Skip to main content
Vraag

Hoe los ik voor eens en voor altijd, mijn wifi-probleem op?

• December 8, 2025
  • 3 reacties
  • 2 keer bekeken

Ik word een beetje moe van het gedoe met de KPN apparatuur….

Een Experiabox en vijf witte Wifi-extenders heb ik, maar sinds de grote upgrade functioneert de boel niet meer stabiel. Na heel veel gedoe door de extenders te resetten en te koppelen heb ik na een volledig verpeste avond werk (dit soort netwerkgedoe is niet mijn hobby) de boel aan de praat gekregen, maar nu klapt het er weer uit. Drie van de vijf zijn paired, maar niet synced en lijken niet functioneel te zijn.

De oplossing zou moeten zijn dat ik de doe-het-zelf installatie herhaal met de meegeleverde internetkabel?? Dus ik kan weer op en neer door het huis en eindeloos wachten bij knipperende lampjes?? Wat een armoede.

Wie weet een betere oplossing, anders dan overstappen naar Ziggo?

Dat laatste overweeg ik ondertussen serieus, maar met zes mobiele abonnementen, een TV aansluiting met Disney+ en een glasvezelinternetaansluiting vind ik dat wel een hele uitdaging om over te zetten.

Als iemand daar ook tips voor heeft, zijn die ook van harte welkom.

3 reacties

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 8, 2025

En wat denk je bij Ziggo te vinden? 
Beter service of betere apparatuur?

Ik zou alles zelf doen en aanbieder onafhankelijke apparatuur aanschaffen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 8, 2025

Wat ik hoop te vinden, is betere apparatuur. Iets dat werkt en blijft werken.

Ik houd niet van sleutelen en zelf gedoe oplossen, daarom ga ik bijvoorbeeld met mijn auto naar de merkdealer. Stuk duurder, maar nooit gezeur. Werkende kwaliteit is (mits in verhouding) belangrijker dan de prijs. Mijn eigen uurtjes zijn mij immers ook kostbaar.

Om die reden wil ik het niet zelf doen met onafhankelijke apparatuur. Top als je dat kan, maar internet, wifi, tv en telefonie zijn voor mij zaken die moeten werken en waar ik niet naar om hoef te kijken. Net als mijn auto. Maar of Ziggo beter is… ik zou het niet weten.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 8, 2025

Dat zul je niet vinden, tenzij dat je zelf apparatuur vindt die deze eigenschappen vinden. 
Apparatuur wordt bv ge-update voor nieuwe firmware en hup, daar liggen je wifi punten op de kont. De KPN / Ziggo TV ontvangers krijgen een update, en dat wordt niet gezien door de router. Of je gaat naar Ziggo en je krijgt een nieuw Ubeev6 modem, blijkt dat je amper kunt internetten en dat de bugfix over 3 maanden pas komt. Ofwel jij gaat naar je merkdealer voor 4 mooie nieuwe bandjes blijken ze al 3 jaar lang ergens in het magazijn te hebben gelegen.

Ik heb jaren lang een Fritz!box 7490 gehad. Nooit geen problemen. Updates werden er naar toe gepushed, maar mijn wifi en switches beheerde ik zelf. Wat je doet moet je zelf weten, maar provider afhankelijke apparatuur (switches en AP’s) wil ik niet. 

Lees het forum er maar op na.

Â