Skip to main content
Vraag

Experia Wifi (via powerline) zendt geen netwerk uit, ondanks blauw Wifi-lampje

• July 2, 2026
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik heb in mijn schuur een experia wifi hangen die via een devolo powerline is verbonden met de v10 router in huis. Maar de verbinding wordt op een of andere manier na korte tijd verbroken. Het blauwe lampje voor wifi brand op de experia maar het netwerk is op mijn telefoon niet zichtbaar. Als ik de experia opnieuw opstarten is het netwerk voor een paar uur zichtbaar en verdwijnt dan weer. Kan het zijn dat het modem de devolo toegang ontzegt en hoe kan ik dat dan oplossen ( in lekentaal graag haha). Gr. Bas

2 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Beste ​@Syncrobas welke firmware heeft jouw Experia wifi, zie onderstasande link:

Bovenstaande is de laatste firmware.

Als je in de schuur een laptop bekabeld aansluit op de powerline heb je dan wel verbinding?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Syncrobas . Welkom hier.

Vervelend dat de Experia Wifi er na een tijdje mee stopt. Laten we eerst proberen te achterhalen waar het misgaat.

Mag ik vragen hoe oud de Devolo powerline-adapters ongeveer zijn? Dat kan soms een rol spelen.

Daarnaast ben ik benieuwd welke lampjes er op de Devolo-adapters branden op het moment dat de storing optreedt. Branden ze allemaal normaal, knippert er een lampje of is er juist een lampje uit? Als je kunt aangeven welke lampjes je ziet op zowel de adapter bij de V10 als die in de schuur, helpt dat enorm bij het zoeken naar de oorzaak.

Dan kijken we van daaruit graag met je mee.