Skip to main content

Heb ‘s nachts een open facetime verbinding op tweetal ipads. Cruciaal voor mantelzorg.

Nu al meerdere keren, dat de wifiversterker zichzelf 's nachts uitschakelt en ook weer meteen opstart. Door het uitschakelen ben ik echter wel mijn internet kwijt en dus ook de facetime verbindingen.

Worden er soms firmware updates 's nachts uitgevoerd en zo ja kan ik die uitzetten en zelf draaien? 

Voor de rest is de wifi verbinding in huis heel stabiel. Heb zowel boven als beneden een SWP2 staan. Boven bedraad en beneden draadloos.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat internet niet wegvalt?

Worden er soms firmware updates 's nachts uitgevoerd …

Ja. 

... en zo ja kan ik die uitzetten en zelf draaien? 

Nee.

Uiteraard word er niet elke nacht geüpdate. Dus hoe het komt dat de WiFi versterker bij u elke nacht opnieuw opstart weet ik niet. 


Het opnieuw opstarten gebeurt gelukkig niet elke nacht opnieuw. 

Dus ik moet er vanuit gaan, dat het idd met updates te maken heeft.

Zou mooi zijn, als je zelf het tijdstip van installeren kan bepalen. Voorkomt een hoop onzekerheid bij onze mantelzorgsituatie.

Toch bedankt voor het meedenken.


Welkom op het forum @Linvra, updates worden inderdaad 's nachts uitgevoerd. Voor de meeste mensen is dat de meest gunstige tijd waardoor er zo min mogelijk last van hebben. In jouw geval werkt dat niet ideaal dus, dat is duidelijk. 

Als er een update komt plaatsen we hier een Product Update over, Wat je kunt doen is, als er een nieuwe update wordt aangekondigd, de update overdag handmatig zelf installeren. Dan ben je de automatische update voor en zou je er 's nachts geen onderbreking meer van moeten merken.