Skip to main content
Antwoord

Heeft het zin om Smart tv bekabeld te verbinden met draadloze SuperWifi, voor zowel wifi als ethernet

• May 16, 2025
  • 5 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik wil mijn smart tv, die in mijn tuinveranda hangt bekabeld verbinden met een superwifi punt die in de tuin staat. Dit superwifi punt is niet bekabeld met de modem, enkel dus wifi. Zodat ik de TV zowel wifi als bekabeld signaal ontvangt. Vraag: is dit verstandig om te doen of heeft dit geen zin? 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MartijnMichel, welkom bij ons. 

Dit kan je het beste zelf testen, vanaf hier is het moeilijk inschatten of de WiFi sterk genoeg is. Heb je een goede verbinding met andere apparaten als je met de SuperWifi verbonden bent? Dan hoort dit met een kabel ook te werken op een televisie in de tuinveranda. Of dit ook draadloos werkt heeft met de afstand te maken tussen de veranda en de SuperWifi, en dat kun je het beste zelf testen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2025

Volgens mij kun je die tv net zo goed via wifi verbinden. Scheelt weer een kabel.

Een televisie toestel verbonden met wifi werkt hier prima met de app erin. 

Echter. Niet met alle merken Android-TV televisies werkt de app momenteel (goed).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2025

dank voor je antwoord Peter. En wat betreft de TV, daar kwam ik recent achter. Nu een Samsung besteld, die zou moeten werken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 18, 2025

Hi ​@MartijnMichel, welkom bij ons. 

Dit kan je het beste zelf testen, vanaf hier is het moeilijk inschatten of de WiFi sterk genoeg is. Heb je een goede verbinding met andere apparaten als je met de SuperWifi verbonden bent? Dan hoort dit met een kabel ook te werken op een televisie in de tuinveranda. Of dit ook draadloos werkt heeft met de afstand te maken tussen de veranda en de SuperWifi, en dat kun je het beste zelf testen. 

• May 18, 2025

Wat je vraag betreft hoewel het voor de streamdiensten weinig verschil zal uitmaken kan een via wifi verbonden TV op hogere bandbreedtes werken dan bekabeld zeker als de TV 5ghz ondersteund. De bekabelde netwerkadapter in een tv is doorgaans beperkt tot 100 Mbps. De verbinding tussen je draadloze SuperWifi  kan hoog zijn maar de netwerk hardware in de tv is bepalend.

Ik zal zelf altijd voor bekabeld kiezen maar dat heeft in deze situatie weinig meerwaarde.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Wat je vraag betreft hoewel het voor de streamdiensten weinig verschil zal uitmaken kan een via wifi verbonden TV op hogere bandbreedtes werken dan bekabeld zeker als de TV 5ghz ondersteund. De bekabelde netwerkadapter in een tv is doorgaans beperkt tot 100 Mbps. De verbinding tussen je draadloze SuperWifi  kan hoog zijn maar de netwerk hardware in de tv is bepalend.

Ik zal zelf altijd voor bekabeld kiezen maar dat heeft in deze situatie weinig meerwaarde.

Dank voor deze toevoeging.