Skip to main content
Vraag

Experia wifi werkt niet terwijl de juiste lampjes wel branden

• February 9, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Ik heb een wifiversterker in huis, geen superwifi, maar een oude vierkante. Op zolder ging het laatste tijd niet zo goed met de wifi en nu blijkt dat alle apparaten in huis, ook die vlak bij de wifiversterker staan en ook de laptop op zolder zijn verbonden met de modem in de huiskamer beneden. 
Ik heb de wifiversterker tig keer gereset, geherstart en zelfs geprobeerd in te loggen in het apparaatje zelf. Allemaal tevergeefs.
Na reset gaat eerst het groene lampje knipperen, daarna stabiel branden, daarna uit en daarna weer aan en tevens ook het blauwe lampje gaat dan weer aan. 

Ik heb het met chatrobot geprobeerd op te lossen maar dat is niet gelukt. Die begeleide mij uiteindelijk bij het inloggen in de wifiversterker zelf maar dat is niet gelukt. Wel zie ik nu nog  (mijn ssid)_extrawifi2G in de lijst met wifi netwerken staan.

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik het weer zoals ik het hebben wil, een gewone versteker die het wifisignaal van het modem oppikt en weer doorgeeft.

2 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 11, 2026

Goedemiddag ​@manum en bedankt voor jouw bericht :)

Fijn dat je zo duidelijk hebt uitgelegd wat jouw situatie is, dat maakt het ook makkelijker om je hier goed bij verder te helpen! Afgaande op je beschrijving, lijkt het er op dat de wifi versterker op dit moment niet (goed) aan je modem is gekoppeld.  Daardoor maken de apparaten rechtstreeks verbinding met het modem beneden, ook al sta je dichter bij de versterker. Dat je nog een netwerk ziet, betekent dat de versterker wél aanstaat, maar waarschijnlijk niet correct is ingesteld of niet meer gekoppeld is aan het modem.

Daarom zou mijn eerste advies zijn om de wifi versterker (wat vermoedelijk een KPN Experia Wifi is, die zijn wat ouder en vierkant) eens te resetten door met een paperclip of tandenstoker het resetgaatje voor 10-15 seconden in te drukken en wacht vervolgens tot hij volledig nieuw is opgestart (kan 2 a 3 minuten duren). Misschien ook nog handig om dit artikel van onze Kennisbank hier met je te delen. kan zijn dat je daar nog zaken tegenkomt die je ook verder kunnen helpen! Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet 💪🏻

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 15, 2026

dank ​@Jan van KPN voor je reactie , ik ga het artikel in je link eens lezen. 
In de link die je deelt staat een verhaal over het uitrollen van kpn software. Hoe kan ik weten of ik al de nieuwe kpn software heb? Zou dat een reden kunnen zijn dat er misschien iets fout is gegaan?

Je raadt me aan om te resetten, daarover twee opmerkingen: (1) zoals ik schrijf heb ik dat al tig keer gedaan, maar niet, (2) met een paperclip want ik kan nergens een gaatje vinden. Er zit wel een resetknop op het apparaat. Tenzij ik erover heen heb gekeken. Er zit een wps knop aan de zijkant en het kan goed dat ik die ingedrukt heb tijdens het resetten.

En wat betekent het dat ik nu in mijn lijst met ssid's' ook 'mijnssid´_ExtraWiFi2G zie staan. En ook een 5G versie. Ik kan niet inloggen daarin maar het lijkt alsof de versterker geen versterker meer is maar een apart accesspoint met eigen wachtwoord.