Skip to main content
Vraag

1 SuperWifi punt draait niet meer mee sinds update

• November 22, 2025
  • 7 reacties
  • 84 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goeiedag, 

Eén van mijn drie SuperWifi punten geeft problemen na de recente automatische update. 

Overigens lijkt het gehele netwerk minder stabiel. 

De led van het wifi-punt met problemen was na de update continu rood. Het artikel "KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje" van de kennisbank heb ik doorlopen, maar nu is het ledje continu paars. De oplossing voor een paarse led in hetzelfde artikel gaf geen resultaat. 

Behalve de '5 seconden factory reset' heb ik ook nog een  '30 seconden reset' geprobeerd, in de hoop de firmware te verversen, maar de led blijft paars.

Ook de Thuis-app biedt geen soulaas, die loopt ook nog geregeld vast. 

Een zoektocht op internet gaf vervolgens de suggestie dat het apparaat defect zou zijn.

Ik heb nu alle resets en herstelprocedures uit de kennisbank en de Thuis-app geprobeerd, zonder resultaat.

Daarom lijkt kosteloze vervanging van dit SuperWifi punt op zijn plaats, omdat het probleem is ontstaan door een KPN-update. 

Groet

Bert

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Bert welkom op de KPN Community. Wat een vervelende situatie zeg. Als ik je bericht zo doorneem heb je al een boel geprobeerd. Was dit punt in kwestie bekabeld aangesloten? Anders zou ik nog willen adviseren om dit punt bekabeld aan te sluiten op dit modem, en dan een reset uit te voeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 25, 2025

Dag Remco,

Bedankt voor je reactie.

Ja, ik heb alle punten al een keer één voor één bekabeld aan het modem aangesloten en gereset. De andere twee werden weer keurig groen, maar deze bleef paars.

Heb je nog aanvullende tips?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Sorry is was even een dag vrij Bert. Je bent behoorlijk grondig te werk gegaan voor zover ik zie. Je kan nog één keer de hele keten een keer resetten. Dus eerst het modem zelf. Dan 2 minuten wachten, bekabeld de versterker aansluiten en dan deze weer resetten. Helpt dat niet dan zou ik eens een terugbelafspraak maken zodat er naar dit punt gekeken kan worden door de klantenservice.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Top,

dat ga ik zaterdag proberen.

Alvast bedankt

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 27, 2025

Ik volg hier exact hetzelfde probleem. Alle soorten van reset uit de handleiding al geprobeerd, zonder positief resultaat helaas….

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 29, 2025

Vandaag alles gereset zoals Remco adviseerde, maar na vele handelingen en lange wachttijden helaas geen resultaat. Daarop heb ik een belafspraak gemaakt en dat kon vrijwel direct. 

Al snel zag de medewerker van de klantenservice dat het modem niet verbonden was met het SuperWifi punt. De netwerkkabel (een keurig nette KPN-flatcable) bleek defect. Gelukkig had ik nog een andere kabel en na diverse kleuren had ik enkele minuten later weer een groene led. Dus goed geholpen door de klantenservice 👍

De netwerkkabel moest nog een klein half uurtje blijven zitten en daarna verhuisde het WiFi punt weer naar zolder. Maar helaas, daar was het ledje weer rood. Wellicht is de afstand te groot voor de nu gebruikte 5GHz. 😭

Morgen nog maar eens kijken of dáár wat aan te doen valt. 

Al met al een update waar ik niet vrolijk van word...

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 29, 2025

Hier in de tussentijd met dezelfde kabel tig keer alle mogelijke resets herhaald en nog ‘s herhaald. Vanavond op onverklaarbare wijze toch in eens een groene led. Het WiFi punt op z’n plek gezet en na een aantal uur nog steeds een groene led. Ben benieuwd of het zo blijft…..

Tot dusver blijkt hier de strijd gewonnen.