Skip to main content
Beantwoord

Apparaten verbinden met mijn Box 12 terwijl de SuperWifi punt dichterbij staat

• November 26, 2025
  • 6 reacties
  • 66 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn KPN Box 12 hangt aan de voorkant van het huis bij de voordeur waar ik ook een camera heb hangen. Aan de achterkant van het huis heb ik een SuperWifi punt staan en ook daar hangt een camera.

Regelmatig zie ik op http://mijnmodem.kpn/ in het netwerk overzicht dat de camera aan de voorzijde van huis aan het SuperWifi punt aan de achterzijde van het huis is gekoppeld en de camera van achter aan het modem voor in het huis.

Hoe kan ik dit voorkomen, want hierdoor hebben beide een slechter signaal?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@AltSmit, welkom op de KPN Community!

Het antwoord van ​@bnh klopt helemaal:

Dit wordt automatisch bepaald door de router en het apparaat. Bij KPN kun je hem niet vastzetten op een specifiek punt. Dit kan alleen met eigen routers zoals Unifi, Mikrotik enzovoort. Het is helaas zoals het nu is, maar misschien komt die functie er ooit in een update.

Alleen heb ik wel een kleine toevoeging: Dit wordt als het goed is verbeterd in de komende update van de Box 12. 😊

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 26, 2025

Dit wordt automatisch bepaald door de router en het apparaat. Bij KPN kun je hem niet vastzetten op een specifiek punt. Dit kan alleen met eigen routers zoals Unifi, Mikrotik enzovoort. Het is helaas zoals het nu is, maar misschien komt die functie er ooit in een update.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 27, 2025

Hopelijk komt hier snel een aanpassing voor. De afgelopen dagen zijn alle apparaten alleen gekoppeld met het modem. Beetje jammer van de investering.

Er is ook niets te doen met IP adressen. Dat ik vaste adressen aan de apparaten toewijs en in het wifi punt een bepaalde range instel waar deze apparaten dan in vallen?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 27, 2025

Je kan het als feedback achterladen in het modem update topic, dan nemen de moderators dit mee als feedback. Wellicht wordt het dan ergens toegevoegd in een update. Dat is uiteindelijk altijd even afwachten.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Hi ​@AltSmit, welkom op de KPN Community!

Het antwoord van ​@bnh klopt helemaal:

Alleen heb ik wel een kleine toevoeging: Dit wordt als het goed is verbeterd in de komende update van de Box 12. 😊

• November 28, 2025

Aan de achterkant van het huis heb ik een SuperWifi punt staan ...

Draadloos? Of met een utp kabel verbonden met de KPN Box? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 30, 2025

@Marlon92 Het SuperWifipunt is draadloos gekoppeld.

Inmiddels ben ik al weer wat wijzer. Mijn vermoeden is namelijk dat het overzicht "thuisnetwerk” het probleem is en niet de juiste gegevens toont. Vanmiddag keek ik in het overzicht en stonden er apparaten in de niet meer gekoppelde lijst, die op dat moment nog gewoon in gebruik waren.

Ook stond bij het Wifi punt 0 apparaten. Maar toen ik het Wifi punt uitzette viel de internet radio wel even uit.