Skip to main content
Beantwoord

Asus Zenwifi AC mini, hoe sluit ik dit aan?

• January 7, 2026
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Hallo, ik zoek informatie over het installatie van Asus mesh wifi-netwerk met KPN-netwerk.

Beste antwoord door Marlon92

Bij de setup heb je gekozen voor DHCP? Doorloop anders de setup opnieuw. Of reset hem naar fabrieksinstelling. Sluit 1 punt bekabeld aan. De rest laatje uit. Zorg eerst maar eens dat die ene werkt. 

11 reacties

• January 7, 2026

Wat wil je daar over weten dan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ik heb een KPN Box 12 Fiber en probeer deze te verbinden met het Asus mesh-netwerk, maar na een succesvolle koppeling werkt de internetverbinding niet. Is dit een probleem met de dubbele router of moet ik misschien andere stappen volgen dan de standaardprocedure?

• January 7, 2026

Je hebt de Asus router bekabeld op de KPN Box aangesloten? De WiFi van de KPN Box staat uit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ja, maar het werkt niet. De Asus mesh-router heeft een rood lampje, ik kan wel verbinding maken met de wifi, maar er is geen internetverbinding.

• January 7, 2026

De kabel zit in de WAN poort van de Asus router? De router staat verder op default instellingen? Je hebt niks vreemds ingesteld? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ja, het zit in de wan poort en default instellingen

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Experiabox lan (geel) op wan poort (blauw) asus klopt dat. 

• January 8, 2026

Welk type nummer heeft die Asus router precies? Deze bijvoorbeeld? 

https://www.bol.com/nl/nl/p/asus-zenwifi-bd4-dual-band-wi-fi-7-wit-2-intern/9300000190237271/?cid=1767855495960-1688592012882

Of een ander model? Zijn het 3 punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

• Antwoord
  • January 9, 2026

Bij de setup heb je gekozen voor DHCP? Doorloop anders de setup opnieuw. Of reset hem naar fabrieksinstelling. Sluit 1 punt bekabeld aan. De rest laatje uit. Zorg eerst maar eens dat die ene werkt. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 9, 2026

Hi ​@CT2025, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat Marlon92 al te hulp heeft geschoten. Is het gelukt door de Asus te resetten en de setup opnieuw uit te voeren zoals hier al aangegeven?