Skip to main content
Vraag

Geen stabiele verbinding met Experia Box V10 en 3 bekabelde Experia Wifi versterkers

• October 27, 2025
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi,

ik heb experia box v10 en drie bedraden experia wifi versterkers (niet superwifi). Sinds de laatste update worstel ik met een stabiel wifi netwerk. Apparaten die verbonden zijn via de wifi verliezen opeens internet. Terwijl ontvangst icoon op volle ontvangst blijft staan en internet op andere apparaten blijft werken. En als ik van de ene verdieping naar de andere gaat dan switch die niet naar andere versterker. Zelfs als ik dan handmatig wifi even uitzet op mijn telefoon en weer aan geeft die aan dat die geen verbinding kan maken met het wifi netwerk. 

ik heb alles al gereset en opnieuw aangemeld. Voor mijn gevoel werkt het dan eventjes goed maar daarna is die weer helemaal de kluts kwijt en vertoond het weer het hierboven genoemd gedrag. Voorheen geen last gehad maar sinds laatste update wel! 

7 reacties

JanD
Superuser
  • October 27, 2025

Beste ​@Mr.Pietje welke firmware heeft de V10 en welke firmware hebben de Experia Wifi's, de vierkante zwarte dus?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Router: V10.C.25.08.03

Versterkers: EW.C.25.07.04

JanD
Superuser
  • October 27, 2025

Beste ​@Mr.Pietje alles moet gewoon goed kunnen samenwerken,  je kunt echter de wifipunten niet meer afzonderlijk benaderen, alles wordt beheerd via de modem die de master is en via rubriek thuisnetwerk kun je e.e.a. monitoren 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Ok. Toch werkt het niet zoals beschreven. Andere met ideeën?

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Mr.Pietje, wat stom dat je geen stabiele wifiverbinding hebt na recente updates.

Jouw modem en Experia Wifi zitten in ieder geval op de juiste softwareversie, dat is al het halve werk. Maar waarom werkt het dan toch niet zoals je zou verwachten. Lastig te zeggen, maar ik denk graag met je mee. Een paar vragen:

1. Hoe branden de lampjes op de Experia Wifi?
  2. Hoe zijn de Experia Wifi weergegeven in de topologie? Deze vind je in het modem. Een screenshot zou me enorm helpen.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden! Dan kan ik je hopelijk meer vertellen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Hoi, nog veel aan het testen geweest. Topologie en lampjes zijn allemaal het hoort te zijn. Dienen de v10 en de drie experia doosjes allemaal dezelfde kanaal uit te zenden? Ze staan op auto maar zenden allemaal op kanaal 11 en 100 uit. 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Dienen de v10 en de drie experia doosjes allemaal dezelfde kanaal uit te zenden? Ze staan op auto maar zenden allemaal op kanaal 11 en 100 uit. 

Dat kan, dat is niet gek. Dan is dat gewoon het beste kanaal.