Skip to main content
Beantwoord

Experia Wifi werkt niet meer na modemupdate

• November 7, 2025
  • 82 reacties
  • 1151 keer bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

JanD
Superuser
  • November 8, 2025

Beste ​@MartvanVelzen dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes

• Auteur
  • Helper
  • November 8, 2025

Hi ​@MartvanVelzen,

Wat jammer en frustrerend dat je Experia Wifi met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen is op het moment 😑
Gisterochtend gaf je aan dat jouw V10 draait op versie V10.C.25.08.03, is dat nog steeds zo? Of is hij inmiddels over naar versie V10.C.25.08.15? 
Ik vraag dit even na, omdat er zojuist een melding over de Experia Wifi tab in het menu van de V10 binnen is gekomen in de product Update over de V10 software: Experia Wifi tab bij V10.C.25.05.15. Deze nieuwe software hoort aankomende maandag uitgerold te worden, maar is bij een deel van onze klanten nu al beschikbaar. Het is me niet duidelijk in hoeverre dit met elkaar in verbinding staat, maar dit is iets waar we navraag over gaan doen bij het modem-team en daarvoor heb ik het plaatje het liefst zo compleet mogelijk. 

Bedankt voor de reactie. Inderdaad heel frustrerend!

Firmware van de modem is V10.C.25.08.15 (rescue staat nog wel op .03)

Ik merk overigens geen enkel verschil bij de EW, op beide versies reageert het niet meer.

• November 8, 2025

@MartvanVelzen even een rigoureus idee. Koppel de EW los van je modem zet de EW aan normaliter moet deze dan een SSid uitzenden. Na een reset zou dat het ssid op de sticker onderop moeten zijn is die dan zichtbaar?

Aangezien de EW altijd bedraad moet worden aangesloten is er een verbinding als je een laptop of pc met de vrije aansluiting verbind?

Als de EW niet als extender wordt weergegeven heeft deze nog niet de nieuwe KPN software zo simpel is het. Dat was bij mij ook het geval toen mijn Box12 de nieuwe software kreeg.

• Auteur
  • Helper
  • November 8, 2025

@MartvanVelzen even een rigoureus idee. Koppel de EW los van je modem zet de EW aan normaliter moet deze dan een SSid uitzenden. Is die dan zichtbaar?

Aangezien de EW altijd bedraad moet worden aangesloten is er een verbinding als je een laptop of pc met de vrije aansluiting verbind?

Dat is een goeie!
De EW geeft geen SSID meer af.

Bedraad aansluiten is lastig. Mijn laptops hebben geen ethernetaansluiting en ik heb geen adapter. Mini PC en EW zijn niet gemakkelijk op elkaar aan te sluiten (netjes weggewerkte kabels). Ik ga op zoek naar een andere oplossing.

De enige controle voor een geslaagde update zou m.i. zijn of de webGUI van de EW nog toegankelijk is. Maar dat is niet te controleren omdat er geen connectie met de EW mogelijk is.

Edit: Hoe is er nog te controleren of de EW de juiste firmware heeft?

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

@fixnix bedankt voor het meedenken.

Wat betreft werksituatie is het aan het bestuur om zulke besluiten te maken. We zijn daar behoorlijk afhankelijk van goed werkend internet; zowel veel en zwaar gebruik door 3-4 jongeren per woning, digitale televisie, online rookmelders en online slotensysteem. Als het werkt, dan is het prima voor de situatie. Maar als er een storing is, of toch weer een update die niet goed gecommuniceerd is, dan zitten we in de woningen met de gebakken peren. Internetverbinding is voor veel jongeren binnen onze doelgroep belangrijker dan geld, dus dan merken we snel genoeg dat het mis gaat haha.

Hier thuis hebben mijn gezin en ik er last van. Ik heb net opnieuw alles stap voor stap doorlopen. Alles naar fabrieksinstellingen gereset, opnieuw ingesteld, opnieuw aangesloten, etc. Maar hetzelfde resultaat, geen actieve EW die alleen als bekabeld apparaat zichtbaar is. Verder geen controle mogelijk. 

😂, je merkt het vanzelf inderdaad.

Mijn advies om sowieso maximale betrouwbaarheid en stabiliteit te willen, waarbij je dicht bij de enterprise oplossingen zit, echter het is evenwel mogelijk om hier een betaalbare balans in te vinden (zie dit stukje). 
Ik weet hoe het er in verschillende woonvormen aan toe kan gaan 😉.

Ik heb nog een kleine tip. 

Je kunt Zenmap (Wiindhoos) of Nmap Linux) installeren. Deze tool gebruik ik altijd om een complete netwerkscan te doen.
Als de SSID niet uitgezonden wordt is het wellicht mogelijk dat je het ding toch kunt zien. 

Je mag me prive benaderen als je dat fijner vindt. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

@MartvanVelzen even een rigoureus idee. Koppel de EW los van je modem zet de EW aan normaliter moet deze dan een SSid uitzenden. Is die dan zichtbaar?

Dat is een goeie!
De EW geeft geen SSID meer af.

Bedraad aansluiten is lastig. Mijn laptops hebben geen ethernetaansluiting en ik heb geen adapter. Mini PC en EW zijn niet gemakkelijk op elkaar aan te sluiten (netjes weggewerkte kabels). Ik ga op zoek naar een andere oplossing.

Bedraad aansluiten rechstreeks op je modem/router.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 8, 2025

Edit: Hoe is er nog te controleren of de EW de juiste firmware heeft?

Zou jij je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan. Met jouw toestemming, kan ik de aangesloten KPN apparatuur in je woning bekijken en ik hoop dat jouw EW nog meetbaar is zodat ik kan achterhalen of hij op de nieuwe software zit. Het zou wél moeten, aangezien je V10 ook over is gezet.

• Auteur
  • Helper
  • November 8, 2025

@Maja van KPN het profiel is ingevuld. Uiteraard geef ik toestemming om de apparatuur te bekijken. Ik ben benieuwd!

Bedankt zover.

• Auteur
  • Helper
  • November 8, 2025

@fixnix Bedankt voor de verdere informatie en het meedenken. Dat wordt zeker gewaardeerd.

• November 8, 2025

Ik had even wat andere bezigheden vandaag. Ik zag net de andere reacties in aanvulling daarop het volgende.

Als ik het goed las staat de EW wel bij de verbonden apparaten met een eigen intern IP adres. Dat zal dan 192.168.2.xxx zijn . Klopt dit?

Dan ziet de v10 wel dat deze is aangesloten, het is dan wel apart dat er geen ssid wordt uitgezonden in principe moet dat hetzelfde zijn als de v10. Met een wifi scan app bijvoorbeeld Wifiman zou je elke accespunt moeten kunnen zien met het bijbehorende ip adres en mac gegevens.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 8, 2025

Ook ik wil mijn slechte ervaring delen, die me drie dagen heeft gekost. Jarenlang werkte mijn V10-modem met twee Experia WiFi-punten perfect: stabiel netwerk, goede snelheid, geen problemen.

Na de software-migratie bleek mijn WiFi ineens onzichtbaar. Volgens de interface stond WiFi aan, maar het lampje op het modem brandde niet en de knop reageerde niet. De klantenservice vertelde dat mijn Experia WiFi’s al de nieuwe software hadden. Uiteindelijk alles gereset: modem, instellingen en verbindingen, dat werkte gelukkig.

Daarna bleek poort #2 van de Experia WiFi plotseling nog maar lage snelheid te geven, terwijl de rest van het netwerk gewoon gigabit is. Sluit ik de computer direct op het modem aan, dan is de snelheid weer prima.

Tot overmaat van ramp is het modem-WiFi nu ook actief, waardoor al mijn apparaten liever daarop verbinden dan op het Experia-punt in de woonkamer (dus die heb ik maar weg gehaald). Welke kanalen ik ook kies, 2.4 / 5G, de link-snelheid blijft steken rond 390 Mbps en alles hapert, download snelheid nooit boven 200 en upload snelheid ligt hoger met 390+?

Ik heb inmiddels drie keer gebeld met KPN. Het werkte jarenlang perfect met WiFi 5, maar nu krijg ik alleen te horen dat mijn apparatuur “te oud” zou zijn en niet meer samenwerkt. Onbegrijpelijk en frustrerend.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Ik had even wat andere bezigheden vandaag. Ik zag net de andere reacties in aanvulling daarop het volgende.

Als ik het goed las staat de EW wel bij de verbonden apparaten met een eigen intern IP adres. Dat zal dan 192.168.2.xxx zijn . Klopt dit?

Dan ziet de v10 wel dat deze is aangesloten, het is dan wel apart dat er geen ssid wordt uitgezonden in principe moet dat hetzelfde zijn als de v10. Met een wifi scan app bijvoorbeeld Wifiman zou je elke accespunt moeten kunnen zien met het bijbehorende ip adres en mac gegevens.

Het modem is de mesh master welke de lakens uitdeelt binnen het mesh netwerk. 
Zo ook de SSID en verdere informatie en als deze ontvangen is, verzorgen de verschillende SW punten de verdere afhandeling m.b.t. de communicatie onderling. Probleem m.i. is dat men de apparatuur op andere software laat draaien zoals ik gelezen heb. De SW’s worden geupdate met nieuwe firmware, waarbij het interne mesh communicatie “kanaal” frequentie wordt verzet 2,4 naar 5 Ghz. 

Dit heeft onmiddelijke verbindingsproblemen tot gevolg, omdat een 5 Ghz verbinding veel minder reikwijdte heeft.  
Voor elke update zou je eigenlijk elke SW tijdelijk met een vaste netwerkkabel moeten aansluiten zodat je 100% zeker weet, dat de modem/router de SW’s op zeker kunnen benaderen. 

Zie ook alles wat ​@MartvanVelzen schrijft.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Ik heb inmiddels drie keer gebeld met KPN. Het werkte jarenlang perfect met WiFi 5, maar nu krijg ik alleen te horen dat mijn apparatuur “te oud” zou zijn en niet meer samenwerkt. Onbegrijpelijk en frustrerend.

De firmware die op de superwifi nodes staat is te oud heb ik het idee, waarbij de router de juiste versie niet herkend. 
De procedures zijn zwaar frustrerend. 

Ik heb een Fritzbox gehad waarbij KPN (toen XS4ALL) een nieuwe firmware heeft geïnstalleerd. Hier zat een bug in. 
Ik heb toen de oude software kunnen herladen, en zo had ik weer een werkende installatie. Waarom wordt dit niet uitvoeriger getest vraag ik me af?

• November 8, 2025

@fixnix ik weet dat je het allemaal goed bedoeld en je schrijft nuttige dingen. We kunnen ook te technisch gaan wat in dit geval weinig meerwaarde heeft. Het gaat niet over de SW de 'Super' Wifi maar de Experiawifi een heel ander product.

Ik heb deze vanaf de introductie in gebruik. De Experiawifi is per definitie geen Mesh systeem deze ondersteunen 802.11s  het mesh protocol niet elk punt moet bedraad worden aangesloten en communiceren niet onderling. Het enige wat dit model ondersteunt is bandsteering en roaming.

Ik heb alles gelezen wat is geschreven door de topicstarter. Anders stelde ik mijn vragen niet. 

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

@fixnix ik weet dat je het allemaal goed bedoeld en je schrijft nuttige dingen. We kunnen ook te technisch gaan wat in dit geval weinig meerwaarde heeft. Het gaat niet over de SW de 'Super' Wifi maar de Experiawifi.

Ik heb deze vanaf de introductie in gebruik. De Experiawifi is per definitie geen Mesh systeem deze ondersteunen 802.11s  het mesh protocol niet elk punt moet bedraad worden aangesloten en communiceren niet onderling. Het enige wat dit model ondersteunt is bandsteering en roaming.

Ik heb alles gelezen wat is geschreven door de topicstarter. Anders stelde mijn vragen niet.

De Experiawifi hebben vanaf de introductie al eigen software daarom was het begin beter de wifi van de v10 uit te schakelen. Dat was het mooie van dit product volledig provider onafhankelijk.

Ik werd in eerste instantie op het verkeerde been gezet door een volledig antwoordt met betrekking tot het resetten van de SW punten, Naar nu blijkt heeft TS deze dingen niet. DIt merk je terecht op. 

Ik had me ingelezen in deze tekst: en ben tot de conclusie gekomen dat de Experiawifi het mesh ondersteund en dus in een meshnetwerk kan worden ingezet. Bij nader inzien zit het “s” protocol er niet bij. 

Zie de tekst hieronder:

Aangesloten op een Box 12 of V10A werkt de Experia Wifi mee in de mesh.

Aangesloten op een V10 neemt de Experia Wifi de wifigegevens over en zet daarna de wifi op de V10 uit. Voor een mesh netwerk heb je in dat geval minimaal 2 Experia Wifi's nodig.

@Rowi. 

Je begrijpt dat de verwarring compleet kan zijn als het niet helemaal duidelijk is. 

• Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

De EW is af en aan wel/niet verbonden (op dit moment weer niet verbonden, geen 'verbondenlampje' en niet zichtbaar). Als het wel is verbonden, dan is inderdaad een MAC en IPadres te zien. Maar  het wordt dan gezien als willekeurig bekabeld apparaat, niet als extender en het zendt geen SSID uit.

• Auteur
  • Helper
  • November 9, 2025

Het gaat hier inderdaad uitsluitend om een Experia Wifi aangesloten op een Experia Box 10. Dit is een relatief eenvoudige opstelling. Geen mesh, geen verschillende netwerken naast elkaar, gewoon een relatief simpele extender die met een LAN kabel rechtstreeks aan de modem is gekoppeld.

Na de update/software migratie die door KPN is uitgerold werkt de EW niet meer zoals zou moeten. De modem in eerste instantie ook niet, maar dan is na een aantal uur zoeken en proberen opgelost.

De hamvraag voor mij is nu of de EW door de update/softwaremigratie is 'gebricked' of dat het op enige manier toch nog hersteld kan worden. Problemen hierin zijn:

- dat het apparaat niet als extender wordt herkend en dus niet als zodanig benaderbaar is;

- het apparaat na enige tijd op niet verbonden staat;

- er door de consument niet eenvoudig te controleren valt of de update/software migratie van de EW überhaupt geslaagd is;

- dat de EW nauwelijks informatie doorgeeft over of de uitgevoerde handelingen geslaagd zijn;

- dat er op het forum zo'n stortvloed aan informatie staat, met een heel groot deel wat niet relevant is, dat de consument nog meer gefrustreerd raakt en er nodeloos veel tijd in gaat zitten;

Als het goed is, was deze migratie eerst uitvoerig getest op V12 modems. Vervolgens kwam de oudere apparatuur aan de beurt waarin van buiten naar binnen gewerkt is (dus eerst extenders, dan modems). Als hierin een kink in de kabel ontstaan, dan gaat het mis en ligt het thuisnetwerk op z'n gat, terwijl de consument geen enkel idee heeft wat er daadwerkelijk is gebeurd. Ja een update, maar verder....?? 

Ondanks de vele berichten, vragen en frustraties van consumenten, is er zover ik weet nergens een 'troubleshoot' of gericht stappenplan te vinden met wat de consumenten kunnen doen als het onverhoopt mis kan gaan. "Er staan genoeg topics op het forum" krijg ik dan van KPN te horen. Tja...zoek het zelf maar uit had evengoed een reactie kunnen zijn.

Moderators hebben in diverse topics wel het een en ander weten te tackelen (waarvoor hulde), maar het lijkt toch vooral op een situatie waarbij KPN slecht voorbereid te werk is gegaan bij zo'n grote migratie waarmee heel veel mis kan gaan. Het is helemaal niet erg als er dingen mis gaan, maar het wordt wel vervelend als er geen vangnet is terwijl de klant vervolgens in het diepe moet gaan watertrappelen. Het is niet zo dat zo'n grote migratie een veilige overgang garandeert, dus dat er een heel aantal zouden kunnen vallen zou geen verassing moeten zijn. 

Maar gelukkig zijn er wel behulpzame omstanders en welwillende moderators die paraat staan om ons uit het water te vissen. Waarvoor dank!

• November 9, 2025

Voor mijn gevoel wordt de term Mesh voor de ExperiaWifi ruim gebruikt maar dat kan ik uiteraard verkeerd hebben. Mogelijk is het overnemen van dergelijke gegevens onderdeel van dat protocol.

Meerdere bedraad aangesloten accespunten kan je natuurlijk ook een mesh noemen, ook als je zelf alle wifi netwerknamen hetzelfde maakt. Dan heb ik hier al ruim tien jaar een mesh nog voor het roaming protocol er was. Dat is natuurlijk van belang dat je apparaten naadloos overgaan naar het wifi punt met het sterkste/beste signaal.

De EW is af en aan wel/niet verbonden (op dit moment weer niet verbonden, geen 'verbondenlampje' en niet zichtbaar). Als het wel is verbonden, dan is inderdaad een MAC en IPadres te zien. Maar  het wordt dan gezien als willekeurig bekabeld apparaat, niet als extender en het zendt geen SSID uit.

Dank voor de toelichting.

Dat de EW gezien wordt als willekeurig apparaat duidt er voor mij op dat de nieuwe software nog niet op jouw exemplaar staat. Het is niet ondenkbaar dat de software eindigend op 15  nog niet lekker werkt. 

Het wel/niet verbonden zijn kan duiden op een defect van de netwerkaansluiting of de kabel heb je deze al eens van poort gewisseld?

De gedachtegang dat jouw ExperiaWifi defect is geraakt is helemaal geen gekke gedachtegang.

Deze afbeelding is van mijn Box 12 in de thuisnetwerk topologie van jouw v10 zou je hetzelfde moeten zien.

Maar dan 1 extender als ik goed lees heb er maar 1?

Oorspronkelijk krijgen de EW 192.168.2.15 of 192.168.2.150 jij ziet waarschijnlijk andere ip adressen. Als je die in de adresbalk van je browser invoert opent dan niet het oude inlog scherm van de webgui maak ik uit eerdere reacties op. Resetten is ook gebeurt las ik is daarbij ook de boel spanningsloos gemaakt?

Bij mijn eerder genoemde optie dus niet aansluiten aan de v10 kan je ook via wifi bij het instellingen scherm komen vooral als dat het standaard netwerknaam is weet je zeker dat met dat specifieke exemplaar bent verbonden.

Ook op het nieuwe inlog scherm van jouw v10 zou de ExperiaWifi al zichtbaar moeten zijn zoals op de afbeelding die eerder is gedeeld door Jand.

Ter aanvulling in nagenoeg elke wifi scan app zou zoiets moeten zien als jouw ew goed werkt. Waar ik Sagemcom zie zal voor jouw v10 iets anders staan. Ik ben de fabrikant daarvan even kwijt.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Goedemiddag beste mensen,

Ik heb geen KPN apparatuur en mij kun je dan ook een leek noemen bij het gebruik ervan 😅.
Waar ik mij over verbaas zijn termen die KPN gebruikt die bij de consumenten een verkeerd beeld geven, 
Een woord is WIFI versterker. 

Verder zie ik dat de geboden informatie onvolledig is dan wel onjuist, waarvan hierboven een voorbeeld te vinden is.
Uiteindelijk kom je bij alle to-do lijstjes uit. Deze zijn ongeveer dezelfde als dat de eerste lijns helpdesk hanteert, waarbij je aan het eind nog niets weet en je het verder mag uitzoeken omdat de kennis er simpelweg niet is. 

Laat ik duidelijk zijn, dit is niet alleen bij KPN zo. 
Dat een bedrijf afhankelijk is van forum leden om hun eigen gemaakte problemen op te lossen, vind ik niet de juiste gang van zaken.  Het lijkt wel of updates gepushed worden zonder dat er sowieso nagedacht wordt over de eventuele consequenties ergo de bug-hunting en eventuele testbenche procedures zijn omwille van allerlei factoren niet of onvolledig.

De klachten die ik lees zijn te veel en de oplossingen ontoereikend. 
In sommige gevallen -zoals ​@MartvanVelzen - heb ik gedacht om naar die man toe te gaan, iets met TeamViewer te doen echter dit is te zot voor woorden. Dit hoort KPN te doen. 

• November 9, 2025

Team viewer of anderszins is niet nodig. En zoals in dit topic in de reactie van Maja is te lezen kan KPN het gehele netwerk bij de klant thuis monitoren. Kortom als er iets mis is met de Experia Wifi zelf wordt dit ontdekt dat moeten we even afwachten.

Gelet op de diverse meldingen van klanten met een v10 en de Experia Wifi is het waarschijnlijk software gerelateerd. Alleen dat dan zoals bij de topic starter het accespunt geen wifi signaal uitstuurt is vreemd.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

Team viewer of anderszins is niet nodig. En zoals in dit topic in de reactie van Maja is te lezen kan KPN het gehele netwerk bij de klant thuis monitoren. Kortom als er iets mis is met de Experia Wifi zelf wordt dit ontdekt dat moeten we even afwachten.

Gelet op de diverse meldingen van klanten met een v10 en de Experia Wifi is het waarschijnlijk software gerelateerd. Alleen dat dan zoals bij de topic starter het accespunt geen wifi signaal uitstuurt is vreemd.

Dit is dus een systeem dat je aangeboden wordt door de provider begrijp ik nu. De provider heeft volledige controle over hardware zowel wan als lan zijde?
Wanneer er software faalt, dan ligt je hele boel op de kont als je pech hebt.
Wat overblijft is een onafhankelijk systeem aanschaffen.

• Auteur
  • Helper
  • November 10, 2025

Goedemorgen,

De EW is op een enkele manier toegankelijk en pendelt tussen verbonden en niet verbonden. Ook verschillende LAN poorten geprobeert, daar is niets mis mee.

Vanuit mijn positie is het apparaat 'gebricked'. Het zal vast en zeker softwaregerelateerd zijn (gefaalde softwaremigratie), maar ik ben er intussen wel klaar mee om dat te moeten gaan uitzoeken. Op dit moment zit ik met een onklaar eigen apparaat waar we niets meer mee kunnen, terwijl we in afwachting zijn van KPN die tot op zekere hoogte kan bevestigen dat de EW inderdaad niets meer doet.

Het enige wat ik als oplossing zou kunnen bedenken is een handmatige update waarmee ik de nieuwe software zelf zou kunnen 'sideloaden', mits de EW alsnog op een manier toegankelijk zou zijn. Maar zover ik weet biedt KPN die mogelijkheid niet meer.

In afwachting van KPN vertrouw ik op een passende oplossing.

Bedankt voor alle input en het meedenken. Fijne dag!

Jasper van KPN
Moderator

Had je de Experia Wifi ook direct met een kabel op het modem aangesloten ​@MartvanVelzen? Soms lukt de update niet als er meer dingen tussen zitten, zoals bijvoorbeeld een switch. Door 'm direct aan te sluiten, een reset te geven en een uur te wachten kan de nieuwe software dan alsnog geïnstalleerd worden.

Als de nieuwe software daarna nog niet geïnstalleerd is, is het het beste om een terugbelafspraak te maken. Via die weg kan het samen met jou bekeken worden, dat is de snelste weg op dat punt.

• Auteur
  • Helper
  • November 10, 2025

Had je de Experia Wifi ook direct met een kabel op het modem aangesloten ​@MartvanVelzen? Soms lukt de update niet als er meer dingen tussen zitten, zoals bijvoorbeeld een switch. Door 'm direct aan te sluiten, een reset te geven en een uur te wachten kan de nieuwe software dan alsnog geïnstalleerd worden.

Als de nieuwe software daarna nog niet geïnstalleerd is, is het het beste om een terugbelafspraak te maken. Via die weg kan het samen met jou bekeken worden, dat is de snelste weg op dat punt.

De EW staat altijd rechtstreeks aangesloten. Resetten levert hetzelfde eindresultaat op: een niet functionerende extender die niet benaderbaar is, pendelt tussen verbonden / niet verbonden en geen SSID afgeeft.

Er zou op afstand worden gekeken nadat ik mijn profiel had ingevuld, maar dat kan dus sneller via een belafspraak begrijp ik nu? Dan hoop ik dat diegene hier wel alles heeft meegelezen.

Dan ga ik dat proberen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 10, 2025

Ik zie je Experia Wifi helemaal niet terug bij het doormeten ​@MartvanVelzen, dus helaas geen resultaat waar we iets wijzer van worden 🙁
Rechtstreeks telefonisch contact, lijkt hier dan ook de meest handige vervolgstap. Mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten. Berichten op de community zijn niet gekoppeld aan je dossier, dus ik ga er een notitie achterlaten met de link naar dit topic, voor het geval de collega mee wil lezen!