Skip to main content

(Witte) KPN SuperWifi punten i.c.m. KPN Box 12b werken niet

Gisteren geprobeerd mijn 2 witte KPN SuperWifi punten te installeren, maar wat ik ook probeer, de punten willen maar niet werken.

Hieronder stapsgewijs wat ik geprobeerd heb.

Als eerste heb ik uiteraard de stappen van jullie Installatiehulp gevolgd (https://www.kpn.com/service/pakket-installeren/installatiehulp.htm).

Na de Factory Reset (en 10 minuten wachten) brandt het lampje constant groen op het punt:

Zodra ik de netwerkkabel uit het punt haal, gaat het lampje naar rood en blijft rood branden (ook na de aanbevolen 25 minuten wachten):

De Installatiehulp meermaals geprobeerd en het punt bij de laatste stap ook langer (tot enkele uren) aangesloten gehouden met een netwerkkabel aan het modem i.v.m. updates, maar het probleem blijft bestaan.

Andere SuperWifi punt staat overigens helemaal uit (zonder stroom), dus probeer het op een geïsoleerd punt.

Het eerste punt ook direct naast het modem gepositioneerd, maar hij blijft een rood lampje geven.

De stappen uit de hulp ook met het andere punt geprobeerd, maar helaas.

 

Na wat zoeken op jullie forum, heb ik de schone installatie-methode uit de KENNISBANK geprobeerd (https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/kpn-superwifi-installatie-en-gebruik-530855#Een+schone+installatie+van+SuperWifi+punten).

SuperWifi punt gereset naar fabrieksinstellingen, zodat paarse lampje brandt:

Modem gereset door RESET ingedrukt te houden op het modem (KPN Box 12b).

Via http://mijnmodem.kpn/ zie ik onder Instellingen —> Informatie —> Tijd actief dat het modem daadwerkelijk gereset is.

Ook het Admin password is teruggezet naar degene die achterop het modem staat, dus het modem staat op de fabrieksinstellingen:

Zodra ik het punt aansluit met een netwerkkabel gaat het lampje snel groen knipperen, brandt even groen en gaat een tijdje snel paars knipperen.

Dan knippert hij blauw voor een update, vervolgens brandt hij groen.

Als ik nu de netwerkkabel er weer uithaal, brandt het punt direct weer rood.

Iemand nog tips?

Hier zo'n beetje dezelfde situatie:

https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/enkel-superwifi-1-punt-draadloos-gebruiken-met-box-12-werkt-niet-615813

Verhuist, op nieuwe adres een nieuw abonnement met KPN Box 12 die de nieuwe firmware heeft. En de witte SuperWiFi willen gebruiken van het vorige abonnement/adres.

Helder verhaal, merk daarin dezelfde frustraties over het niet (correct) werken van de apparatuur en de communicatie vanuit KPN.


Bedankt voor het linken naar mijn topic. Inderdaad dezelfde situatie. Erg jammer. Uiteindelijk is het op te lossen door de SW1 aan te sluiten zoals de ook achter mijn experiabox V9 hingen. Dus naast de box met een netwerk kabel. (Reactie van de vrouw des huizes: “nog zo’n lelijk ding in het zicht”, want staat in de woonkamer bij ons. 
Ik heb de “luxe” 3 SW1’s te hebben, dus ik heb genoeg hardware. Maar het voelt inderdaad extreem knullig. Ook geen WiFi 6 meer dan, maar beter dan geen WiFi zullen we maar zeggen. Ík kan er vooralsnog mee leven omdat ik mijn probleem er mee kan oplossen, maar optimaal is het niet. En ook jammer dat je als klant weer buiten de boot valt met missende functionaliteiten. Ik hoef echt niet altijd het nieuwste van het nieuwste, maar KPN heeft me ook eerder met een 6 jaar oude Experiabox laten zitten. De nieuwe klant is koning zullen we maar zeggen. Ik wacht op een nieuwe update, als die nog ooit gaat komen?


Ook geen WiFi 6 meer dan

Die witte SuperWiFi's gaan natuurlijk nooit WiFi 6 ondersteunen. Dat kunnen ze hardware technisch gewoon niet. Dus ook al werkt KPN de firmware bij zodat ze weer draadloos kunnen koppelen, WiFi 6 gaat u er nooit mee krijgen.


Bedankt voor het linken naar mijn topic. Inderdaad dezelfde situatie. Erg jammer. Uiteindelijk is het op te lossen door de SW1 aan te sluiten zoals de ook achter mijn experiabox V9 hingen. Dus naast de box met een netwerk kabel. (Reactie van de vrouw des huizes: “nog zo’n lelijk ding in het zicht”, want staat in de woonkamer bij ons. 
Ik heb de “luxe” 3 SW1’s te hebben, dus ik heb genoeg hardware. Maar het voelt inderdaad extreem knullig. Ook geen WiFi 6 meer dan, maar beter dan geen WiFi zullen we maar zeggen. Ík kan er vooralsnog mee leven omdat ik mijn probleem er mee kan oplossen, maar optimaal is het niet. En ook jammer dat je als klant weer buiten de boot valt met missende functionaliteiten. Ik hoef echt niet altijd het nieuwste van het nieuwste, maar KPN heeft me ook eerder met een 6 jaar oude Experiabox laten zitten. De nieuwe klant is koning zullen we maar zeggen. Ik wacht op een nieuwe update, als die nog ooit gaat komen?

Inmiddels is mijn V12 eergisteren naar V12.C.24.05.08 gegaan en probleem blijft bestaan.

Vanuit KPN niks dan krekels....


V12.C.24.05.08 of welke andere nieuwe versie gaat niets oplossen. De SW1 leeft nog in de oude wereld en kan pas weer samenwerken indien deze naar een SW1.C.x.x.x versie gaat. Maar die heeft KPN nog niet beschikbaar of op welke manier dan ook verspreid.

Alleen de combi met SW2 kan nu werken. Bij de SW1 is het dus exclusief alleen op de SW1 werken of alleen op de V12.


Kan dit topic van BEANTWOORD gehaald worden, want het is NIET opgelost ...


Kan dit topic van BEANTWOORD gehaald worden, want het is NIET opgelost ...

Iemand?


Kan dit topic van BEANTWOORD gehaald worden, want het is NIET opgelost ...

Iemand?

Nog steeds niet, @Bob1983

Piet.


Kan dit topic van BEANTWOORD gehaald worden, want het is NIET opgelost ...

Iemand?

Nog steeds niet, @Bob1983

Piet.

Nee, maar ik ben het van KPN gewend, zo'n groot en gerenommeerd bedrijf.

Heb @Erwin van KPN de afgelopen maand ook meermaals via privé-berichten benaderd,  maar niet eens het fatsoen om even terug te reageren.

Ben niet van het mensen onder de bus gooien, maar ik vind het echt belachelijk en respectloos hoe hier met klanten omgegaan wordt.

Er zijn genoeg kansen geweest om dit, door KPN gecreëerde probleem, op een normale manier op te lossen:

Zie ook dat hij "gewoon" actief reageert op andere berichten en topics....erg frustrerend!


Excuses, @Bob1983 .  Ik lees mijn privéberichten niet allemaal omdat er veel klanten via die weg contact te leggen en ik anders niet aan mn mn normale taken toekom.

In jouw geval is dat natuurlijk anders en ik was dan ook helemaal vergeten dat ik er zelf om gevraagd heb. Dus dat is mijn blunder. Wat het topic betreft was ik in de overtuiging dat het nu allemaal duidelijk door de community uitgelegd is. Maar ik had even beter moeten lezen. 

@Bob1983  Ik heb het ticket voor je aangemaakt. Een special afdeling zal contact zoeken om te kijken wat er mogelijk is. Ik heb een contactnummer doorgegeven dat eindigt op 170.  

 

@Piet van der Vooren  Als ik het goed begrijp zit jij nu in hetzelfde schuitje. Klopt dat? 

 

 


Nee @Erwin van KPN , ik zit in hetzelfde schuitje.


Excuses, @Bob1983 .  Ik lees mijn privéberichten niet allemaal omdat er veel klanten via die weg contact te leggen en ik anders niet aan mn mn normale taken toekom.

In jouw geval is dat natuurlijk anders en ik was dan ook helemaal vergeten dat ik er zelf om gevraagd heb. Dus dat is mijn blunder. Wat het topic betreft was ik in de overtuiging dat het nu allemaal duidelijk door de community uitgelegd is. Maar ik had even beter moeten lezen. 

@Bob1983  Ik heb het ticket voor je aangemaakt. Een special afdeling zal contact zoeken om te kijken wat er mogelijk is. Ik heb een contactnummer doorgegeven dat eindigt op 170.  

 

@Piet van der Vooren  Als ik het goed begrijp zit jij nu in hetzelfde schuitje. Klopt dat? 

 

 

Excuses aanvaard, ik waardeer je eerlijkheid en hoop dan ook dat er nu vanuit KPN een echte oplossing aangedragen gaat worden….ik wacht het af!


Nee @Erwin van KPN , ik zit in hetzelfde schuitje.

@Piet van der Vooren overigens ook, zie zijn eerdere reacties in dit topic.


Excuses, @Bob1983 .  Ik lees mijn privéberichten niet allemaal omdat er veel klanten via die weg contact te leggen en ik anders niet aan mn mn normale taken toekom.

In jouw geval is dat natuurlijk anders en ik was dan ook helemaal vergeten dat ik er zelf om gevraagd heb. Dus dat is mijn blunder. Wat het topic betreft was ik in de overtuiging dat het nu allemaal duidelijk door de community uitgelegd is. Maar ik had even beter moeten lezen. 

@Bob1983  Ik heb het ticket voor je aangemaakt. Een special afdeling zal contact zoeken om te kijken wat er mogelijk is. Ik heb een contactnummer doorgegeven dat eindigt op 170.  

 

@Piet van der Vooren  Als ik het goed begrijp zit jij nu in hetzelfde schuitje. Klopt dat? 

 

 

Dat laatste klopt, @Erwin van KPN.

Piet.


@JMWLVG : Kun jij je profiel even aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

@Piet van der Vooren  Ik ga NU hetzelfde doen als ik al veel eerder voor @Bob1983  had moeten doen.  Het is bijna weekend dus verwacht ik dat die afdeling ergens begin volgende week jou gaat bellen. 


@Bob1983   Heb jij al wat gehoord? (of misschien een gemiste oproep?)


@Bob1983   Heb jij al wat gehoord? (of misschien een gemiste oproep?)

Niks vernomen en geen gemiste oproepen, allicht begin volgende week ook?


@JMWLVG : Kun jij je profiel even aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

@Piet van der Vooren  Ik ga NU hetzelfde doen als ik al veel eerder voor @Bob1983  had moeten doen.  Het is bijna weekend dus verwacht ik dat die afdeling ergens begin volgende week jou gaat bellen. 

Seintje 🤣


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 

Per SMS een bevestiging gehad 👍🏻


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 

Sms ontvangen! 


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 

Niet per mail, wel per sms.

Piet.


Update n.a.v. telefonisch contact met medewerker van de monteursafdeling:
Even de klachten doorgesproken en gemeld dat de SuperWifi punten niet draadloos meer werken en er wordt een omruil-actie naar de zwarte SuperWifi 2 punten ingepland….👍🏻


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 

Niet per mail, wel per sms.

Piet.

Ik ben vanwege een sterfgeval in de familie telefonisch even niet bereikbaar. Ik heb inmiddels wel een e-mail en een sms ontvangen hoe ik alsnog contact op kan nemen met KPN, dus dat komt nog.

Piet.


@Piet van der Vooren @Bob1983 @JMWLVG 

Dit topic verdient van mijn kant geen schoonheidsprijs vandaar dat ik nu ook ZEKER wil weten dat mijn tickets gehoor krijgen.

Als het goed is hebben jullie allemaal een bevestiging gehad per mail. Klopt dat? 

Niet per mail, wel per sms.

Piet.

Ik ben vanwege een sterfgeval in de familie telefonisch even niet bereikbaar. Ik heb inmiddels wel een e-mail en een sms ontvangen hoe ik alsnog contact op kan nemen met KPN, dus dat komt nog.

Piet.

Oei, gecondoleerd Piet!