo als getoonde foto'

 


 


En als u dat login venter open heeft staan, knippert er dan 1 SuperWiFi blauw?

U gebruikt de thuis app? In de thuis app kunt u het beheerderswachtwoord vinden via het tandwieltje rechtsboven. Dat wachtwoord moet u gebruiken.


Als je ooit via de KPN Thuis app het wachtwoord hebt aangepast moet je de punten en het modem even resetten. Hierna zou de code welke achterop staat weer moeten kloppen. Probeer voor de zekerheid het beheerderswachtwoord van beide superwifi punten.

Mijn advies voor het wachtwoord; scan de QR code op de achterkant en open de tekst in een notepad, in deze tekst zit het wachtwoord zodat je zeker weet dat je geen spelfout maakt.


Ik_combineer  nick83 en martijn197108 mag jullie bedanken voor het meedenken het is inmiddels geluk.  Ik blijf het verpand vinden dat ks  de technische afdeling  de kpn monteur zeiden dat v10 box het niet ondersteunt dat ik dit alleen met een box 12 mogelijk zou kunnen maken terwijl ook nog pairbonding heb en wat uit verhalen op dit forum heb begrepen dat alleen de v10 (a) dit ondersteunt. 


Dat klopt inderdaad, bij pair bonding krijg je een V10, dus geen Box 12.

Fijn dat het nu gelukt is in te loggen en ook aan te passen als ik het zo begrijp. 

En wat betreft de V10 en TV+. Zie ons aansluitbeleid. Op de V10 dus de TV+ bekabeld aansluiten of via een switch of SuperWifi. En wil je draadloos aansluiten, dan kan dat op een SuperWifi 2. 


Mijn tv is bekabeld aangesloten op het modem zo heeft de kpn monteur het gedaan. Maar bij kijken van de tv+ box als programma ,film of serie wat ik kijk uit meerdere afleveringen bestaat of de film langer dan 1.5 uur of bij terugkijken duurt blijft het beeld stilstaan op de kpn+tv box  bij de vorige interactieve  tv kastje kreeg een melding bent u nog aan het kijken of wilt stoppen en nog wat ander opties die kon kiezen  naar het maken van een keuze kon ik gewoon verder kijken. Met de kpn tv +  box  loopt het scherm vast  en kan ik

alles opnieuw opstarten vanaf het begin scherm en dan begint alles ook helemaal opnieuw  

Hoe kan ik dit oplossen. 


Dat is inderdaad goed aangesloten. Alleen gek dat het vastloopt. Zou je de ontvanger eens willen resetten. Blijft het daarna nog steeds vastlopen?