Skip to main content
Vraag

Wifi versterkers werken niet en niemand bij KPN snapt er iets van. Herkenbaar?

• May 31, 2025
  • 24 reacties
  • 401 keer bekeken

Ik ben nu een week bezig met KPN over wifi-versterkers die het niet doen. Meerdere keren gebeld met de klantenservice. Niemand begrijpt het probleem, niemand lost iets op. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen blijft maar in z’n script hangen.

Eén van de medewerkers, Cherine (of "Cher", zoals ze zich vrolijk voorstelt aan de telefoon), deed ook een poging. Klonk aardig, maar uiteindelijk net zo hulpeloos als de rest. Veel praten, niks oplossen.

Op een gegeven moment werd ik zelfs naar een KPN-winkel gestuurd om de versterkers om te ruilen. Daar aangekomen: niemand wist ergens van. De medewerker keek me aan alsof ik gek was. Daarna weer teruggebeld, en met moeite een afspraak met een monteur geregeld voor maandag. Niet dat dat hielp, want kort daarna kreeg ik een bericht dat die afspraak was gecanceld vanwege een 'lokale storing'. Die storing bestaat helemaal niet. Het probleem zit gewoon in de communicatie tussen modem en versterkers. Maar blijkbaar is dat te moeilijk voor KPN.

Als klap op de vuurpijl kon ik deze week ook nog eens de netwerken én wachtwoorden van buren zien via het systeem van KPN. Geen grap. Melding van gemaakt – werd lacherig over gedaan.

Ik ben er klaar mee. Geef me gewoon een monteur die het fixt. Ik hoef geen belletjes meer, geen scripts, geen vage excuses. Als het niet binnen 5 werkdagen geregeld is, schakel ik juridische hulp in. En ik wil compensatie, want mijn B&B-gasten klagen inmiddels over uitgevallen internet en tv. Terecht.

Ben benieuwd of ik de enige ben. Iemand met soortgelijke ervaring?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

• May 31, 2025

Welk modem heb je? En welke WiFi versterkers? 

• Auteur
  • May 31, 2025

Grappig

• Topper
  • May 31, 2025

Inderdaad Marlon92 en wat is precies het probleem? 

• Deelnemer
  • May 31, 2025

Ik heb enkele weken geleden dit gehad. 
Belangrijk om te weten dat ik een zwarte modem (V12) heb en de SuperWifi 2.0 (zwarte).

als dat bij jou ook het geval is, dan kan je het best de volgende stappen doen:

1. reset je modem (achterkant zit een reset knop, kan je met tandenstoker indrukken)
  2. laat de modem eerst helemaal opstarten totdat alle lampjes groen zijn
  3. dan pak je, je wifi versterkers (afhankelijk van aantal) en breng deze in de buurt van je modem
  4. steek de superwifi in de stroom en doe met tandenstoker de reset knop 10 sec. indrukken
  5. nadat de superwifi gereset is brandt het lichtje blauw
  6. nu doe je aan de zijkant van je modem de draadloos wifi zoeken knop indrukken (twee pijltjes die rond naar elkaar wijzen)
  7. dan doe je datzelfde op de superwifi (knop zit middenin aan de voorkant)
  8. Dit duurt even maar op een gegeven moment springt de superwifi van groen naar rood en dan weer groen. Als hij continue groen brandt is de reset gelukt en kan je deze weer uit de stekker trekken en ergens plaatsen.

succes! 

• Auteur
  • May 31, 2025

Dank voor reacties allen, .stappenplan heb ik al tig keer doorlopen en lost t probleem niet op.

Probleem zit in het feit dat ik niet in contact kom met een 2e lijner (lees IT-er).

In de winkel wisten ze het probleem wel te erkennen maar geven ze ook aan dat enkel een monteur dit kan oplossen

Een glasvezelkastje-naar-de-muur-geval zeg maar en het script waar ze in blijven hangen ( welk modem heeft u?... heeft u al gereset? etc)

Tis ook niet makkelijk met al die technologie...🫤

• May 31, 2025

Je krijgt geen IT-er aan de lijn. Dat heeft ook helemaal geen zin. Want die dingen zitten zo simpel in elkaar dat resetten het enige is wat kan.

Er zijn geen bijzondere instellingen op die apparatuur van KPN waarmee een IT-er er voor zou kunnen zorgen dat het weer werkt.

Dat heeft KPN natuurlijk expres zo gemaakt. Want IT-ers zijn veel te duur om achter de telefoon te zetten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 31, 2025

Zo te lezen ben je een zakelijke klant , gezien het woord B&B, dan even bellen medty 0800 0403 ​@Jjjjjjjjj 

Er is ook nog geen antwoord gegeven op de vraag welk type modem en wel type vertsterkers en hun respectieve firmwareversie.

Zo wordt het lastig iemand te helpen.

Hoe is het gastenverblijf aangesloten op jouw internet, via de gastwifi of anderszins?

Hoe kijken de gasten TV, via Digitenne of anderszins?

Het feit dat jij gegevens kon zien van buren geeft wel aan dat er iets goed mis is met je netwerk.

Vandaar al mijn vragen om tot een veilige en goed oplossing te komen.

Je kunt ook gewoon een monteur bestellen. Ligt e.e.a. aan KPN, kost het niets, anders krijg je een factuur.

• Auteur
  • May 31, 2025

Ben geen zakelijke klant

Ik had een afspraak staan voor een monteur as maandag tussen 13 en 17 uur,  maar die heeft KPN zelf gisteravond per sms weer geannuleerd omdat ze denken dat die het probleem ook niet kan oplossen... hoe ver ben je dan gezakt als je zelfs niet meer in je eigen personeel gelooft…

Oja, 0800-0403 zitten dezelfde mensen als 0800-0402. Moet daarbij anoniem bellen om nog iemand aan de lijn te krijgen.. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 31, 2025

Ik sluit me volledig aan bij de reactie van ​@JanD

Ik kan het me echt wel voorstellen, maar ik denk dat een iets andere verwachtingspatroon ook kan helpen. Ik verwacht niet dat er zomaar even iemand langs komt en dit kosteloos gaat oplossen. Gelukkig zitten er genoeg slimme koppen op dit forum die je waarschijnlijk goed op weg kunnen helpen, als je daar toe bereid bent uiteraard.

Voornamelijk door het zien van wachtwoorden van de buren, ben ik erg benieuwd naar je volledige netwerk setup. Vanaf je glasvezelpunt tot je wifipunten, en alles er tussen (switches etc). 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 31, 2025

Nu nog graag antwoord op de eerder door mij gestelde overige vragen, anders wordt oplossingsgericht meedenken wel heel lastig ​@Jjjjjjjjj 

• May 31, 2025

Ben geen zakelijke klant

Ik had een afspraak staan voor een monteur as maandag tussen 13 en 17 uur,  maar die heeft KPN zelf gisteravond per sms weer geannuleerd omdat ze denken dat die het probleem ook niet kan oplossen... hoe ver ben je dan gezakt als je zelfs niet meer in je eigen personeel gelooft…

Een monteur kan ook niks meer dan enkel de boel resetten. Dat kan je zelf ook.

• Auteur
  • May 31, 2025

Marlon92, 

Jij hebt ook niet een hoge pet op van monteurs..

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 31, 2025

Ik denk dat je Shyrin aan de telefoon hebt gehad.

Ik sluit me aan bij de anderen die aangeven dat er wat meer info gegeven mag worden. Ik heb sinds de update van Box12 met de laatste firmware ook wat issues met superwifi. Ik moet er eens goed voor gaan zitten.

Ik vind de toonzetting wat negatief. We hebben te maken met techniek en dan gaat er wel eens wat niet helemaal lekker. Komt wel weer goed. Er zijn belangrijkere zaken om druk over te maken is mijn mening.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@Jjjjjjjjj, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je graag weer een stabiele wifi verbinding wilt hebben. Het spijt me ook om te lezen dat je niet tevreden bent over de manier waarop je geholpen wordt. Ik lees onderstaande in jouw eerste bericht:

Niemand begrijpt het probleem, niemand lost iets op.

We willen je echt heel graag helpen, ook hier op de community. Maar op dit moment is het mij, en volgens mij anderen ook, niet duidelijk wat jouw probleem precies is. Dit maakt het enorm lastig om je verder te helpen. Mocht je toch graag gebruik maken van onze hulp, zou je dan de volgende vragen willen beantwoorden.

• Wat is het probleem? Dat je niet in contact komt met een 2e-lijner is niet het probleem. Je neemt met een reden contact op.
  • Welk modem heb je en welke software versie draait hierop?
  • Welke wifiversterkers heb je en welke software versie draait hierop?
  • Je hebt het ook over TV verbinding die wegvalt. Welke tv-box heb je en hoe heb je deze aangesloten?
  • Hoe ziet jouw thuisnetwerk er verder uit? Welke apparaten heb je allemaal aangesloten en op wat voor manier?
  • Ik lees ook iets over het zien van de netwerken en wachtwoorden van de buren. Waar heb je dit gezien?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Hoe uitgebreider je antwoord kunt geven op deze vragen, hoe beter we jou kunnen helpen.

• Auteur
  • June 4, 2025

Hoi Denise,

Welkom, en fijn dat je me probeert te helpen met mijn wifi-probleem. Ik zie dat je gericht vragen stelt om helderheid te krijgen over de situatie, en dat waardeer ik zeker.

Wat ik wel wil meegeven, is dat ik in de afgelopen periode meerdere keren contact heb gehad met de helpdesk, waarbij ik steeds door dezelfde reeks standaardvragen ben geleid. Helaas leverde dat geen oplossing op, wat op den duur behoorlijk frustrerend werkt. De vragen die je nu stelt, zijn grotendeels dezelfde als die ik al vaker heb beantwoord, wat voor mij voelt alsof ik telkens opnieuw begin.

Uiteindelijk kreeg ik na tig telefoontjes en aandringen gelukkig iemand aan de lijn (dank Daniel) die verder durfde te kijken dan het script en proactief handelde. Dankzij hem werd er een monteur ingeschakeld.

De monteur heeft uitgebreid onderzoek gedaan en het probleem gevonden. Het bleek te liggen aan een verkeerde aansluiting bij het glasvezelkastje, veroorzaakt tijdens de initiële installatie. Dit was iets dat niet via de standaard checklist (lees, de vragen die je me stelt) naar voren had kunnen komen. De monteur heeft het probleem verholpen, en daar ben ik uiteraard blij mee. Verder was hij niet erg te spreken over de klantenservice maar wilde daar niet verder over uitwijden. Klonk me niet erg positief in de oren.

Hoewel ik nu tevreden ben met de oplossing, laat dit traject wel zien dat er binnen de klantenservice meer ruimte mag zijn om buiten het script te denken, zeker wanneer een probleem zich blijft herhalen. Een meer flexibele aanpak zou in dit soort gevallen veel tijd en frustratie kunnen besparen.

Dank je wel 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 4, 2025

Ik denk dat het probleem is dat niet voor iedere klant van een script afgeweken kan worden. Natuurlijk is dat niet altijd leuk voor de klant die, zoals jij, achteraf een probleem heeft waar extra effort nodig bleek.

Maar zet daar tegenover dat er ook hordes klanten zijn die bij wijze van het verschil tussen een LAN poort en wifi niet begrijpen. Dat er standaard een script wordt gevolgd is dan weer beter te begrijpen.

Ik krijg mijn superwifi na de update van de modem ook niet meer optimaal verbonden. Dat vind ik ook irritant maar die dingen gebeuren nu eenmaal op de schaal waarop de updates plaatsvinden.

Wel fijn dan je uiteindelijk weer tevreden bent natuurlijk.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat ik wel wil meegeven, is dat ik in de afgelopen periode meerdere keren contact heb gehad met de helpdesk, waarbij ik steeds door dezelfde reeks standaardvragen ben geleid. Helaas leverde dat geen oplossing op, wat op den duur behoorlijk frustrerend werkt. De vragen die je nu stelt, zijn grotendeels dezelfde als die ik al vaker heb beantwoord, wat voor mij voelt alsof ik telkens opnieuw begin.

Dit kan ik begrijpen. Maar ik hoop dat jij ook begrijpt dat onze community alleen weet wat jij ons verteld. Je kwam hier met een klacht, alleen was voor ons totaal niet duidelijk wat het probleem al was. We kunnen dan ook niet weten wat jij allemaal al besproken en geprobeerd hebt om jouw probleem te verhelpen. Daarom is de eerste stap altijd verder uitvragen en de basis dingen aanraden. Want zoals ​@Roy74 ook heel mooi zegt: voor een groot deel werkt dit.

Soms is er extra onderzoek nodig, zoals bij jou ook het geval bleek. Fijn dat een monteur het probleem heeft kunnen verhelpen.

• Auteur
  • June 5, 2025

Dan is een community als deze denk ik niets voor mij😉. Hoor niet bij het grote deel... 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Dan is een community als deze denk ik niets voor mij😉. Hoor niet bij het grote deel... 

Daar reageer ik dan toch nog even op. Juist voor de mensen die niet in de grote massa vallen is de community waardevol. ​De community van KPN is de plek waar klanten elkaar vinden en helpen waar het kan. Helpen of meedenken kan alleen als er voldoende informatie wordt gegeven. Dat je dit al eens hebt gedaan via de officiële kanalen kan frustreren en is begrijpelijk. Maar medeklanten hebben daar simpelweg geen inzage in.

De KPN moderators begeleiden en grijpen in waar nodig. En ze zijn in staat om signalen op te vangen en aan de achterban door te geven. En ik kan je vertellen dat er daadwerkelijk ook wat mee gedaan wordt. Natuurlijk kan niet iedereen worden gehoord maar inzake bijvoorbeeld TV+ is er een dag georganiseerd waarbij klanten werden uitgenodigd en waarbij meningen konden worden uitgewisseld. En daarvan zijn er zeker zaken daadwerkelijk opgepakt. Noem mij een bedrijf die dat aandurft?
Persoonlijk deed ik mijn voordeel bij een superwifi probleem. Er is hier kennis aanwezig en KPN-ers lezen hier ook mee. Monteurs reageren ook her en der. Daarnaast is het leuk om mee te lezen over verschillende (technische) onderwerpen. In ieder geval positief dat je alsnog blij bent met werkende oplossing, ondanks de omweg.

Nog een tip als afsluiter: abonneer je op de product updates https://community.kpn.com/product-updates. Je bent dan altijd op de hoogte wat er speelt rondom de verschillende producten en je kan je ervaringen delen met andere klanten zoals ik.

• Auteur
  • June 5, 2025

'inzake bijvoorbeeld TV+ is er een dag georganiseerd waarbij klanten werden uitgenodigd en waarbij meningen konden worden uitgewisseld. En daarvan zijn er zeker zaken daadwerkelijk opgepakt. Noem mij een bedrijf die dat aandurft?'

Interessant en eens Roy! Openstaan voor kritiek, ontwikkelingen en behoeftes is essentieel om mee te kunnen blijven bewegen met je omgeving om zodoende in verbinding te blijven met je klanten/afnemers. Deze neem ik mee in m'n eigen werkveld..

Dank je wel

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Hopelijk zien we je nog eens terug hier! En wie weet treffen we elkaar nog wel eens op een leuke community meeting. In februari was er een security meeting. Geweldige dag met interessante sprekers en een zaaltje vol met klanten (ook een B&B eigenaar was daar begreep ik ter plekke) met een heel diverse achtergrond. De signalen (ook kritische geluiden) bereiken via de community KPN en dat maakt dat je als klant hoorbaar bent. Fijn dat je ondanks je kritische startpost ook het positieve blijft zien.

• Deelnemer
  • June 6, 2025

Verschrikkelijk zoals sommigen KPN klaarblijkelijk op handen dragen. 

Iemand heeft een probleem maar mag daar eigenlijk niet over klagen, toch? JanD, Marlon92, Roy74? Het lijkt wel of jullie bij KPN op de payroll staan. Het feit dat dit soort problemen alleen maar ontstaan omdat KPN de boel update met inferieure firmware wil nog niet zeggen dat iedereen dat zomaar moet accepteren.

In mijn situatie helpt het klaarblijkelijk alleen maar als ik alles terug zet naar de fabrieksinstellingen. Om alles dan weer opnieuw in te stellen ben ik 2 a 3 uur verder. En dat vanwege een update? En dan mag iemand als Jjjjjj daar niets over zeggen? 

Dit probleem met de Box12 en de Superwifi 2 bestaat al meerdere jaren. Kijk de community er maar eens op na. En het enige antwoord van KPN staat op een kaart die ze voor zich hebben liggen: Resetten met een bepaalde volgorde. Dat wordt al een paar jaar, na updates, als antwoord gegeven op dit forum.

Het gaat wat ver om dan iemand aan te vallen omdat iemand er genoeg van heeft?

Dit wordt voor mij de 3de keer dat ik alles terug moet gaan zetten in de fabrieksinstellingen om vandaar uit alles opnieuw in te stellen en heb besloten dat niet te gaan doen. 

Indien je updates uitrolt moet je er als bedrijf zeker van zijn dat die update ook zonder problemen werken en dat is veel te vaak het mankement bij KPN.

Ik vind het een regelrechte schande dat dit keer op keer gebeurt en dat je dan tot overmaat de arrogantie van KPN op de koop toe moet nemen.

KPN zou zich de ogen uit de kop moeten schamen. Mijn contract is per maand opzegbaar en dat ga ik ook zeker doen.

Je hoort me niet zeggen dat het elders veel beter wordt, maar als je elk jaar van provider wisselt kun je er nog aardig wat aan over houden en omdat je telkens een nieuwe klant bent zorgen ze er wel voor dat je na installatie tevreden bent.

Leen59
Wijsgeer
  • June 6, 2025

Daar heb je wel een punt. Overstappen is niet voor iedereen gemakkelijk omdat ze bijvoorbeeld combivoordeel ofzo hebben, en wat je al zegt, het wordt niet altijd beter…

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 6, 2025

@Jean_O je mist wederom de boodschap dat kritiek mag maar dat het soms ook wel iets constructiever mag in de toon. De kritische meldingen blijven daarnaast ook gewoon staan. Ik reageer ala medeklant die ook last had van een superwifi die niet meer goed functioneerde na de update. Dan kun je twee dingen doen, dreigen met opstappen of proberen hulp te zoeken om het probleem op te lossen. Dat jij het betreurt dat niet iedere klant meegaat in de standaard opzegretoriek is toch echt je eigen visie hoe om te gaan met problemen.

Ik vind het een verademing dat topicstarter in ieder geval durft een draai te maken en ook de positieve vorm te opteren. Dam mag hij/zij nog steeds boos zijn of niet tevreden maar dan blijft er wel ruimte voor een oplossing. Ik schat in dat topicstarter het ook fijn zou vinden als ontevreden B&B gasten dit op een positieve manier uiten in plaats van anoniem op internet te roepen om vooral deze B&B te vermijden.

Net zoals elders werken er bij KPN ook mensen en gaan er zaken niet goed. Die mensen rennen allemaal om voor de klanten het beste te doen. Ik maak het als ITer bijna wekelijks mee dat er klanten ongefundeerde kritiek spuien of niet kunnen accepteren dat er iets niet loopt zoals vooraf bedacht. Dat is echt iets van deze tijd. En vooral zonder de complexiteit van de materie te kunnen inschatten. Werk jij foutloos? Of mag ik die confronterende vraag niet stellen?