Skip to main content
Beantwoord

Al 35 jaar klant. Waarom dan geen gratis wifi versterker ivm slechte wifi?

• August 13, 2025
  • 2 reacties
  • 86 keer bekeken

Ik ben al meer dan 35 jaar klant van KPN. Iedereen die nieuw komt krijgt allerlei welkomst kado’s. Nu is mijn wifi signaal niet heel sterk in mij appartement en heb ik KPN gebeld om 1 wifi versterker te krijgen. Dat leek jullie ook de beste oplossing. Dat kan alleen tegen 60 euro betaling of huren en dan 1 maand gratis. Echt zeer teleurstellende reactie. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MarliesG. Welkom op de KPN Community! Dat is al een mooie periode dat je klant bent bij KPN en dat waarderen wij ook zeker. Zo komen we loyale klanten tegemoet met Combivoordelen en Voor Jou-cadeautjes. Wat betreft de Wifi klopt het wat Marlon92 aangeeft dat het geen onderdeel van je contract is. Het is flink afhankelijk van omgevingsfactoren (bouwstijl, positie modem, storingsbronnen) hoe de Wifi in je huis presteert en daar hebben we geen invloed op. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je in een appartement toch een Wifi versterker nodig hebt om tot in alle hoeken een goede verbinding te hebben. Ik zit in precies dezelfde situatie en zelfs voor mij als KPN-medewerker was het niet gratis ;) Het is even een (kleine) investering, maar je hebt er daarna wel veel plezier van. En als je niet zeker weet of het een verbetering zal zijn, kun je eerst kiezen om er één te huren. Je kunt 'm altijd weer na een maand terugsturen en uit je abonnement halen. 

2 reacties

• August 13, 2025

Omdat da gewoon geld kost natuurlijk. Dat moet betaald worden. De rekening komt uiteindelijk terecht bij alle andere klanten. Waarom moeten andere klanten betalen voor jouw WiFi? 

WiFi maakt geen onderdeel uit van je abonnement. Je betaald juridisch gezien voor een bekabelde aansluiting op de Experiabox/KPN Box. Niet voor WiFi. Hoe WiFi vanuit de Experiabox of KPN Box werkt is sterk afhankelijk van omgevingsfactoren. Voor de 1 is het voldoende. Voor ander niet. Daar kan KPN niets aan doen.

Er is overigens wel een periode geweest waarin KPN gratis WiFi versterkers uitdeelde via de WiFi manager. Dat waren Experia WiFi's. Deze moeten bekabeld aangesloten worden. Ze werken niet draadloos.

Er is sinds een poosje de mogelijkheid om de SuperWiFi's te huren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hoi ​@MarliesG. Welkom op de KPN Community! Dat is al een mooie periode dat je klant bent bij KPN en dat waarderen wij ook zeker. Zo komen we loyale klanten tegemoet met Combivoordelen en Voor Jou-cadeautjes. Wat betreft de Wifi klopt het wat Marlon92 aangeeft dat het geen onderdeel van je contract is. Het is flink afhankelijk van omgevingsfactoren (bouwstijl, positie modem, storingsbronnen) hoe de Wifi in je huis presteert en daar hebben we geen invloed op. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je in een appartement toch een Wifi versterker nodig hebt om tot in alle hoeken een goede verbinding te hebben. Ik zit in precies dezelfde situatie en zelfs voor mij als KPN-medewerker was het niet gratis ;) Het is even een (kleine) investering, maar je hebt er daarna wel veel plezier van. En als je niet zeker weet of het een verbetering zal zijn, kun je eerst kiezen om er één te huren. Je kunt 'm altijd weer na een maand terugsturen en uit je abonnement halen.