Skip to main content
Antwoord

1 van mijn 2 witte SuperWifi punten maakt geen verbinding meer

• November 17, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Één van mijn 2 witte wifi versterkers maakt geen contact meer met de modem. KPN gebeld en de enige optie die ik heb is even €199,- betalen voor 2 nieuwe. Want de witte worden niet meer gemaakt. Behoort KPN niet met een kosteloze oplossing te komen? Ik heb niet zomaar even €199,- koop of €2,49 p/mnd huur. Ik betaal al €80,- p/mnd voor tv en internet. Duur zat. Kan ik op een andere manier gewoon 2 werkende versterkers ontvangen? Het is niet mijn fout dat één het begeeft.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Duidelijk, en geen probleem. Een paars lampje geeft eigenlijk aan dat de configuratie niet voltooid is. Zou je onderstaande stappen willen uitvoeren?

• Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Laat me weven weten of dit helpt, zou wel moeten. Maar anders gaan we hem helemaal opnieuw instellen en daar ga ik je uiteraard bij helpen. 

5 reacties

Cappuccino2
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • November 17, 2025

Voor de zorgvuldigheid is het beter een eigen thread aan te maken Daan0103, en wat betreft je vraag vermoed ik dat de SuperWiFi punten niet stuk zijn maar dat je de juiste stappen moet doorlopen om ze weer te laten communiceren met het modem maar zoals eerder vermeld het is beter eerst je eigen post aan te maken zodat zaken niet door elkaar lopen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 20, 2025

Hi ​@Daan0103, welkom allereerst bij onze community. 

Dank aan Cappuccino2 voor de al geboden hulp, zoals je kunt zien heb ik een eigen topic voor je aangemaakt zodat het overzichtelijk blijft. 
Zou je willen toelichten wat er precies aan de hand is? Gaat de SuperWifi nog wel aan? Hoe branden de lampjes? En welke modem heb je? 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Dit was mijn eerste bericht dus mijn excuses als ik het niet goed heb gedaan.

Ik heb een KPN box 12. De versterker die 50 cm boven de box (in de meterkast) hangt brandt groen en doet het. De andere eindigt na veel knipperen op paars. Maakt niet uit op welke verdieping hij staat. Ik heb een uur lang telefonisch met een aardige dame van KPN van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Zij zei me dat ie stuk is en ik evt bij een KPN winkel kon vragen of ze mss nog een witte versterker hadden liggen zodat ik deze kon omruilen. Maar geen één KPN winkel heeft er één liggen en dat was volgens de verkoper in de winkel ook niet de standaard procedure om ze om te ruilen. De enige optie die ik kreeg was dat ik 2 nieuwe moet kopen of huren. Ik ben er én nog niet over uit of ik nieuwe ga kopen (€200,- is een hoop geld) én ik vind dat KPN met een andere oplossing moet komen. Dat de witte niet meer gemaakt en/of geleverd worden is niet mijn probleem. Ik heb dus nu 1 versterker die op zolder niets versterkt en betaal wel gewoon de volle mep. Onrechtvaardig vind ik het wel

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 24, 2025

Duidelijk, en geen probleem. Een paars lampje geeft eigenlijk aan dat de configuratie niet voltooid is. Zou je onderstaande stappen willen uitvoeren?

• Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem, zonder andere apparatuur ertussen (switch, draadloze verbindingsset, etc.) Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal het SuperWifi punt weer groen branden.

Laat me weven weten of dit helpt, zou wel moeten. Maar anders gaan we hem helemaal opnieuw instellen en daar ga ik je uiteraard bij helpen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 4, 2025

Verbonden met de modem in meterkast. Kleurt inderdaad groen. Ik zet de versterker op zolder, stekker erin en na 10 minuten is ie weer paars. Dus nee, werkt niet. Helaas. Wel heel lief dat je me helpt