Skip to main content
Vraag

Draadloos Wifipunt werkt niet meer na Experia V10 update

• November 18, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil KPN hartelijk danken voor de waardeloze update, afgelopen nacht, van de Experia V10-software. Vóór de update werkten mijn bedrade Wifi-punt en mijn draadloze Wifi-punt perfect. Nu niet meer: het draadloze Wifi-punt kan geen contact meer maken. Uiteindelijk brandt z'n lampje telkens weer rood.

Ik heb al de onnavolgbare instructies op de kpn-site al urenlang uitgeprobeerd en ik ben het nu zat. En nee, ik wil geen reactie van “wat naar om te horen, Rob. Heb je dit-of-dat al geprobeerd?” Dat geslijm wekt alleen maar meer ergernis.

Het KPN-abonnement is al duur genoeg. Graag een monteur aan de deur die het even voor me fikst.

2 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Roki, allereerst excuses voor de late beantwoording. In jouw situatie lijkt het er sterk op dat 1 van de Superwifi punten niet de juiste update heeft binnengehaald. In de KPN Community Kennisbank is een stap voor stap uitleg te vinden om de update alsnog te installeren. Als klant zijnde kun je dit volledig zelf doorlopen en is een monteur niet voor nodig. 

Het stappenplan vind je hier: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje | KPN Community 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

.... Als klant zijnde kun je dit volledig zelf doorlopen en is een monteur niet voor nodig. ...

Dankjewel voor het antwoord, Jeroen, maar dat is nu precies wat ik niet wil. KPN heeft mij een update opgedrongen, waardoor een perfect werkend systeem het nu niet meer doet. 

Ik ben een betalende klant, en degene die het werk moet doen ben ik niet, maar dat is KPN. In plaats van mijn door jullie verstoorde installatie te herstellen, zet KPN mij aan het werk. 

Daar komt nog bij dat het “stappenplan” een feest mag zijn voor techniekfanaten, voor een gewone gebruiker zoals ik is het veel te ingewikkeld en tijdrovend. Stel je voor dat jij een bericht krijgt “Het waterbedrijf heeft vannacht uw waterleiding van nieuwe software voorzien. Daardoor werkt alleen nog uw kraan in de kelder. Alle andere kranen in uw woning moet u opnieuw aansluiten. Heeft u een kraan op de eerste verdieping? Draai dan eerst de kraan op de tweede verdieping open. Wrik de contramoer van de kraan op de eerste verdieping, los (enz.)” 

Dan zou jij toch ook denken: wat krijgen we nou? Het werkte toch allemaal? Komen ze dat niet herstellen?