Skip to main content
Beantwoord

Extra kabel doortrekken voor tweede SuperWifi2, heb ik dan een switch nodig?

• February 14, 2025
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Hai,

Wellicht kan iemand mij helpen?

Ik heb momenteel 2 super wifipunten.

1 is bekabeld vanuit de modem en vervolgens loopt er een kabel vanuit de superwifi naar mn playstation 5. Nu wil ik vanuit de plek waar de superwifi staat een extra kabel doortrekken naar buiten voor een poe camera. Zou ik een switch moeten aansluiten - deze vervolgens naar het superwifipunt en de ps5 en de camera? Of modem-superwifipunt-switch ps5 en camera?

Beste antwoord door Marlon92

Ja, daar zou je een switch voor moeten gebruiken. Beide manieren van aansluiten doe je beschrijft zouden werken. Maakt in principe niet uit. Maar om het een beetje logisch te houden zou ik voor de eerste manier gaan.

Heb je een PoE injector? Of ga je een switch kopen die PoE ondersteund? 

Wil je ook nog tv ontvangers van KPN op de switch aansluiten? Zorg dan dat die igmp snooping ondersteund. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Antwoord
  • February 14, 2025

Ja, daar zou je een switch voor moeten gebruiken. Beide manieren van aansluiten doe je beschrijft zouden werken. Maakt in principe niet uit. Maar om het een beetje logisch te houden zou ik voor de eerste manier gaan.

Wil je ook nog tv ontvangers van KPN op de switch aansluiten? Zorg dan dat die igmp snooping ondersteund. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2025

Thnx!

Dat laatste niet.

Poe injector of switch die poe ondersteund heb ik me niet in verdiept, ik dacht een poe camera steek je gewoon een internetkabel in en thats it, maar blijkbaar moet ik me nog even goed inlezen:-)

• February 15, 2025

Normaal gesproken staat er geen stroom op een UTP kabel. Daarvoor heb je dus een PoE injector nodig of switch die daar voor zorgt.

Misschien zit er een PoE injector bij de camera in de doos.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 15, 2025

Ik vermoed dat een poe switch het handigste is.

Gaat goed komen, merci!

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Mac0172, je bent al mooi op weg geholpen zo te zien 🙂 Ik ga er vanuit dat het daarmee helemaal lukt.