Skip to main content
Beantwoord

Apparaten willen niet meer verbinden met Experia Wifi sinds update V10

• November 7, 2025
  • 64 reacties
  • 1138 keer bekeken

Toon eerste bericht

64 reacties

• Topper
  • November 9, 2025

Ik heb de experia wifi weggehaald en via marktplaats 3 superwifi 2.0 gekocht .

Aansluiten en klaar problemen opgelost .

Dus mensen het gaat gewoon weer geld kosten of je moet willen wachten tot kpn het probleem heeft opgelost .

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Ik heb de experia wifi weggehaald en via marktplaats 3 superwifi 2.0 gekocht .

Aansluiten en klaar problemen opgelost .

Dus mensen het gaat gewoon weer geld kosten of je moet willen wachten tot kpn het probleem heeft opgelost .

Tja die dingen zijn oud , hier draaien nu 2.witte schotels en.2 oude vierkante zwarte aangezien de 3e witte het voor gezien heeft gehouden ( blijft maar blauw knipperen)

Ik wacht het nog even af , heb je je witte verkocht?

• Topper
  • November 9, 2025

Ik had geen witte , alleen die experia ( zwarte ) 

Verkoop die boel en koop via marktplaats superwifi scheelt een hoor ergenis 

Maar KPN , ik wil mijn onvrede wel uiten ! 

Ik betaal elke maand 100 euro , die 3 experia wifi is nu weggegooid geld geweest en nu weer superwifi MOETEN aanschaffen omdat jullie lopen te kloten. 

Hopelijk komt het voor iedereen uiteindelijk goed maar daar wil ik niet op wachten 

• November 9, 2025

De Experiawifi zijn er vanaf eind 2018 wie deze destijds heeft aangeschaft heeft daar ongeveer 7 jaar gebruik van kunnen maken dat noem ik geen weggegooid geld. Wie geen wifi 6 apparaten heeft kan dit model hopelijk nog lang genoeg gebruiken. Het heeft mij verbaasd dat hier de nieuwe software voor is gemaakt.

Als iemand wat wil kopen kies dan een provider onafhankelijk systeem daar heb je veel meer aan na een eventuele overstap.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 10, 2025

Dat is gek hier doen die vierkante doosjes het gewoon al blijft er wel 1 hardnekkig buiten spelen.… (Eigenwijs ding haha)

• Topper
  • November 10, 2025

Zo te zien lampjesman heb jij nog geen update gehad van je modem. 

Want dat ziet er heel anders uit

• November 10, 2025

Zo te zien lampjesman heb jij nog geen update gehad van je modem. 

Want dat ziet er heel anders uit

Nee, dat plaatje is de webinterface van zowel EW als SW1 met de oude firmware. Dat wil niets zeggen over de software van de V10. Hooguit dat wellicht alleen de V10 een migratie heeft gehad en er geen thuismigratie is uitgevoerd. Een thuismigratie is een migratieslag waarbij in één keer eerst de wifi extenders en vervolgens de modem wordt overgezet naar de nieuwe software. Dat wordt momenteel gedaan voor de combinatie V10 - SW1 maar nog niet voor de combinatie van V10 met EW. Dat er nu toch blijkbaar V10 modems los worden gemigreerd waarbij de EW's "verweesd" achterblijven is opmerkelijk en zou voor zover ik weet eigenlijk niet mogen gebeuren. Maar goed, het hele migratieproject duurt nu al een aantal jaren en daarbij zijn wel meer fouten/onvolkomenheden opgetreden dus het verbaast mij in dat opzicht ook niet echt meer. 

• Topper
  • November 10, 2025

Klopt , Heel raar allemaal bij ons waren zowel de v10 en experia wifi geupdate alle 3 .

Maar ik hoor van iedereen problemen hoor , zelfs collega's en familie en internet staat er ook vol van 

Nouja ik ben inmiddels over naar de superwifi 2 en dat was gelijk goed .

Ook veel verder bereik , dus zend een sterker signaal uit ! Dus ik ben blij al heeft het weer dik geld gekost en stress dat verwijt ik kpn wel .

• November 10, 2025

Persoonlijk heb ik een V10 met 2 SW1's, nog met de oude firmware. Ruim 3 weken geleden kreeg ik de melding dat ik "vanaf nu" zou beschikken over de nieuwe KPN Software maar dat is tot op heden nog niet gebeurd. Een half jaar geleden heb ik ook al zo'n loze melding gehad en dan blijft het verder stil. Och, het werkt allemaal prima bij mij, dus ik vind het verder wel goed zo.

Mij zoon heeft een V10 met 2 EW's, nog op de oude firmware, ook tot volle tevredenheid. Benieuwd hoe lang dat nog zo blijft. 

• Topper
  • November 10, 2025

Dan komt de ellende dus nog 😥😥

Succes vast

Jasper van KPN
Moderator

Met wat jullie beschrijven kan het zijn dat de EW's nog niet op dezelfde versie van de software zitten als het modem. Als dat het geval is kan je de EW's via een kabel, zonder iets er tussen, direct op het modem aansluiten. Dan de EW een reset geven en minstens een uur zo laten staan. Via die weg wordt de update geïnstalleerd op de EW en moet die weer meegaan in het netwerk.

Als de nieuwe software daarna nog niet geïnstalleerd is, is het het beste om een terugbelafspraak te maken. Dan kan het het snelste samen met je bekeken worden.

• Topper
  • November 10, 2025

Hoi jasper , dus wat jij zegt is nu ontkennen dat kpn problemen heeft ? 

Misschien even dit forum terug lezen .

Resetten dat hebben we al wel 20 x gedaan 

En ja alles is bedraad aangesloten en de updates zijn geïnstalleerd. 

Tot voor de v10 update werkte alles prima. 

Maargoed voor mij is de discussie over , ik heb het zelf opgelost door dure superwifi te moeten aanschaffen via marktplaats 150 euro voor 3 .

Nu werkt alles teminste normaal. 

Wel jammer dat je elke maand 100 abonnementskosten betaald en er zelf nog weer extra in moet investeren om wifi op zolder te krijgen. 

En dan nu omdat jullie moeten updaten het dubbele investeringen zijn .

Had dan die v10 voor iedereen omgewisseld voor een v12 .maar nee die krijgen alleen nieuwe klanten .

En de klanten die kpn al heeft moeten het uitzoeken met ouwe modems .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 10, 2025

Er wordt helemaal niks ontkend ​@arnold pluim, jammer dat je dit wel zo ervaart. Jasper legt juist uit dat het kan zijn dat deze Experia Wifi niet goed over zijn gezet naar de nieuwste software, en geeft daarna aan wat hier vaak de oplossing voor is; rechtstreeks bekabeld aansluiten, resetten en een uur laten staan. Als dat geen verschil maakt, zoals bij jou helaas, is een terugbelafspraak de volgende stap. Onze telefonische collega's zal dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen kunnen testen en doormeten, en indien nodig vervolgstappen kunnen nemen.
Kiezen voor een andere oplossing door zelf nieuwe apparatuur aan te schaffen is uiteraard ook prima, ik ben blij te lezen dat alles hierdoor weer normaal werkt bij jou.

@Marloes07 hoe staat het er bij jou nu voor? Als het nog niet goed gaat, zou je dan deze stappen nog willen volgen?

Met wat jullie beschrijven kan het zijn dat de EW's nog niet op dezelfde versie van de software zitten als het modem. Als dat het geval is kan je de EW's via een kabel, zonder iets er tussen, direct op het modem aansluiten. Dan de EW een reset geven en minstens een uur zo laten staan. Via die weg wordt de update geïnstalleerd op de EW en moet die weer meegaan in het netwerk.

Als de nieuwe software daarna nog niet geïnstalleerd is, is het het beste om een terugbelafspraak te maken. Dan kan het het snelste samen met je bekeken worden.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Er wordt helemaal niks ontkend ​@arnold pluim, jammer dat je dit wel zo ervaart. Jasper legt juist uit dat het kan zijn dat deze Experia Wifi niet goed over zijn gezet naar de nieuwste software, en geeft daarna aan wat hier vaak de oplossing voor is; rechtstreeks bekabeld aansluiten, resetten en een uur laten staan. Als dat geen verschil maakt, zoals bij jou helaas, is een terugbelafspraak de volgende stap. Onze telefonische collega's zal dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen kunnen testen en doormeten, en indien nodig vervolgstappen kunnen nemen.
Kiezen voor een andere oplossing door zelf nieuwe apparatuur aan te schaffen is uiteraard ook prima, ik ben blij te lezen dat alles hierdoor weer normaal werkt bij jou.

@Marloes07 hoe staat het er bij jou nu voor? Als het nog niet goed gaat, zou je dan deze stappen nog willen volgen?

Er zijn wel heel veel problemen met de nieuwe software. 
Dit zal toch moeten opvallen lijkt me, en zou toch getest moeten zijn voor de release? 

• November 10, 2025

Dat is wel het vreemde als alleen de V10 een update heeft gekregen zouden de Experia Wifi punten gewoon standalone moeten werken. 

Aan de moderatoren.

Is het eigenlijk wel de bedoeling dat nu ook de V10 van klanten met een EW de update krijgen? Ik las eerder in dit topic eigenlijk alleen klanten met de v10 en de SW1 of 2.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 10, 2025

Dit zal toch moeten opvallen lijkt me, en zou toch getest moeten zijn voor de release? 

Elke update wordt uitvoerig getest ​@fixnix, dat houdt echter niet tegen dat het bij een klein percentage van de apparatuur mis kan gaan met of na het updaten. Heel erg vervelend als je 1 van de klanten bent waarbij het niet soepel verloopt, en nog weer vervelender als het herstarten of resetten van de apparatuur vervolgens niet direct voor verbetering zorgt 🙁

Dat is wel het vreemde als alleen de V10 een update heeft gekregen zouden de Experia Wifi punten gewoon standalone moeten werken. 

Aan de moderatoren.

Is het eigenlijk wel de bedoeling dat nu ook de V10 van klanten met een EW de update krijgen? Ik las eerder in dit topic eigenlijk alleen klanten met de v10 en de SW1 of 2.

De update is beschikbaar voor alle V10's in een ‘KPN software huishouden'. Dat houdt in dat alle versterkers ook al gemigreerd horen te zijn naar de KPN software. Maakt daarbij niet uit of het om SW1/SW2, of EW gaat. Als een EW nog níet over de KPN software beschikt, dan kunnen er problemen ontstaan. Via het hierboven genoemde reset stappenplan kan dan alsnog de KPN software binnengehaald worden zodat alles weer goed met elkaar communiceert.  

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Elke update wordt uitvoerig getest ​@fixnix, dat houdt echter niet tegen dat het bij een klein percentage van de apparatuur mis kan gaan met of na het updaten. Heel erg vervelend als je 1 van de klanten bent waarbij het niet soepel verloopt, en nog weer vervelender als het herstarten of resetten van de apparatuur vervolgens niet direct voor verbetering zorgt 🙁

Er van uitgaande dat elke combinatie en aansluitmethode bij deze test meegenomen wordt. Mensen hebben wat oudere hardware er op aangesloten, en de vraag is dan ook ​@Maja van KPN of dit ook zo getest wordt? 

Er zijn verschillende methoden voor updaten, bv dat je je apparatuur vast aangesloten moet hebben, anders komt je update op je randapparatuur helemaal niet en dat moet je maar net weten. 

Wellicht de klanten een mail sturen voordat de update uitgerold wordt?

De Fritz!box heeft een methode om zelf de vorige softwareversie te flashen. Dit heeft me gered toen XS4ALL een update uitvoerde. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

@Jasper van KPN Als er nu eens gecommuniceerd zou worden via een mail, dat de update komt, dan kunnen klanten van te voren maatregelen nemen om de risico’s te beperken. In dit geval de spullenboel rechtstreeks aansluiten. Ik denk dat je daarmee een hoop onvrede weg zal nemen,

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Aan de moderatoren.

Ik heb 33n mix van 3 EW en 3 SW1 , toch de update gekregen echter 1.EW.blijft hardnekkig alleen en 1 SW1 wil helemaal niks meer ( paars / blauw knipperen meer niet )

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Hmm dit is dus een breed probleem bij alle kpn klanten met de V10 en een ExperiaWifi. Dan hebben tips van medeklanten weinig nut. Dit kan dan enkel door KPN worden opgelost.

Mogelijk helpt het om de beveiliging van de v10 op wpa2 te zetten hoewel de v10 waarschijnlijk niet eens met wpa3 werkt. Bij de Box 12 was dat een noodzaak.

Dit is sinds een langere tijd een probleem. 

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 20, 2025

Helaas werkt 1 SW en 1 EW nog steeds niet blijft maar blauw knipperen dus e-waste nu , beide zaten rechtstreeks op de ebox10

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 24, 2025

@Marloes07, om eens bij jou terug te komen, dit is uiteindelijk jouw topic, hoe is het nu? Heb jij op de V10 de update naar de 08.15 versie al binnen? Werkt je Experia Wifi inmiddels weer?

@Jasper van KPN Als er nu eens gecommuniceerd zou worden via een mail, dat de update komt, dan kunnen klanten van te voren maatregelen nemen om de risico’s te beperken. In dit geval de spullenboel rechtstreeks aansluiten. Ik denk dat je daarmee een hoop onvrede weg zal nemen,

In het geval van migratie krijg je bericht. Daarna ben je een KPN Software huishouden, en krijg je van verdere updates over het algemeen geen bericht.

Helaas werkt 1 SW en 1 EW nog steeds niet blijft maar blauw knipperen dus e-waste nu , beide zaten rechtstreeks op de ebox10

Zijn deze twee apparaten wel gemigreerd? Kun jij nog apart op de webinterface van deze beide apparaten inloggen? Zo ja, dan zijn ze nog niet gemigreerd. Dat zou moeten gebeuren als je ze bekabeld aansluit op je modem, de wifipunten een reset geeft en ze dan een uur laat zitten. Als dat niet werkt, dan kun je dit nog een keer doen, maar dan ook met een reset van je modem erbij. Doe dit dan als volgt:

• zet de SW1 en de EW uit
  • reset je modem
  • verbindt de SW1 en de EW met een kabel met je modem.
    Dit kan tegelijk, of een voor een. Als je het een voor een doet, rond dan eerst de stappen af bij de een, doe dan de ander
  • zet de SW1 en de EW weer aan en reset ze
  • laat de SW1 en de EW een uur bekabeld aangesloten

Hierna zouden beide gemigreerd moeten zijn en weer groen moeten branden.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 24, 2025

Zijn deze twee apparaten wel gemigreerd? Kun jij nog apart op de webinterface van deze beide apparaten inloggen? Zo ja, dan zijn ze nog niet gemigreerd. Dat zou moeten gebeuren als je ze bekabeld aansluit op je modem, de wifipunten een reset geeft en ze dan een uur laat zitten. Als dat niet werkt, dan kun je dit nog een keer doen, maar dan ook met een reset van je modem erbij. Doe dit dan als volgt:

• reset je modem
    Dit kan tegelijk, of een voor een. Als je het een voor een doet, rond dan eerst de stappen af bij de een, doe dan de ander

Helaas dat al x20 geprobeerd , beide zijn nu bricked en spugen alleen nog knipperende led en wifi punt met naam SoftAtHome :-( met macadres 00:00:00:00'00'00:01

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 28, 2025

@Marloes07, om eens bij jou terug te komen, dit is uiteindelijk jouw topic, hoe is het nu? Heb jij op de V10 de update naar de 08.15 versie al binnen? Werkt je Experia Wifi inmiddels weer?

• reset je modem

De experia is up-to-date. Ik heb ook de reset instructies gevolgd maar het heeft niet niet geholpen. Ik kan nog steeds geen verbinding maken met apparaten. Hij is overigens altijd verbonden met de modem via een kabel. We hebben twee experia's 1 staat naast de modem de ander op zolder. Die naast de modem werkt wel. Die van zolder niet. Als ik ze omdraai dan heb ik op zolder wel internet en beneden niet. Dus het lijkt echt in de ene specifieke experia wifi te zitten. Het probleem deed zich direct na de update voor dus het is daar wel aan gelinkt lijkt me. 

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 28, 2025

De ew heeft een pagina op 192.168.2.150.en.heeft nog steeds geen.zin.te.migreren.maar werkt nog wel,.de SW1 blijft maar knipperen helaas , dus die is waarschijnlijk bricked