Skip to main content
Vraag

De Wifi verbinding met mijn printer is verbroken en krijg ik niet hersteld

• April 20, 2026
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

De i draadloze wifi verbinding met mijn printer is verbroken  ,lukt me al maanden niet meer om dit te herstellen ?

Sinds we een andere router hebben en 2 wifi-versterkers is dit probleem opgetreden

KPN monteur is geweest ,heeft een ander netwerk aangelegd 

Dit heeft een poosje gewerkt maar nu al weer lange tijd niet mogelijk draadloos te printen !!

met vriendelijkle groet Simon

3 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Ik denk dat het handig is om de printer even te resetten naar de begininstellingen. En dan opnieuw met jouw wi-fi netwerk te koppelen. 

Ik heb een sterk vermoeden dat het wi-fi netwerk gewijzigd is, waardoor de printer zijn weg niet meer kon vinden. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Slagersimon . Welkom hier.

Dat is inderdaad een frustrerend probleem, zeker als het eerst wél gewerkt heeft en daarna ineens weer niet.

Je geeft aan dat de monteur een ander netwerk heeft aangelegd. Het zou goed kunnen dat er toen bijvoorbeeld een apart gastnetwerk of een specifiek 2,4 GHz netwerk is aangemaakt, omdat veel printers daar beter mee overweg kunnen. In dat geval kan het zijn dat je printer nog probeert te verbinden met een oud of inmiddels gewijzigd netwerk.

Weet je toevallig of dat “nieuwe” netwerk ook een andere naam had dan je huidige wifi? Soms zie je bijvoorbeeld een extra netwerknaam verschijnen speciaal voor dit soort apparaten.

Als dat zo is, dan kan het helpen om de printer opnieuw te verbinden met het juiste netwerk. Mocht je dat al geprobeerd hebben, dan kijken we graag even verder met je mee.

Cappuccino2
Helper
Forum|alt.badge.img+6
  • Helper
  • April 23, 2026

Misschien is het een idee om een extra Wifi 2.4Ghz aan te maken voor de apparaten die enkel via deze band werken en WPA2 aan te houden.Â