Skip to main content

Enkele maanden geleden de 2 Experia Wifi’s eruit gegooid en vervangen door 3 stuks Superwifi 2.

De eerste Superwifi staat op de 1e verdieping en is bekabeld vanaf Box 12. De tweede Superwifi heb ik onbekabeld op de zolder hangen en de derde Superwifi onbekabeld onder de overkapping buiten. In de interface van de modem zie ik de superwifi’s en hebben ze een “excellente”verbinding.

Ik ervaar echter nu met meerdere apparaten dat de wifi-verbinding heel zwak is en soms ook wegvalt. Als ik kijk naar de verbindingen dat is het m.i. ook niet logisch bijv. een apparaat op de begane grond maakt verbinding met de superwifi op de zolder en bijv. een apparaat op de eerste verdieping maakt verbinding met de superwifi onder de overkapping.

Komt dit nu nog door de oude software op de Box 12 (SGEJ1000060E)?

Zou een eventuele voorlopige oplossing zijn om de Superwifi 2 op de eerste verdieping los te koppelen van de Box 12 zodat alle 3 de superwifi’s draadloos zijn? Wellicht dat dit beter werkt met de Box 12?

Het is duidelijk dat de mesh-functie bij mij nog niet werkt…..  Ik hoop dat ik binnenkort de nieuwe software op de Box 12 mag ontvangen maar ben er bang voor dat het nog wel even gaat duren. Ik denk dat bij de KPN namelijk nog mijn oude ExperiaWifi’s nog geregistreerd zijn, terwijl ik deze al lang niet meer gebruik. Wellicht dat iemand van KPN mij hier een antwoord op kan geven?

Bedankt alvast voor jullie adviezen en tips!

Gr.

Rick

U kunt ze beter alle 3 bekabeld aansluiten. Dat zou veel beter zijn.


U kunt ze beter alle 3 bekabeld aansluiten. Dat zou veel beter zijn.

Dat is helaas geen optie...…

Niemand verder een advies?


Reageer