Skip to main content
Vraag

2 van de 4 SuperWifi punten verbinden niet meer

• July 25, 2026
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Onderwerp: Ronde SuperWifi 1 blijft op paars lampje staan na wegvallen verbinding

Beste community en KPN moderators,

Sinds juli merk ik dat mijn wifiversterkers niet meer goed werken. Ik heb de witte ronde SuperWifi 1 punten.

Kan zien dat er vanaf 10-07 de verbinding weg is door foutmelding in mijn omvormer van de zonnepanelen 

Een van de versterkers (of meerdere) blijft nu constant een paars lampje branden. Ik heb al geprobeerd de versterker uit en aan te zetten, maar het paarse lampje blijft terugkomen en er is geen wifi-verbinding meer via dit punt.

Ook al klantenservice gebeld en van alles doorlopen.

Bekabeld wordt die uiteindelijk wel groen maar zodra de kabel los gaat springt lampje gelijk terug op paars.

Ook zet die hem niet in mijn overzicht in de app bij de 2 punten die het wel doen maar komt wel bij mij apparatenoverzicht als die bekabeld is.

Volgens de kpnmedewerker gaat het ook niet meer lukken en kan ik deze 2 weg doen, wat in houd dat ik nieuwe moet kopen terwijl dit komt door waarschijnlijk een update.

Zijn er op dit moment meer mensen die hier sinds juli last van hebben door een update? En wat is de beste manier om dit op te lossen zodat het punt de modem weer herkent?

Alvast bedankt voor de hulp!

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

@Remco B 

Verbreek alle verbindingen met de Wifi punten en verbindt dan elk Wifi punt afzonderlijk. Doen de afzonderlijke punten het dan wel weer ?

Ligt het niet aan de verbinding naar de punten ? Kun je de punten verwisselen ? Als je die punten verwisselt verplaatst zich dan het probleem ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2026

@WMG-N Ik heb alle punten verbroken.

De v10 experia Box inclusief de glasvezelverbinding opnieuw opgestart.

ingelogd op de wifipunt zelf en het geeft aan dat het de nieuwste software bezit.

De punten ook een harde reset gegeven en opnieuw geprobeerd. 

De plekken ook gewisseld  maar het zijn dezelfde 2 die niet willen

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

Maar welke software staat er precies op de sw punten welke niet werken??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 25, 2026

Firmeware versie 1.00.22

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 25, 2026

Firmeware versie 1.00.22

Nou hehehe daar ligt het dus aan he, dat niemand dat hier eerder vraagt.

Je hebt de oude software daar dus op staan en sinds 1 april ( geen geintje) kan die niet meer bijgewerkt worden.