Skip to main content
Vraag

Experia Wifi moeten om de paar dagen herstart worden

• February 20, 2026
  • 5 reacties
  • 33 keer bekeken

Ik heb een Experia box 10 met 2 arcadyan WiFi punten. Ik moet de WiFi punten elke paar dagen uit en weer aanzetten om ervoor te zorgen dat het WiFi netwerk blijft werken. Op de Arcadyan draait versie EW.C.25.14.02, volgens de gegevens de laatste softwareversie. De punten zijn ingesteld voor compatibiliteit met WiFi 5.

Kan iemand verklaren waarom ik dit uit en weer aanzetten steeds moet doen?

5 reacties

• Helper
  • February 20, 2026

Dit komt doordat de laatste software die alles naar het nieuwe mooie schilletje van kpn brengt, waarbij de wifipunten geen eigen interface meer hebben maar bestuurd worden door de experiabox, nog al slecht getest is en behoorlijk buggy is.

Je zult het advies krijgen om alles te resetten naar fabrieksinstellingen maar hoogst waarschijnlijk wordt het er niet heel veel beter van.

Afwachten wanneer er weer een update komt welke bugs ze oplossen en welke nieuwe ze introduceren. Maar houd je adem niet in want niemand weet of verteld wanneer er weer update komt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Tja wat valt hier nog over te zeggen of te schrijven?? Join the club zou ik zeggen.

Wat nu met de v10 modem gebeurt hadden de gebruikers van de v12 modem hadden exact zelfde problemen, maar met laatste update gaat dat beter.

Het lijkt erop dat v10 modem als het ware een update achter loopt.

Verder heeft kpn een maand geleden nieuwe software voor de sw2 punten uitgebracht, daar wacht ik met smart op.

Echter 1 gebruiker heeft aan die update heeft gekregen, maar schrijft op zo n manier dat het mij niks verbaasd dat gene een kpner is, want ik lees verder nergens dat iemand die update heeft gekregen, laat staan het handmatig kan installeren.

Dus het zal voorlopig resetten blijven en dat advies ga je van moderators hier ook krijgen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Ik kan begrijpen dat KPN mee wil bewegen met de mogelijkheden. Maar test het dan tenminste goed. Ik heb jaren geen problemen gehad met deze WiFi punten maar na de “upgrade” heb ik dit gezeur. Kortom van een verbetering is absoluut geen sprake.

Verder vraag ik me af of de backhaul nu draadloos geregeld is of dat het nog steeds bedraad verloopt. Mijn WiFi punten hangen allemaal aan een (CAT6) draadje omdat dat stabieler en sneller werkt(e) dan draadloos.

Wat me trouwens wel opvalt is dat wanneer je de firmware status opvraagt, dat wanneer het bekende groene kringeltje blijft draaien, je krijgt dus geen antwoord, je binnen een halve dag daarna je WiFi punt kwijt bent en het dus weer moet uit en weer aanzetten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 20, 2026

Ik had ook 2x EW versterkers met een V10 en na de update met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Meer dan een maand bezig geweest en uiteindelijk kreeg ik van KPN telefonisch te horen dat ik maar nieuwe moest kopen. Dat accepteerde ik niet en ben ik naar een KPN winkel gegaan en daar hebben ze er voor gezorgd dat ik kosteloos 2 nieuwe SW2 versterkers kreeg. Maar die deugen ook niet want die doen het na een reset 1 week en dan stoppen ze er weer mee. En dat is nu al bijna 2 maanden zo.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Ik had ook 2x EW versterkers met een V10 en na de update met geen mogelijkheid meer aan de gang te krijgen. Meer dan een maand bezig geweest en uiteindelijk kreeg ik van KPN telefonisch te horen dat ik maar nieuwe moest kopen. Dat accepteerde ik niet en ben ik naar een KPN winkel gegaan en daar hebben ze er voor gezorgd dat ik kosteloos 2 nieuwe SW2 versterkers kreeg. Maar die deugen ook niet want die doen het na een reset 1 week en dan stoppen ze er weer mee. En dat is nu al bijna 2 maanden zo.

De versterkers deugen denk ik wel maar de V10 modem niet, daar zit de crux.

Je zou eens terug kunnen gaan met je v10 naar de kpn winkel en daar uitleggen waar je tegen aanloopt en dat je graag je v10 om wilt ruilen voor een v12

Niet dat je dan in de Hemel terecht komt, maar het werkt wel een stuk beter