Skip to main content
Vraag

2 SuperWifi punten geven na enkele dagen geen verbinding meer

• September 29, 2025
  • 16 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb twee SuperWifi 2 punten. Alles werkt prima, maar na ongeveer een week lijkt de verbinding met de SuperWifi 2 weg te vallen. Ik moet dan het modem herstarten en alles weer verbinden. Zelfs mijn P1 meter lijkt het dan niet meer goed te doen. Ik heb een KPN Box 12 en twee SuperWifi 2 punten, waarvan 1 bekabeld. Ook heb ik een extra WIFI netwerk aangelegd om backwards compatible te blijven met andere WIFI apparaten op basis van een origineel SSID. Het lijkt een beetje een structureel probleem aan het worden.

Netwerk lijkt niet heel complex te zijn. Ik heb juist gekozen voor KPN spullen, hiervoor had ik een los WIFI netwerk met TP Link en dat was heel stabiel.

Is dit een bekend probleem?

16 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen! Ik kwam je topic tegen en ik vroeg mij af hoe het er voorstaat. Zijn alle apparaten voorzien van de laatste software? Zijn er op dit moment dan meerdere SSID's in het spel?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Er zijn inderdaad meerdere SSID's in het spel, alles is voorzien van de laatste software op de SW2 punten. Ik draai nu al weer een paar dagen zonder storing, maar dat zegt niets.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd, ik heb daar dan niet direct een verklaring voor ​@vbouwer. Ik koppel je feedback terug richting de ontwikkelaars.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 13, 2025

Helaaas gebeurt het naar verloop van tijd dat de extender uit het lijstje verdwijnt, terwijl alles op GROEN staat. Ik moet daarna weer de hele procedure volgen om de extender weer toegevoegd te krijgen. Lijkt wel of deze dus naar verloop van tijd informatie verliest, ik zie b.v. ook niet dat er clients verbonden zijn (terwijl ze dat wel zijn!)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 9, 2025

Goedemorgen ik ondervindt het zelfde ongeveer na een paar dagen neemt de super wi-fi geen apparaten meer En dan zie je staan nul apparaten verbonden en alles lijkt op het modem te zitten is het inmiddels opgelost en hoe heb je gedaan

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Goedemorgen ik ondervindt het zelfde ongeveer na een paar dagen neemt de super wi-fi geen apparaten meer En dan zie je staan nul apparaten verbonden en alles lijkt op het modem te zitten is het inmiddels opgelost en hoe heb je gedaan

Elke week preventief

alles herstarten.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

Elke week preventief

alles herstarten.

Dat hoort toch niet te wezen zo, kpn graag oplossing aub

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Ik heb het zelfde probleem. Afgelopen 2 weken ook al 2 keer de boel op nieuw gestart.

Vandaag via de modem herstart thuisnetwerk. En nu doen ze het weer, de vraag is voor hoelang.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 18, 2025

Waarom geen reactie van de kpn ik begrijp dat er meerdere mensen dit probleem hebben, dus negeren lijkt mij niet zo netjes

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 18, 2025

Vermoedelijk schiet jullie wifi punten naar paired (moet sync zijn)

zie mijn topic met reactie KPN

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 18, 2025

Vermoedelijk schiet jullie wifi punten naar paired (moet sync zijn)

zie mijn topic met reactie KPN

En hoe komt dat dan , en overigens dat doet hij niet altijd maar staat hij alleen op synced maar geen apparaten  staan op 0

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 18, 2025

Hoe, is mij ook een raadsel. En wellicht voor KPN ook. Gelukkig weet KPN het wel.

Wel heb ik het vermoeden dat er vele last van hebben, maar mogelijk niet weten.

Als de jouwe wel op sync staat zou ik wel verwachten dat er gewoon verbinding is.  Ik heb ergens een keer gelezen dat het kan gebeuren dat het niet goed laat zien wat waar is gekoppeld. Vraag mij niet waar. Was tijdens een zoektocht naar mijn paired ellende.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

En ze staan weer pairen. Ongeveer een week goed gegaan.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 19, 2025

Bii mij staat nu 5 dagen online,  punten staan op syced maar ziet nu niet meer als ik boven ben met de mobiel terwijl het bv gisteren wel zag en koppelde  dat is vreemd 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 29, 2025

Jammer dat kpn niks laat horen, zelfs niet via telefoon, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, graag een reactie kpn

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Gisteren of eergisteren was het weer zover v12 met 2 super wifi 2 stonden weer op paired ipv synced. Restart thuis netwerk in de gui loste het probleem weer op. Ik kan nog proberen een 12 staps voledig reset uit te voeren die zou het probleem langer moeten verhelden. Ik moet nu ongeveer elk 7a8 dagen mijn netwerk een schop geven. De reset heb ik geen zin in. Heb meerder wifi netwerken en ook diverse pc en devices en via dhcp een vast ip adres uitgedeeld. Dit moet ik na een reset weer alllemaal opnieuw gaan instellen. Backup maken van config en terug zetten is niet mogenlijk :(