Skip to main content
Beantwoord

Apparaten willen niet meer verbinden met Experia Wifi sinds update V10

• November 7, 2025
  • 64 reacties
  • 1138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In de nacht van 3 op 4 november heeft onze modem (Experia Box 10V) een update gehad. Hij draait nu op V10.C.25.08.03. Sinds deze update kunnen we geen apparaten meer verbinden met de Experia WIFI versterker die bij ons op zolder staat. De versterker is met een internetkabel verbonden en het wifi lampje brand ook blauw. Het probleem is alleen dat geen enkel apparaat kan verbinden, dit is ook te zien aan het lampje wat niet aan gaan. We hebben al verscheidende dingen geprobeerd. Aan/uit, reset, ontkoppelen en weer koppelen. Zelfs de modem naar fabrieksinstellingen gezet maar niets lijkt te werken. Is dit een bekend probleem en hoe los ik dit op?

Het internet via de modem zelf is overigens gewoon goed. 

Beste antwoord door Maja van KPN

De experia is up-to-date. Ik heb ook de reset instructies gevolgd maar het heeft niet niet geholpen. Ik kan nog steeds geen verbinding maken met apparaten. Hij is overigens altijd verbonden met de modem via een kabel. We hebben twee experia's 1 staat naast de modem de ander op zolder. Die naast de modem werkt wel. Die van zolder niet. Als ik ze omdraai dan heb ik op zolder wel internet en beneden niet. Dus het lijkt echt in de ene specifieke experia wifi te zitten. Het probleem deed zich direct na de update voor dus het is daar wel aan gelinkt lijkt me. 

Jammer dat het allemaal niet lijkt te helpen ​@Marloes07. Ik wil je nu toch aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er ’live’ met je meegekeken kan worden. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt. De klantenservice kan eventueel een achterliggende afdeling aansturen die hier nog wat verder de diepte mee in kan!

Dit advies geldt ook voor jou @Lampjesman, aangezien alle bekende oplossing die hier gedeeld zijn, niet lijken te helpen.

@Ing_k ook jij zou misschien het best rechtstreeks contact kunnen zoeken nu, zodat 1 van mijn collega's je hier stapsgewijs bij kan helpen 🙂

64 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 7, 2025

@Marloes07 ik heb precies hetzelfde! Ik heb precies dezelfde configuratie. Geen verbindingen meer met de versterkers waardoor ik op zolder slechte verbinding heb. Voor de update van het modem geen enkel probleem met het wifi gehad. Draaide perfect! 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 8, 2025

@Marloes07 ik heb net een update van mijn modem gedaan en ik zie nu weer verbonden apparaten met de versterkers. Ik heb de update uitgevoerd met mijn kpn. Nu testen of ik weer stabiel wifi verbinding heb.

• Topper
  • November 8, 2025

Ik heb ook problemen met experia wifi versterkers , ze nemen het signaal ook niet meer goed over .

Het werkt voor geen meter ben er al 3 dagen mee bezig .

Alle mogelijke opties al gedaan reset enz enz... 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 8, 2025

@Marloes07 ik heb net een update van mijn modem gedaan en ik zie nu weer verbonden apparaten met de versterkers. Ik heb de update uitgevoerd met mijn kpn. Nu testen of ik weer stabiel wifi verbinding heb.

Het zou mooi zijn als dit werkt! Ik heb de boel gister nog een keertje gereset maar dat hielp niet. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Hi ​@Marloes07 en ​@arnold pluim, wat flauw dat de update problemen veroorzaakt bij jullie 🙁Heel goed dat jullie er hier even over aan de bel hebben getrokken!

Is dit een update naar softwareversie V10.C.25.08.15 ​@Ing_k? En heb je nu ook echt weer stabiel werkende Experia Wifi's? 

• Topper
  • November 8, 2025

Ik moest alle verbonden apparaten resetten en opnieuw verbinden. 

Probleem waar ik nu tegenaan loop is als ik door het huis van buiten naar zolder bijvoorbeeld dat hij dat niet overpakt in signaal. 

Alle 3 versterkers staan op het zelfde kanaal zewel 2.4 als 5 ghz en dezelfde naam 

Maar het werkt niet .

Ook webinterface inloggen op die experia wifi werkt niet meer , nu moet je alles instellen via de modem. 

Heb al gekeken voor andere versterkers super wifi maar die kosten mij 300 euro als ik er 3 wil .

Kpn ? Jullie lopen te kloten !! En ik moet nieuwe versterkers kopen  ?? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 8, 2025

Hi ​@Marloes07 en ​@arnold pluim, wat flauw dat de update problemen veroorzaakt bij jullie 🙁Heel goed dat jullie er hier even over aan de bel hebben getrokken!

Is dit een update naar softwareversie V10.C.25.08.15 ​@Ing_k? En heb je nu ook echt weer stabiel werkende Experia Wifi's? 

Ik heb ondertussen ook de update naar softwareversie V10.C.25.08.15 gedraaid maar ik krijg nog steeds geen verbinding met de experia wifi. 

• Topper
  • November 8, 2025

Zoaks gezegd marloes , ik moest ook alle verbonden apparaten eerst allemaal resetten naar fabrieksinstellingen .

Dan ben je wel weer verbonden. 

Ik ben al vanaf donderdag bezig om het weer enigzins draaiende te krijgen. 

Enige probleem wat ik nu nog heb ik het niet goed overpakken van de wifi versterkers als ik door het huis loop .

Terwijl alle 3 versterkers zelfde naam hebben en zelfde kanaal staan. 

Snap er niks meer van .

Kpn update die boel zodat het weer goed overpakt aub !!! .

Marloes update van de v10 helpt niet jou probleem oplossen. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Ik moest alle verbonden apparaten resetten en opnieuw verbinden. 

Probleem waar ik nu tegenaan loop is als ik door het huis van buiten naar zolder bijvoorbeeld dat hij dat niet overpakt in signaal. 

Alle 3 versterkers staan op het zelfde kanaal zewel 2.4 als 5 ghz en dezelfde naam 

Maar het werkt niet .

Ook webinterface inloggen op die experia wifi werkt niet meer , nu moet je alles instellen via de modem. 

Heb al gekeken voor andere versterkers super wifi maar die kosten mij 300 euro als ik er 3 wil .

Kpn ? Jullie lopen te kloten !! En ik moet nieuwe versterkers kopen  ?? 

Rustaaghhh Arnold.

De moderatoren hier doen hun best en er is veel over geschreven, in mijn optiek veel te veel. 

Ik weet wat je bedoelt en nadat je het to-do lijstje hebt afgerond is er geen hulp meer, en is goede raad erg duur. 

Er gebeuren rond de update een aantal zeer vervelende zaken.

1. Wanneer de update komt ga je naar andere software toe, de SW punten krijgen ook een update, maar alleen als ze bedraad zijn aangesloten. 
  2. Wanneer de SW’s zijn ge-update, werkt alleen de backhaul (com-kanaal waarmee de SW’s onderling communiceren met elkaar en met de master) nog maar op 5 Ghz. Ofwel, je SW’s kunnen zomaar buiten het bereik staan.
  3. De naam versterkers doet voor een klant vermoeden dat het signaal versterkt wordt. Dit is niet juist. Het signaal wordt verder het netwerk ingezet,. De versterker mag nu eenmaal de wettelijke waarden niet overstijgen. Na mijn idee een grote misvatting. 
  4. Wanneer de SW te oude software hebben, is communicatie helemaal niet meer mogelijk als de router/modem voorzien worden van nieuwe software.

Allemaal genoeg trammelant.

• Topper
  • November 8, 2025

Alle 3 versterkers zijn bedraad aangesloten. 

En alle nieuwe software is geïnstalleerd 

Ik ben best wel technisch aangelegd , en heb echt alle opties getest maar het werkt niet vlekkeloos. 

Als ik op de wifi analyses kijk staan daar ook signalen bij zonder naam ssid  !  net onder het signaal van de experia wifi .

Dat signaal kan misschien oorzaak zijn van het niet goed overnemen van de experia wifi en storing veroorzaken.?? 

Kan je daar misschien eens naar kijken wat dat is ?? Gek dat er een signaal is zonder ssid naam .

Veel succes , en ik begrijp dat er veel trammelant is en jullie daar ook niet op zitten te wachten. 

Groetjes arnold 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 8, 2025

@Maja van KPN klopt, ik heb de versie die je beschrijft. Tot nu toe een stabiel wifi. Was daarom de software update? 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Alle 3 versterkers zijn bedraad aangesloten. 

En alle nieuwe software is geïnstalleerd 

Ik ben best wel technisch aangelegd , en heb echt alle opties getest maar het werkt niet vlekkeloos. 

Als ik op de wifi analyses kijk staan daar ook signalen bij zonder naam ssid  !  net onder het signaal van de experia wifi .

Dat signaal kan misschien oorzaak zijn van het niet goed overnemen van de experia wifi en storing veroorzaken.?? 

Kan je daar misschien eens naar kijken wat dat is ?? Gek dat er een signaal is zonder ssid naam .

Veel succes , en ik begrijp dat er veel trammelant is en jullie daar ook niet op zitten te wachten. 

Groetjes arnold 

Een mesh netwerk heeft meestal een zogenoemde "Mesh Master"  die fungeert als het centrale punt van het netwerk. Deze master coördineert het netwerk en beheert instellingen, terwijl de andere nodes of SW’s (vaak Mesh nodes of repeaters genoemd) hier draadloos mee verbonden zijn en het signaal doorgeven. Elke SW node communiceert met de master en met elkaar om een stabiel en naadloos netwerk te vormen, maar het is de master die centraal de netwerk- en beveiligingsinstellingen organiseert. 

Gaat er op de master ook maar iets fout dan faalt het netwerk, en kan het zomaar zijn dat je je SSID’s niet ziet.
Ook updates naar de mesh nodes struikelen omdat de mesh master de nodes niet ziet, of dat de software een andere software versie van de mesh node verwacht. 

De reden van bedraad aansluiten is dus om zeker te zijn dat je verbinding hebt. Ik weet niet of KPN communiceert wanneer dit gebeurd, anders had je alles bedraad aan kunnen sluiten voordat de update komt. Of er een optie is om automatische updates uit te zetten weet ik niet. Dit zou beter zijn zodat je zelf de apparatuur kunt updaten. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 8, 2025

er is sinds vandaag een nieuwe update die niet aangekondigd is. V10.C.25.08.15.0 Misschien helpt dat.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 8, 2025

Hier vanmiddag tijdens de F1 sprintrace omgezet naar V10.C.25.0.8.15, zelfde ellende !

Hier zijn de witte super wifi accespoint niet meer te gebruiken , 1 blijft maar paars en een ander blauw knipperen , telefoontje met helpdesk maakte het nog erger , grootse probleem nu is dat OpenVPN geen verbinding meer wil maken en dat alle ingestelde forward poorten niet meer kloppen daar de hele ip range door elkaar gegooid is :-(

Oja er staat nu een wifi punt SoftAtHome en SoftAtHome_ExtraWifi2G die op geen enkele manier uit te schakelen is , met macadres 00:00:00:00:00:01 iemand dat al opgevallen?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Hier vanmiddag tijdens de F1 sprintrace omgezet naar V10.C.25.0.8.15, zelfde ellende !

Hier zijn de witte super wifi accespoint niet meer te gebruiken , 1 blijft maar paars en een ander blauw knipperen , telefoontje met helpdesk maakte het nog erger , grootse probleem nu is dat OpenVPN geen verbinding meer wil maken en dat alle ingestelde forward poorten niet meer kloppen daar de hele ip range door elkaar gegooid is :-(

Oja er staat nu een wifi punt SoftAtHome en SoftAtHome_ExtraWifi2G die op geen enkele manier uit te schakelen is , met macadres 00:00:00:00:00:01 iemand dat al opgevallen?

Wat een ge#$@&  Lampje..😑
Ik zou een ieder graag willen helpen, maar weet niet hoe..

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 8, 2025

Gewoon alles aan laten staan geduld... Komt goed (meestal(

Leen59
Wijsgeer
  • November 9, 2025

Snap niet waar die softathome vandaan komt 

Leen59
Wijsgeer
  • November 9, 2025

Ik heb nog eens rondgesnuffeld, softathome werd/wordt gebruikt door sagecom, maar dat is de box12. Het lijkt alsof er verkeerde software op jouw V10 staat, maar dat kan eigenlijk niet. Ik zou toch een factory reset proberen.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Ik heb nog eens rondgesnuffeld, softathome werd/wordt gebruikt door sagecom, maar dat is de box12. Het lijkt alsof er verkeerde software op jouw V10 staat, maar dat kan eigenlijk niet. Ik zou toch een factory reset proberen.

Al tig x gedaan , tot op heden blijft er 1 experia wifi hardnekkig buiten modem draaien en 1 super wifi punt blijft maar blauw knipperen , tevens blijft OpenVPN weigeren een verbinding te maken terwijl het voor de omzetting naar SoftAtHome gewoon werkte.… (Poort 443/1194 naar alle devices openzetten gaat niet meer)

Ja ik weet dat je beter geen experiaWifi en Super wifi 1 naast elkaar moet gebruiken maar als het ene niet meer werkt moet je wat , het liefst had ik of 4 super wifi werkend maar dat wil niet meer.…

Iemand enig idee waarom ipv6 niet meer werkt ? Ik kan enkele webpagina s nu niet meer bereiken , mijn 2 servers die 24/7 aanstaan kunnen.nu al een dag geen data meer uitwisselen

• November 9, 2025

Poort 443/1194 naar alle devices openzetten gaat niet meer

Je kunt geen poort open zetten naar "alle devices". Dat heeft nooit gekund. Dat kan op geen enkele router.

Je zet een poort open naar een specifiek ip. Dat ip moet van een apparaat zijn wat dit ip via dhcp ophaalt bij de Experiabox. In de Experiabox maak je een ip reservering aan zodat dit apparaat altijd hetzelfde ip adres krijgt. Op het apparaat stel je geen vast ip in.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Poort 443/1194 naar alle devices openzetten gaat niet meer

Je kunt geen poort open zetten naar "alle devices". Dat heeft nooit gekund. Dat kan op geen enkele router.

Je zet een poort open naar een specifiek ip. Dat ip moet van een apparaat zijn wat dit ip via dhcp ophaalt bij de Experiabox. In de Experiabox maak je een ip reservering aan zodat dit apparaat altijd hetzelfde ip adres krijgt. Op het apparaat stel je geen vast ip in.

Voor OpenVPN hoeft toch alleen poort 1194 naar buiten open te staan toch? Hier draaien 5 devices met OpenVPN aan 44net , heeft tot gisteren altijd gewerkt en nu sinds SoftAtHome niet meer net als 1 SW en 1 EW

• November 9, 2025

Hmm dit is dus een breed probleem bij alle kpn klanten met de V10 en een ExperiaWifi. Dan hebben tips van medeklanten weinig nut. Dit kan dan enkel door KPN worden opgelost.

Mogelijk helpt het om de beveiliging van de v10 op wpa2 te zetten hoewel de v10 waarschijnlijk niet eens met wpa3 werkt. Bij de Box 12 was dat een noodzaak.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Dat kan je niet instellen , dit gaat nog een hoop gedoe geven als iedereen word omgezet

• November 9, 2025

Wat mij vooral verbaasd dat de wifi radio's in de ExperiaWifi niet of niet goed lijken te functioneren na deze update.

Als ik mijn ervaringen van de Box12 en de EW opzoek ging het updaten minder soepel dan ik mij herinner maar de beide EW bleven gewoon werken. Ik ondervond niet de hier genoemde verbindings problemen die deels lijken te duiden op een slecht werkende roaming het 802.11 kvr protocol hierdoor moeten apparaten naar het sterkste punt worden overgedragen.

• November 9, 2025

Waarschijnlijk is dat een weergave probleem Waarschijnlijk moet daar Gastnetwerk  en extra wifinetwerk staan.