Skip to main content
Beantwoord

Experia Wifi punt is stuk. Wifi lampje gaat ook niet meer aan.

• September 6, 2025
  • 29 reacties
  • 382 keer bekeken

Toon eerste bericht

29 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 10, 2025

Het is hier of topic maar .....

Ja dat lees je goed. Met de nieuwe software zijn deze wifi punten nagenoeg net zo onbruikbaar bij een overstap naar een andere provider als de Pods van Ziggo.

Waar zowel de Experia Wifi als de Super Wifi 1 eerder als stand alone product bruikbaar waren is dat met de nieuwe software bijna onmogelijk geworden.

Ik zie niet waarom dit nu "off topic" zou zijn?
Dat de adapters opeens niet meer zelfstandig zijn te beheren is natuurlijk om diverse redenen een heel slechte zaak.
Weer potentiele e-waste dus.

En wat is “bijna onmogelijk”? 🤔
De adapters doen dus echt helemaal niets meer zonder een KPN “master” appraat?

Hopelijk zit er niet dezelfde WPA2 update in als bij de andere Experia updates die zoveel problemen veroorzaakt bij oudere appraten.

• Nieuwkomer
  • October 29, 2025

En dan te bedenken dat mensen die apparaten hebbben gekocht, dan veranderen ze over een jaar van provider omdat ze bijvoorbeeld verhuizen naar een gebied waar KPN nog geen glasvezel heeft en dan werken ze niet meer…
Blij dat ik de mijne die ik bij het abonnement kreeg heb verkocht.

JanD
Superuser
  • October 29, 2025

En dan te bedenken dat mensen die apparaten hebbben gekocht, dan veranderen ze over een jaar van provider omdat ze bijvoorbeeld verhuizen naar een gebied waar KPN nog geen glasvezel heeft en dan werken ze niet meer…
Blij dat ik de mijne die ik bij het abonnement kreeg heb verkocht.

Beste ​@Servi3s als mensen verhuizen naar een gebied waar KPN nog geen glasvezel heeft, heeft KPN nog wel de xDSL, oftewel de koperverbinding actief  en zijn de KPN-accessoires dus nog prima te gebruiken.

• Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Teruggaan naar een xDSL verbinding is geen optie. En wat dan als je verhuist naar het buitenland of bijvoorbeeld net over de grens.
Het is voor mij duidelijk: als mensen mij om advies vragen over dit soort apparaten dan zijn die accesspoints van KPN tegenwoordig een no go.