Skip to main content
Beantwoord

1 SuperWifi punt draait nog op oude software

• December 31, 2025
  • 3 reacties
  • 8 keer bekeken

Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb twee SW2 punten, waarvan eentje op de nieuwste software draait (SW2.C.25.05.08, de linkse in de screenshot hieronder) en de andere ook nog op de verouderde 3.00.31 blijft staan met een vergelijkbaar login scherm als Lilia liet zien. Beide vormen los van elkaar een wifi netwerk en meshen dus niet met elkaar. Ik ben sinds gisteren overgestapt op een andere internetprovider (Delta glasvezel) en hoopte de SW2 punten te kunnen blijven gebruiken.. Helaas dus, of is er een oplossing om het andere punt ook op de nieuwste software te krijgen?

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>![endif]-->!--[if>

Beste antwoord door Maja van KPN

Hoi Maja, dankjewel voor het meedenken. Na aansluiten bij een andere KPN verbinding van familie staat er in elk geval de nieuwste software op. Binnenkort thuis eens proberen om de twee superwifi punten als access points te configureren. Kunnen ze dan samenwerken met de nieuwe router/modem en met drie punten (2x superwifi2 en 1x de router/modem) een wifi mesh netwerk creëren? Of moet ik de wifi van de nieuwe provider router/modem uitschakelen en wifi alleen via de superwifi2 punten laten gaan?

Ah kijk aan, mooi dat het op manier gelukt is ​@petervd123!

De SuperWifi punten kunnen alleen een mesh netwerk vormen met andere KPN apparatuur, je kunt dus het best de wifi van het nieuwe modem uitschakelen. Op die manier maak je enkel gebruik van het mesh netwerk van de SuperWifi 😊

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 31, 2025

Hi ​@petervd123,

Aangezien je nu geen klant meer bent bij ons, kunnen wij je apparatuur niet meer vanaf afstand benaderen. Via je Delta verbinding, zal er ook geen nieuwe software worden gepusht. Ik ben dus bang dat dit niet iets is dat we nog voor elkaar kunnen krijgen bij jou 😬 Heb je wellicht nog vrienden of familie met een KPN aansluiting, waar je deze tijdelijk aan zou kunnen sluiten? Wellicht lukt het op die manier nog wel!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Hoi Maja, dankjewel voor het meedenken. Na aansluiten bij een andere KPN verbinding van familie staat er in elk geval de nieuwste software op. Binnenkort thuis eens proberen om de twee superwifi punten als access points te configureren. Kunnen ze dan samenwerken met de nieuwe router/modem en met drie punten (2x superwifi2 en 1x de router/modem) een wifi mesh netwerk creëren? Of moet ik de wifi van de nieuwe provider router/modem uitschakelen en wifi alleen via de superwifi2 punten laten gaan?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Ah kijk aan, mooi dat het op manier gelukt is ​@petervd123!

De SuperWifi punten kunnen alleen een mesh netwerk vormen met andere KPN apparatuur, je kunt dus het best de wifi van het nieuwe modem uitschakelen. Op die manier maak je enkel gebruik van het mesh netwerk van de SuperWifi 😊