Skip to main content

3 SuperWifi punten werken niet, eentje wel, resetten helpt niet

• March 9, 2025
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Hier ook het zelfde probleem 3 doen het niet eentje wel naar meer maals resetten en weer opstarten wat is nu te doen ?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 11, 2025

Hoi ​@Haarkamp, welkom hier! Ik begrijp dat  jij vier SuperWifi hebt waarvan maar eentje het doet. Gaan we bij het begin beginnen zodat ik even goed duidelijk heb hoe de boel in elkaar zit. 

Jouw modem is een Box 12, klopt dat? Deze is wel goed overgegaan naar de KPN Software bij de update? Als in, als je naar de inlogpagina gaat op http://192.168.2.254/ of mijnmodem.kpn, zie je dan een afbeelding van je modem?

Dan, je SuperWifi. Op die inlogpagina zit deze knop, onder de afbeelding van je modem: 

Als je daar op klikt, dan zou je al je SuperWifi moeten zien. Is dat ook zo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Ik zie er eentje alleen als ik hem bekabeld laat andere gaan zodra ik de ethernet kabel eruit haal direct rood branden al menig keer gereset maar helpt niets 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

zo als je ziet zie ik hem bekabeld wel maar onbekabeld knapt hij er direct weer uit

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Zonder kabel 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

En met kabel 🤷‍♂️🤷‍♂️

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 17, 2025

Dank voor de verdere uitleg en foto's, ​@Haarkamp. Ik heb een vermoeden wat er aan de hand is, maar om dat te bevestigen wil ik je toch vragen te doen wat ik eerder al vroeg. Of als je dat al wel gedaan had, daar een screenshot van te laten zien.

Ga eens naar de webinterface van je modem. Je komt daarop terecht via http://192.168.2.254/ of mijnmodem.kpn. Je krijgt dan een inlogscherm te zien. Op dat scherm staat een afbeelding van jouw modem met daaronder deze knop. 

Wil je daar eens op klikken en een screenshot plaatsen van wat je dan ziet?

• Deelnemer
  • May 6, 2025

Beste ​@Erik van KPN, ik heb hetzelfde probleem denk ik. Ik heb deze forumpost gevonden, dus zet ik het liever hierin ipv een nieuw topic aanmaken.

Ik heb vier SuperWifi-1 punten, drie werken er goed, eentje niet meer. 

Ik heb hetzelfde probleem als ​@Haarkamp, dat zodra ik bij de laatste SW punt de ethernet kabel eruit haal deze direct op rood gaat en rood blijft. Heb dit SW punt en het modem al meermaals gereset en de volgende handleiding helemaal gevolgd, zonder goed gevolg voor het laatste SW punt. Ik heb hem geprobeerd te installeren met netwerkkabel in het modem, maar ook via WPS, beiden werken niet. De 3 andere SW punten heb ik ook moeten resetten maar deze werken nu wel na het volgen van de handleiding. 

Hierbij het overzicht bij het inlogscherm van het modem, zie je er dus drie werkend:

Bij de verbonden apparaten zie je de laatste SW punt als WifiExtender staan, terwijl dit precies dezelfde soort en type SW punt is als de drie anderen die wel als SW punt fungeren:

Als ik dan op dat ip-adres van de “WifiExtender” inlog zie ik het volgende scherm (ik kan van de 3 andere SW punten hun ip-adressen niet bereiken):

Als ik dan hier inlog zie ik de volgende gegevens van het niet werkende SW punt (“WifiExtender”).

Ter volledigheid ook een werkend SW punt zijn gegevens:

Hopelijk kun jij mij helpen om dat laatste SW punt, welke nu als “WifiExtender” erin staat, om te zetten naar een werkend SW punt. Zoals gezegd, meerdere keren gereset, incl modem, 30-60 minuten wachten na installatie met ethernet kabel erin, maar wanneer ik erna de ethernet-kabel eruit haal springt deze gelijk op rood.

Alvast bedankt!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Sven Bos, sorry voor de vertraging in antwoord. Ik maak uit het screenshot op dat die vierde aangesloten is via een switch, of vergelijkbaar apparaat. Daarin zie we dat de SuperWifi 1 dat vaak niet echt leuk vindt. Wil je hem eens rechtstreeks bekabeld aansluiten, en op die manier de reset en installatiestappen uit het eerder genoemde topic doorlopen. Daarna zou die vierde SuperWifi in ieder geval goed over moeten zijn naar de KPN Software. 

Daarna kun je nog een keer testen of hij dan wel wil werken als hij via de switch is verbonden. Maar het is goed mogelijk dat dit daarna alsnog niet werkt. In dat geval, sluit hem, voor nu, zonder switch ertussen aan.  

• Deelnemer
  • May 20, 2025

Hoi ​@Erik van KPN,

Ik had hem niet aangesloten via een switch, dat was het gekke.

Uiteindelijk had ik een apart topic aangemaakt en is het opgelost!