Skip to main content
Vraag

Weer storing SuperWifi 2: blijven groen knipperen ook na reset

• 26 mei 2025
  • 14 reacties
  • 196 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Na veel storing met super wifi ( dit bleek een landelijk probleem) wifi punten 2.0 gekregen.

deze werkte afgelopen weken prima maar nu beide al 2 dagen alleen maar groen knipperen 

al meerdere keren volledig reset, en nu hangen ze beide aan de modem maar geven nog geen wifi en blijven knipperen.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+2

Ik heb sinds kort (gisteren?) hetzelfde probleem 1 Superwifi is bedraad aangesloten, de andere niet.

Op beide knipperen de lampjes groen, ook na reset. Gaat om de zwarte versie.

• Topper
  • 10 reacties
  • 27 mei 2025

Hier het zelfde. Na resetten, her installaties etc. blijft het probleem. Contact met KPN is ook hopeloos.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 mei 2025

@kpn helaas na zoveel jaar trouwe dienst door jullie laten jullie het afweten.

ik voel me weer net zo belazerd als voorheen bij ziggo, ik ga nu dus ook overstappen.

en toevallig ligt er een mooie aanbieding van delta op de map😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 mei 2025

Oké net met KPN aan de lijn dezelfde stappen gedaan. En gelukkig werkt alles weer, wel blijven mijn twijfels over het onstabiele netwerk.

voor dit geld mogen we veel meer verwachten, anders kunnen we 70 euro besparen pm en gewoon hotspot van telefoon maken.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 mei 2025

Heb hier hetzelfde probleem. Om moe van te worden. 

Forum|alt.badge.img+2

Gisteravond de hele avond bezig om de SW's te resetten maar krijg geen verbinding. 3 verschillende lan kabels geprobeerd maar niks werkt. Ik kom tot de stap dat het lampje paars branct, maar als ik dan de lan kabel aansluit komt de SW2 niet online.

Het enige dat ik niet gedaan heb is het midden resetten. Ik zou dit graag willen voorkomen vanwege instellingen die ik niet wil verliezen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goedemorgen ​@Zap bedankt voor je terugkoppeling. Hoewel dit een heel vervelend en lastig issue is moet dit ook echt wel goed op te lossen zijn. 
Ik krijg van mijn collega's de volgende stappen die hierbij zouden moeten helpen op een rijtje:

• Alles resetten, inclusief je experiabox
  • Je experiabox op laten starten
  • Daarna de superwifi punten opnieuw installeren en een uur bekabeld aangesloten laten
  • Als dat niet helpt, kun je inloggen op het modem en daar onder Instellingen > Systeem de wifi reset doen.

​@AnneBG â€‹@WalkerOfTheDay â€‹@Timb0 als jullie er met de stappen hierboven of de stappen uit ons kennisbankartikel niet uit komen willen jullie dan telefonisch contact op nemen met een online belafspraak of even een eigen topic aanmaken?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 mei 2025

Wacht even hoor, KPN rolt iets nieuws uit en als klant moet je dan de hele boel resetten?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 mei 2025
Timb0 schreef:

Wacht even hoor, KPN rolt iets nieuws uit en als klant moet je dan de hele boel resetten?

Ja en niet 1x, en ook bellen anders weet je het niet.

en dat alles voor het luttelle bedrag van 75 euro 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 28 mei 2025

Als resetten alles was dat nodig was, goed dan. Maar als het probleem veroorzaakt wordt door nieuwe firmware, die ook niet werkt na een volledige reset naar fabrieksinstellingen, dan duidt dit op een probleem bij KPN. Waarom is dit mijn probleem geworden?

Leen59
Wijsgeer
  • 626 reacties
  • 28 mei 2025
H_V schreef:

Als resetten alles was dat nodig was, goed dan. Maar als het probleem veroorzaakt wordt door nieuwe firmware, die ook niet werkt na een volledige reset naar fabrieksinstellingen, dan duidt dit op een probleem bij KPN. Waarom is dit mijn probleem geworden?

Welkom bij de club van lotgenoten ðŸ˜«

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 juni 2025

Ik heb precies dezelfde problemen, vorig week gaf kpn aan dat het dan aan de voedingskabel van mijn modem zou liggen. Nieuwe binnen gekregen maar ook nu, naar weer een paar keer de hele boel gerest te hebben, blijven de punten groen knipperen. Beneden gelukkig nog wifi maar op de slaapkamers springt alles over op 5g. De mobiele bundels schieten omhoog en de kosten lopen op. 
ik wil gewoon een monteur langs die zorgt dat alles weer tip top werkt, betaal al genoeg maandelijks. Twijfel nu echt wel om een overstap te gaan maken

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@deasjo, een oude/verkeerde adapter kan zeker problemen veroorzaken. Mocht dat bij jou niet de oplossing zijn geweest neem dan vooral weer contact op met mijn collega's. Als je t liever zelf nog eerst probeert kun je de stappen hierboven uitvoeren. Je kunt er ook even een eigen topic voor aanmaken, dan denken we graag even met je mee.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 juni 2025

Deze ochtend flinke tijd aan de lijn gehangen met de KPN omdat de reset weer niks uithaalde. 
om een lang verhaal kort te maken heb ik beide superwifi’s  bedraad aan mijn modem gehangen. Eerst de modem gereset, vervolgens beide wifi punten. Ze gingen vrijwel binnen enkele minuten groen branden en ook na een half uur nog. Ze staan nu weer op hun eigen plek en hebben weer volop verbinding.. tip dus voor diegene die er nog mee strukkelen. 

Reageer