Skip to main content
Beantwoord

Apparaten willen niet meer verbinden met Experia Wifi sinds update V10

• November 7, 2025
  • 64 reacties
  • 1138 keer bekeken

Toon eerste bericht

64 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 29, 2025

Een reset gedaan van de EW’s gedaan maar de kastjes worden niet geupdated. De EW’s staan gekoppeld aan het modem. Hierna een rset gegeven maar tot nu toe zonder resultaat. Is er een manier om ze handmatig te updaten? 

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Een reset gedaan van de EW’s gedaan maar de kastjes worden niet geupdated. De EW’s staan gekoppeld aan het modem. Hierna een rset gegeven maar tot nu toe zonder resultaat. Is er een manier om ze handmatig te updaten? 

Kan je hem.nog.wel.benaderen op 192.168.2.150 of waar die nu nog uithangt?

• Topper
  • November 29, 2025

Misschien is hij gewoon kapot , kan ook nog he' 

Ik heb er 7 op marktplaats staan , wij zijn naar de superwifi overgegaan en dat werkt prima .

Soms ook dan maar afscheid nemen van die ouwe wifi kastjes 🤷‍♀️

Het is niet anders , kpn veranderd de boel en de klant zoekt het maar uit en een tegemoetkoming kan je wel vergeten. 

En zo'n helpdesk figuur ratelen het standaard verhaaltje op wat ze opgedragen is en verder kom je daar niet mee .

Dus we kunnen blijven klagen op dit forum gaat niks opleveren container in en afscheid van nemen helaas 

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 29, 2025

Op zich werken ze ondanks de wifi5 nog best snel , ik haal er draadloos nog ruim 200MB/s mee , hier op dit moment mix van 2 EW en 2 SW1 in gebruik....

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 30, 2025

Kan je hem.nog.wel.benaderen op 192.168.2.150 of waar die nu nog uithangt?

ik kan ze niet op ip nummer benaderen. Ik zie ze wel in de kpn app staan.

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • November 30, 2025

Gebruik de app FING eens , dan zou je moeten kunnen zien of hij ergens in 192.168.2.x uithangt

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 1, 2025

De experia is up-to-date. Ik heb ook de reset instructies gevolgd maar het heeft niet niet geholpen. Ik kan nog steeds geen verbinding maken met apparaten. Hij is overigens altijd verbonden met de modem via een kabel. We hebben twee experia's 1 staat naast de modem de ander op zolder. Die naast de modem werkt wel. Die van zolder niet. Als ik ze omdraai dan heb ik op zolder wel internet en beneden niet. Dus het lijkt echt in de ene specifieke experia wifi te zitten. Het probleem deed zich direct na de update voor dus het is daar wel aan gelinkt lijkt me. 

Jammer dat het allemaal niet lijkt te helpen ​@Marloes07. Ik wil je nu toch aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er ’live’ met je meegekeken kan worden. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt. De klantenservice kan eventueel een achterliggende afdeling aansturen die hier nog wat verder de diepte mee in kan!

Dit advies geldt ook voor jou @Lampjesman, aangezien alle bekende oplossing die hier gedeeld zijn, niet lijken te helpen.

@Ing_k ook jij zou misschien het best rechtstreeks contact kunnen zoeken nu, zodat 1 van mijn collega's je hier stapsgewijs bij kan helpen 🙂

Lampjesman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • December 1, 2025

De experia is up-to-date. Ik heb ook de reset instructies gevolgd maar het heeft niet niet geholpen. Ik kan nog steeds geen verbinding maken met apparaten. Hij is overigens altijd verbonden met de modem via een kabel. We hebben twee experia's 1 staat naast de modem de ander op zolder. Die naast de modem werkt wel. Die van zolder niet. Als ik ze omdraai dan heb ik op zolder wel internet en beneden niet. Dus het lijkt echt in de ene specifieke experia wifi te zitten. Het probleem deed zich direct na de update voor dus het is daar wel aan gelinkt lijkt me. 

Jammer dat het allemaal niet lijkt te helpen ​@Marloes07. Ik wil je nu toch aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er ’live’ met je meegekeken kan worden. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt. De klantenservice kan eventueel een achterliggende afdeling aansturen die hier nog wat verder de diepte mee in kan!

Dit advies geldt ook voor jou @Lampjesman, aangezien alle bekende oplossing die hier gedeeld zijn, niet lijken te helpen.

@Ing_k ook jij zou misschien het best rechtstreeks contact kunnen zoeken nu, zodat 1 van mijn collega's je hier stapsgewijs bij kan helpen 🙂

Er is al live iemand een tijdje mee bezig geweest zonder succes , ik zal ze eerdaags eens ergens anders aansluiten bij iemand die nog een werkende oude configuratie heeft..

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Ga ik doen, bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 9, 2025

Ga ik doen, bedankt!

Hoe is dit gegaan ​@Marloes07

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2026

Ga ik doen, bedankt!

Hoe is dit gegaan ​@Marloes07

Het kan helaas niet opgelost worden. Er werd aangeraden om superwifi punten aan te schaffen, omdat de experia wifi's al verouderd zijn. Ik baal er wel een beetje van, maar we hebben nu eenmaal fatsoenlijk internet nodig. We hebben ze ondertussen besteld. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • January 2, 2026

Ah wat jammer dat het toch helemaal niet meer lukt om dit probleem op te lossen ​@Marloes07 😕Het klopt dat ze verouderd zijn, en wat functies missen ten opzichte van de nieuwe SuperWifi punten. Met jullie nieuwe versterkers kunnen jullie dus wel weer een poosje vooruit!

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 2, 2026

Ah wat jammer dat het toch helemaal niet meer lukt om dit probleem op te lossen ​@Marloes07 😕Het klopt dat ze verouderd zijn, en wat functies missen ten opzichte van de nieuwe SuperWifi punten. Met jullie nieuwe versterkers kunnen jullie dus wel weer een poosje vooruit!

Mijn advies ​@Marloes07 
Zelf je wifi opzetten zonder vendor lock-in apparatuur en je hebt never-nooit-en-te-nimmer problemen. 
Kijk eens op Marktplaats waar je voor een scheet en drie knikkers Unify Accespoints kunt kopen.
Er zijn hier enkelen op deze community die hier nog meer ervaring mee hebben dan ik. Ik kan bv ​@bnh noemen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 2, 2026

Ik ben groot fan, werkt altijd.