Skip to main content
Beantwoord

Audio-versterker met AirPlay werkt niet via SuperWifi

• April 24, 2025
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo community,

Onlangs de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN, maar mijn KPN Box 12 blijkt een minder sterk wifi-signaal te hebben dan de Ziggo-modem. Opzich niet erg, want ik heb een SuperWIfi-punt aangeschaft (SW2-7483DC) die het signaal zou moeten verbeteren. Alles staat in een mesh-netwerk

Als mijn (al wat oude) versterker met AirPlay (Yamaha RX-A670) met het SuperWifi-punt is verbonden, krijg ik geen muziek vanaf mijn Macbook gestreamd naar mijn versterker. Als de versterker (met een slechte 2,4 GHz verbinding) verbonden is met de modem, dan lukt het wel, maar met veel bufferstoringen. Deze problemen had ik niet in mijn Ziggo-periode.

Een bekabeld netwerk is niet praktisch in mijn situatie, en ik wil geen nieuwe versterker aanschaffen, alleen om dit probleem op te lossen. Graag advies!

Groet, Jan

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Janvhouten. En welkom op de KPN Community! Leuk dat je langskomt. 

Uit je verhaal kan ik opmaken dat je niet geheel een onbekende bent op het gebied van Wifi en je thuisnetwerk. Dan kunnen we misschien al gelijk wat meer de diepte in gaan om te kijken of het met wat instellingen te wijzigen, je probleem kunnen oplossen. Waar ik aan zit te denken is dat je Yamaha versterker geen Wifi 6 ondersteunt en dat daar de verbindingsproblemen met de SuperWifi 2 vandaan komen. Je kunt eens testen door het Wifi 5 profiel te kiezen in de modeminstellingen of het dan beter gaat met het streamen. 

Ook kun je een Extra Wifinetwerk aanmaken, zodat je een aparte SSID voor de 2,4GHz frequentie kunt instellen. Mogelijk heeft dat ook positieve effecten op de verbinding en streamingskwaliteit van de versterker. 

Hopelijk haalt dit iets uit. Laat het maar weten! 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi ​@Janvhouten. En welkom op de KPN Community! Leuk dat je langskomt. 

Uit je verhaal kan ik opmaken dat je niet geheel een onbekende bent op het gebied van Wifi en je thuisnetwerk. Dan kunnen we misschien al gelijk wat meer de diepte in gaan om te kijken of het met wat instellingen te wijzigen, je probleem kunnen oplossen. Waar ik aan zit te denken is dat je Yamaha versterker geen Wifi 6 ondersteunt en dat daar de verbindingsproblemen met de SuperWifi 2 vandaan komen. Je kunt eens testen door het Wifi 5 profiel te kiezen in de modeminstellingen of het dan beter gaat met het streamen. 

Ook kun je een Extra Wifinetwerk aanmaken, zodat je een aparte SSID voor de 2,4GHz frequentie kunt instellen. Mogelijk heeft dat ook positieve effecten op de verbinding en streamingskwaliteit van de versterker. 

Hopelijk haalt dit iets uit. Laat het maar weten! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Ha ​@Arjan van KPN , dank voor je reactie. Ik had al een Extra Wifinetwerk voor 2,4 GHz frequentie aangemaakt, maar daar had ik hetzelfde probleem. Ik test nu met het WIFI 5-profiel, en dat lijkt vooralsnog te werken. Ik hou mijn vingers gekruist.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben blij om te lezen dat het voor nu goed functioneert. Hopelijk blijft dat zo.

Mochten de problemen terugkomen, laat het dan weten. Dan kijken we weer verder.