Skip to main content
Beantwoord

Heb met de V10 ineens voldoende aan één Experia Wifi, klopt dat?

• March 12, 2025
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb een V10 modem (dus geen V10a) en een experia wifi repeater; dat kleine zwarte doosje dat vroeger beschikbaar was. Vroeger werd wifi in het modem uitgeschakeld als je een repeater aansluit; daarom had je altijd 2 repeaters nodig (zo was mijn configuratie vroeger dan ook). Nu merk ik dat dat niet langer het geval is; ik heb 1 repeater nog aangesloten en wifi in het modem blijft gewoon aan staan.

Is dit ivm een update, of is dit een gelukkige toevalstreffer en zal de wifi in het modem binnenkort toch weer uitgaan (bv. na een herstart)?

Beste antwoord door Marlon92

Er staat nu waarschijnlijk nieuwe firmware op die geen rekening meer houd met de Experia WiFi en dus gewoon aan blijft.

Het is nu in theorie geen goed WiFi netwerk wat met elkaar samen werkt. Maar als het bij jou goed werkt nu: lekker zo laten. Niets aan veranderen. 

In de toekomst krijgt de Experia WiFi ook kog een update waardoor die samenwerkt met de Experiabox. Maar die update is er nog niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Antwoord
  • March 12, 2025

Er staat nu waarschijnlijk nieuwe firmware op die geen rekening meer houd met de Experia WiFi en dus gewoon aan blijft.

Het is nu in theorie geen goed WiFi netwerk wat met elkaar samen werkt. Maar als het bij jou goed werkt nu: lekker zo laten. Niets aan veranderen. 

In de toekomst krijgt de Experia WiFi ook kog een update waardoor die samenwerkt met de Experiabox. Maar die update is er nog niet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat lijkt inderdaad om een update te gaan dan. Werkt alles wel naar wens ​@AadRock

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 17, 2025

Dank voor de reacties. Alles werkt naar wens in mijn woning; prima Wifi bedekking.

Mooie extra functionaliteit voor de V10.

• March 17, 2025

Dat dit voor jou werkt is mooi. Echter kan het dat dit niet blijft werken.
Via de huidige firmware van de v10 werken de v10 en de Experia Wifi niet samen.
Er word niet automatisch gewisseld naar het punt met de beste ontvangst.
Maar zo lang het voor jou werkt kan je het zo laten.
Persoonlijk zou is het in dit geval aansluiten zoals het bedoeld is (wifi uit op de v10 en de 2 wifi punten aanzetten).