Skip to main content
Vraag

1 van 2 SuperWifi punten nog op firmware 1.00.22 en werkt niet meer samen de eerste

• November 24, 2025
  • 10 reacties
  • 80 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

1 van onze superwifi punten staat nog steeds op firmware 1.00.22

Deze werkt niet meer als wifipunt. Bedraad aansluiten op het modem en deze kleurt mooi groen. Alleen is niet te zien in de app en via wifi kleurt hij dan ook lelijk rood.
Hoe krijg ik dit wifipunt naar de juiste firmware. Hij staat nu al meerdere dagen direct aan het modem om de update door te zetten. Fabrieksinstelling is ook al meerdere malen teruggezet.

Het andere punt staat netjes op firmware SW1.C.25.14.02

Voor de update van KPN ging het perfect alleen daarna niet meer.

Zonder de update van dit afzonderlijke wifipunt lijkt het hele systeem niet meer te werken.

Deze hebben we wel nodig om op de eerste verdieping een beetje redelijke verbinding te hebben.

Voor de duidelijkheid, het 2de superwifipunt staat helemaal niet meer in het mijnmodem.kpn

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 24, 2025

Welkom ​@pat.looije!

Heb je het punt een paar dagen bekabeld op het modem aangesloten gehad? Zo niet, probeer dit eens een aantal dagen om te zien of hij dan alsnog de update ontvangt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Ja dat hebben we nu al een 4 dagen gedaan. Dacht dat dat toch wel een keer oké moet zijn. Hoe lang is het advies. Op de eerste verdieping waar het punt moet staan is het er niet gezelliger geworden.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 24, 2025

Dat zal al ruim voldoende moeten zijn, ik gok van niet maar ik vraag het toch even. Jullie hebben niet de DNS servers aangepast toevallig van het modem ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

We zijn wel met het beveiligingsniveau bezig geweest. Omdat het allemaal niet lekker werkte.
Zou dat er mee te maken kunnen hebben? 
Staat nu weer op “standaard” nog maar een dag of wat aankijken zo dan maar zeker?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 24, 2025

Nee dat gok ik niet, kijk het even aan.
Ik tag ondertussen ​@Erik van KPN, mocht het allemaal echt niet werken kan hij misschien even meekijken waarom het mogelijk vast loopt.

Als u intussen uw profielgegevens invult, kan en geeft u Erik toestemming om in uw gegevens te kijken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 24, 2025

Gedaan en geen probleem.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Nog steeds geen update gepusht.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@pat.looije, welkom op onze community! Ik zie dat ​@bnh al heel goed meedenkt!

Een half uur bekabeld aangesloten zou genoeg moeten zijn in principe maar mogelijk moet in ieder geval het superwifi punt een factory reset krijgen. Je kunt ook via de MijnKPN app een netwerkreset uitvoeren. Dat wil ook een eind helpen.

Dit moet goed op te lossen zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Het wifi punt heeft nu al meerdere keren een fabrieks reset gehad. Het modem zelf ook.

alle instructies die ik hier op het forum kon vinden zijn al uitgevoerd.

feit blijft dat kpn de firmware niet (kan) update

dit alles is gekomen na de laatste update. Waarin dit punt niet is meegenomen.

vervanging van het punt doet kon ook niet meer. Dus nu door een update van kpn kunnen wij in de knip. Jammer.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit moet goed op te lossen zijn. Kun je anders eens met ons bellen? Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.