Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik de SuperWifi 1 punten updaten?

• September 27, 2025
  • 9 reacties
  • 81 keer bekeken

Hallo, ik heb 2 kpn superwifi 1 punten ingebruik achter een andere router.

Nu draait er firmware 1.00.09v3 op beide punten en als ik check naar updates dan zijn die er niet. Toch ben ik niet tevreden met de performance, denk aan hoge ping/stotters. Terwijl dit niet op de hoofdrouter voordoet.

Hoe krijg ik deze dingen geupdate, of kan iemand mij voorzien van de nieuwere firmware?

9 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 27, 2025

Welke andere router gebruik je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Welke andere router gebruik je?

@Leen59 ik gebruik momenteel starlink

Leen59
Wijsgeer
  • September 27, 2025

Je krijgt alleen updates voor de superwifi als je modem op KPN software draait.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Je krijgt alleen updates voor de superwifi als je modem op KPN software draait.

Kan dat niet op een andere manier? ​Ik kan ze gewoon inzien in de KPN Thuis app etc. Daarnaast als ik ze tijdelijk aan een kpn modem aansluit veranderd ssid enzv allemaal weer?

• September 27, 2025

Kan dat niet op een andere manier? ​

Nee.

Wees blij dat ze nog op oude firmware draaien. Bij nieuwe firmware werkt de thuis app niet meer. Ze hebben dan ook geen webinterface meer. En ze kunnen niet meer zelfstandig werken. Ze hebben een "master" nodig. Dat is een Experiabox/KPN Box of een zwarte SuperWiFi. 

Heb je ze beide bekabeld aangesloten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Wees blij dat ze nog op oude firmware draaien. Bij nieuwe firmware werkt de thuis app niet meer. En ze hebben ook geen webinterface meer.

Oei klinkt leuk. Maar een haperende verbinding is ook niks. Uitfaseren dan maar?

• September 27, 2025

Oei klinkt leuk. Maar een haperende verbinding is ook niks. Uitfaseren dan maar?

En koop dan een Deco setje ofzo. Niet iets van KPN in ieder geval.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

En koop dan een Deco setje ofzo. Niet iets van KPN in ieder geval.

Had ze nog liggen, nooit gebruikt. Mooi voor de vakantiewoning, Niet dus. Vandaar.

Leen59
Wijsgeer
  • September 27, 2025

De SW1 werkt ook met de nieuwe firmware verre van optimaal, dus met een andere oplossing ben je idd beter af.