Skip to main content
Vraag

1 van mijn 2 SuperWifi punten heeft de nieuwe software nog niet, werkt daardoor niet goed

• October 30, 2025
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben zo juist netjes te woord gestaan door een telefonische Medewerker. 

Afgelopen week al gebeld omdat na de update vanuit kpn 1 super wifi uit was gevallen en dus op zolder waar 2 kinderen die veel met wifi doen ook werken veel klachten hadden. 

Heel netjes geholpen aan de telefoon het zou aan de modem liggen we hadden een 10 en konden deze omruilen naar een 12.

Met alle goede hoop deze geïnstalleerd. 

We hebben 2 super wifi punten 1 doet het wel de andere dus nog steeds niet.  In de kpn app is er 1 te vinden die op de 1 ste verdieping staat deze doet het prima. 

Als ik deze op zolder zet dan niet geeft deze rood aan... balen

De andere staat met internet kabel aan de modem groen.  Hij zou het moeten doen maar niet dus.  Niet te zien in de app.  En geeft het signaal ook niet door naar de zolder als ik daar de andere zou neerzetten. 

Als ik de internet kabel eruit haal een hem laat staan langs de modem wordt deze rood

Heb deze meerdere malen gereset ook met de nieuwe modem

Ik heb 2 witte super wifi blijkbaar dus 1 met een verouderde software.

Ondanks dat ik ruim 20 jaar klant ben bij kpn kunnen ze deze niet omwisselen naar een nieuwe versie. Dit kan toch niet... 

Het is niet mijn fout dat de software verouderd en zelf geen keus heb voor en update die gedaan is. Wat waarschijnlijk nodig is. 

Ik heb geen idee wanneer ik deze heb aangeschaft maar als het om de zoveel jaar verouderd en niet meer werkt fijn verdien model... verplichten om nieuwe aan te schaffen. 

Jessica

13 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@jess01. Niet fijn dat één van je SuperWifi punten het niet meer doet na de update. In de situatie met kinderen die wel een goede Wifi verbinding nodig hebben op zolder, is dat knap vervelend. 

Het kan voorkomen dat een Wifi punt niet goed meegaat in de migratie naar de KPN Software, maar gelukkig hoeft deze niet vervangen te worden. Je kunt 'm met een specifieke resetprocedure, als het goed is, toch overzetten op de KPN Software. Het is wel belangrijk dat je de resetprocedure precies zo uitvoert als wordt uitgelegd (eerst zonder internetkabel en daarna uur lang aangesloten laten). Zou je dit eens willen proberen? 

Met het stappenplan in deze video kun je 'm resetten. Er staat dat je een V10 hebt, maar dat kun je negeren. Het gaat om de resetprocedure

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 1, 2025

Bedankt Arjan

Ik heb bovenstaande stappen gedaan maar helaas nog steeds een rood lampje en niet terug te zien op de kpn app.

Als deze aan de internet kabel aangesloten is, is het lampje groen maar niet zichtbaar in de kpn app.

Laat ik hem op de zelfde plek staan maar dan zonder internet kabel dan gaat deze ook op rood. 

Mijn conclusie dat deze na de update het niet meer doet. 

Ik heb er 2 de andere is wel zichtbaar in de app en daar zie ik ook dat er apparaten gekoppeld zijn.  Ik kan deze op de 1 ste verdieping zetten.  Dat is fijn. 

Maar op de zolder gaat deze ook op rood.

Vandaar dat ik er graag 2 wil hebben en had die de wifi op de zolder goed verzorgen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De SuperWifi doet het nog wel, alleen is ie blijven steken op de oude software. Dan werkt ie niet meer goed samen met de apparatuur die wel zijn overgegaan naar de KPN Software. Dus effectief klopt het eigenlijk wel wat je zegt, want bekabeld werkt ie niet meer optimaal en draadloos helemaal niet meer. 

Zou je 'm nog eens met de ethernetkabel erin willen resetten en daarna nog eens 60 minuten willen laten staan? Je huishouden is wel geflagged als een KPN Software huishouden, dus dat zou betekenen dat alle apparatuur, die nog niet over is, wordt gemigreerd naar KPN Software. Als dat toch echt niet gebeurd, dan is het toch weer zaak om even te bellen. De collega's aan de telefoon kunnen dan een storingsformulier voor je invullen waarna een speciaal team contact met je opneemt. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 12, 2025

Gedaan maar werkt niet,  nadat mijn zoon aangeeft dat het op zolder nog niet doet kijk ik is het ene wifi punt op verdieping 1 ook niet zichtbaar.. 

Niet fijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 12, 2025

Volgende week tijd voor bel afspraak te maken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer dat de reset niet geholpen heeft. Dan kun je het beste even weer bellen en vragen dat er een storingsformulier wordt ingevuld. Dan wordt je verder geholpen. 

Om er zeker van te zijn dat die SuperWifi die op zolder stond op verouderde software is achtergebleven, kun je 'm nog even weer bekabeld aansluiten en dan inloggen op de webinterface van het modem. Doe dit op een laptop/PC via http://192.168.2.254 en ga dan naar Thuisnetwerk. Zie je 'm daar onder de topologie staan? Zo niet, ga dan eens naar ‘verbonden apparaten’ en kijk of je daar een Wifi-extender er tussen ziet staan. Pak dan het IP-adres wat erbij staat en voer dat dan in in je browser. Als je dan een inlogscherm krijgt zonder een Box 12 in beeld, dan zit ie inderdaad nog op de oude software. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 18, 2025

update,

ik heb zo een belafspraak,

maar nu doet de ene die steeds niet zichtbaar was helemaal niets meer geen lampjes. en de andere die op de eerste verdieping staat geeft groen aan, en zie hem in de app, maar geen verbonden apparaten, en als ik het IP-adres opzoek zoals bij bovenstaande van Arjan probeer op te zoeken _deze pagina is niet bereikbaar_ dus die doet ook niets meer.

zo jammer dat je dit allemaal moet doen en dat de router niet sterk genoeg is voor een zolderverdieping te bereiken.

Jessica

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 18, 2025

maar nu doet de ene die steeds niet zichtbaar was helemaal niets meer geen lampjes

oeps op je drukt het -power- knopje in.

ben ze nu nog maals aan het resetten

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Is het je inmiddels nog zelf gelukt ​@jess01 of ben je nog goed geholpen aan de telefoon? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 20, 2025

Hoi

Ja ene Thomas heeft alles getest en de goede update er opgezet. Hele nieuwe wifi inlog, niet altijd voor alle apparaten fijn.... bijv camera buiten op hoogte waar ik zo niet bij kan…

Maar ben er positief bij. Dat komt goed. 

Schijnbaar is een router van v10 naar v12 niet genoeg alleen stekkers wisselen dan neemt hij het oude over. 

1 tje doet het weer een goed. Super fijn. 

De andere helaas niet,   rood

Daar ga ik nog eens eens bel afspraak

Voor maken. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@jess01, Arjan is vrij, vandaar dat ik in je topic reageer. Dat klinkt deels wel positief gelukkig: Ik hoop dat je er via de belafspraak alsnog uit gekomen bent!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 2, 2025

Hoi ben ik weer,

Ik heb nog contact gehad met een vriendelijke dame, 

Ze geeft aan dat er 2 nieuwe supermarkt wifi  worden opgestuurd en mijn witte super wifi punten nu moet terug sturen. 

We hebben denk ik alles gedaan wat kan

En een tot een goede oplossing gekomen. 

Ik zal als ik ze binnen heb nog een update sturen of nu alles na behoren werkt. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Als alles geprobeerd is, dan is omruilen het enige wat nog resteert. Gelukkig dat dat geregeld kon worden. 

Ik ben benieuwd naar je update!