Skip to main content
Beantwoord

Blijft bij een overstap op glasvezel mijn SuperWifi gewoon werken?

• December 11, 2025
  • 9 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik ben al wat jaartjes in bezit van 2 SuperWiFi en krijg binnenkort de Glasvezel door Glaspoort thuis aangesloten. Omdat ik op de boveste etage mijn pc en 1 SuperWiFi  heb staan vraag ik mij af of de overschakeling in de versterkers automatisch gaat als de glasvezel wordt aangesloten of dat ik nog iets moet doen.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Klawo, fijn om te zien dat Joep1965 jou van een antwoord heeft voorzien. Dank!

In principe hoef je niets te doen. Het signaal komt alleen via een ander kabeltje binnen. De rest blijft zoals het is.

Dit klopt helemaal. Het kan wel zijn dat je een nieuwe modem krijgt en dat je dan de SuperWifi punten opnieuw moet verbinden. Als je op de link hieronder klikt vind je de duidelijke stappen die je moet doorlopen. 😊

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 11, 2025

In principe hoef je niets te doen. Het signaal komt alleen via een ander kabeltje binnen. De rest blijft zoals het is.

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Volgens mij kan je dan alleen geen firmware updates meer doen van je superwifi.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 12, 2025

En waarom denk je dat ​@Arkadas ?

• December 12, 2025

Dat heeft niets met glasvezel te maken.

Klanten die nog oude firmware op de Experiabox en SuperWiFi's hebben staan en dan overstappen op glasvezel, die krijgen dan wel eens meteen nieuwe firmware op hun apparatuur. Dat valt nogal eens samen. De overgang naar glasvezel lijkt haast wel een initiator te zijn voor de firmware update.

Die nieuwe firmware ziet er anders uit, werkt op sommige vlak anders. En soms werkt het niet meteen zoals verwacht. En dan word de schuld aan glasvezel gegeven. Terwijl glasvezel daar in beginsel helemaal niks mee te maken heeft.

• Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Sorry ik ging uit van een provider wissel en dan geld dat wel.

Als bij kpn blijft uiteraard niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 12, 2025

Hi ​@Klawo, fijn om te zien dat Joep1965 jou van een antwoord heeft voorzien. Dank!

Dit klopt helemaal. Het kan wel zijn dat je een nieuwe modem krijgt en dat je dan de SuperWifi punten opnieuw moet verbinden. Als je op de link hieronder klikt vind je de duidelijke stappen die je moet doorlopen. 😊

• Auteur
  • Topper
  • December 12, 2025

ok bedankt voor het antwoord. Volgende week komen ze omzetten

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 13, 2025

Ik heb er 2 werkend gehad op een Asus router maar om een voor mij onbekende reden viel er dagelijks eentje uit, iets dat i.c.m. de Box 12 nooit voorkwam.

Ps: Firmware update blijven mogelijk, gebeurt alleen niet automatisch.

• Auteur
  • Topper
  • December 13, 2025

Maar je hebt gelijk Jan, bij veranderingen in soft of hardware komen er vaak problemen , maar KPN heeft een goede hulpdienst. Ik ben 83 dus als ik er niet uitkom trek ik aan de bel.