Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 werkt niet meer na omruil van V10A voor V10

• 8 augustus 2025
  • 19 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 99 reacties

Tot eergisteren had ik een V10a en daarbij een WiFi versterker (Super WiFi 2). Dat werkte prima.
Helaas ging de V10a stuk en via een KPN winkel werd die omgeruild voor een nieuwe V10.
Toen ik de boel weer had aangesloten bleek dat de WiFi versterker het niet meer deed. Bij nader onderzoek kwam ik er achter dat de versterker niet werkt met de V10.
Daar ben ik dan mooi klaar mee, hoe los ik dat op?
Ik heb nog wel een draadloze verbindingsset liggen en ik daar heb ik de WiFi versterker op aangesloten, maar ook dat werkte niet. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

19 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Roef de V10 en de SW#2 kunnen prima samenwerken.

Welke firmwareversie heeft de V10?

Welke firmnwareversie heeft de SW#2?

Dat is belangrijk om te weten om een goed antwoord te kunnen geven.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@JanD dank voor je reactie.
De firmwareversie van de V10 is V1.01.00T04 intermediate. Wat dat laatste betekent weet ik niet, maar ik zet het er maar even bij.
De firmwareversie van de SW 2 kan ik zo niet achterhalen, omdat hij niet in het netwerk zit. Tot eergisteren was hij aangesloten, dus ik ga ervan uit dat hij steeds de updates heeft ontvangen. 
In de handleiding van de V10 lees ik dat ik de SW niet meer kan gebruiken, maar hopelijk is dat inmiddels achterhaald.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Roef de V10 heeft de ‘oude’ firmware,  maar wel de voorbereidende firmware voor update naar de KPN software, zie link hieronder.

De SW#2 kun je het beste bekabeld koppelen aan de V10, officieel moet de wifi op de V10 uit staan of automatisch uitgaan als je een SW#2 koppelt, maar ik lees ook dat de wifi op de V10 gewoon actief blijft.

Om bij de DW#2 in te loggen kun je het beste binnen de V10 het IP-adres even uitlezen en met dat IP-adres kom je dan binnen de SW#2, maak daar de wifinaam (SSID) en het wifiwachtwoord gelijk aan dat van de V10

Het is misschien wel verstandig de SW#2 even een volledige reset te geven, bekabeld aan te sluiten en een kwartier tot een half uur te wachten totdat het groene lampje constant brandt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 8 augustus 2025

Bedankt ​@JanD .
Inmiddels heb ik hem bedraad aangesloten en de firmware versie achterhaald: 3.00.31. Volgens het systeem is dat de nieuwste versie.
Nu begrijp ik dat ook de V10 moet worden geupdate, kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik gewoon wachten tot KPN een update uitvoert. 
Hopelijk kan ik zo de SW toch nog gebruiken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Roef zowel de V10 als de SW#2 hebben nog de ‘oude' firmware.

Deze wordt automstisch een keer bijgewerkt, kun je helaas niet forceren.

De huidige combinatie V10-SW#2 moet gewoon kunnen werken, mits je de SW#2 maar bekabeld aangesloten laat op de V10.

Zie hieronder ook een link over de update van de SW#2

Je kunt je ook gratis abonneren op de product-updates.

https://community.kpn.com/product-updates

Je krijgt dan steeds een mail als er een onderdeel van KPN bijgewerkt wordt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28133 reacties
  • 8 augustus 2025

Hoi ​@Roef . Welkom hier.

Heb je die v10 ook al een reset gegeven? (en dan een ‘echte’ reset met paperclip)   Het systeem zou dan alles moeten updaten. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 8 augustus 2025

​Bedankt ​@JanD .
Inmiddels heb ik hem bedraad aangesloten en de firmware versie achterhaald: 3.00.31. Volgens het systeem is dat de nieuwste versie.
Nu begrijp ik dat ook de V10 moet worden geupdate, kan ik daar zelf iets aan doen of moet ik gewoon wachten tot KPN een update uitvoert. 
Hopelijk kan ik zo de SW toch nog gebruiken

​

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 8 augustus 2025

De V10 heb ik nog geen reset gegeven, Gisteren nieuw opgehaald en ik ging ervan uit dat de update dan automatisch binnenkomt. Of moet ik daarvoor de reset uitvoeren?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 8 augustus 2025

Beste ​@Roef , zie de reactie van ​@Erwin van KPN 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 8 augustus 2025

Heb ik gezien, het resetten ga ik zsm doen. Nu even wat anders aanpakken. Ik zal de vorderingen (of niet) hier plaatsen, misschien hebben anderen er ook iets aan.
In ieder geval Jan en Erwin dank voor de reacties.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28133 reacties
  • 8 augustus 2025
Roef schreef:

Heb ik gezien, het resetten ga ik zsm doen. Nu even wat anders aanpakken. Ik zal de vorderingen (of niet) hier plaatsen, misschien hebben anderen er ook iets aan.
In ieder geval Jan en Erwin dank voor de reacties.

Alles in je eigen tijd, Roef.  Wat de reset (hopelijk) gaat doen is dat je apparatuur automatisch ge-update gaat worden. In theorie hebben we dat nu zo ingeregeld maar ik kan niet garanderen dat het ook direct werkt. We lezen het wel.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 9 augustus 2025

Inmiddels het modem gereset: nog dezelfde firmwarversie. Wat kan ik nu nog ondernemen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 9 augustus 2025

Mijn conclusie is dat ik een verkeerd modem heb gekregen! Misschien kan ik hem weer inruilen voor een modem dat wel 1 SW ondersteunt (De V10A deed het prima).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 9 augustus 2025

Beste ​@Roef met de V10 is niets mis en ondersteunt de SW#2 prima zoals ik eerder uitgelegd hebt.

KPN ruilt geen goed werkende modems om, alleen defecte.

De updates komen dan vanzelf een keer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 9 augustus 2025

​@JanD ja, de updates zullen wel komen, ik wacht dat maar rustig af

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28133 reacties
  • 15 augustus 2025

​@Roef Ik wil dit even met een collega bespreken maar die is er volgende week weer.  Geef me hier dinsdag even een seintje. Dan spreek ik hem even aan.

Oh, en zou je je forum profiel willen aanvullen met postcode/huisnummer en klantnummer (voorzover dat er nog niet in staat)

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28133 reacties
  • 15 augustus 2025

​@Roef Ik kreeg net een berichtje van een oplettende collega.  Het systeem dat jouw moet updaten is momenteel niet (meer) actief. Daar zijn ze mee bezig. 

Geef me dinsdag sowieso nog even een seintje. Dan kijken we dan hoe de vlag er bij hangt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 15 augustus 2025

​@Erwin van KPN , bedankt voor je info. Hopelijk wordt het systeem wel weer actief en anders hoop ik dat er een andere oplossing komt. Wachten maar weer: geduld is een schone zaak.
Mijn profiel zal ik,indien nodig, aanvullen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 99 reacties
  • 19 augustus 2025

​@Erwin van KPN Goedemorgen Erwin, bij deze even het seintje waar je om gevraagd hebt. De update is nog niet ontvangen. Hopelijk kun jij nog iets regelen..

Reageer