Skip to main content
Vraag

Hoe sluit ik de witte KPN versterkers goed aan op de Box 12?

• May 2, 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik heb een vraag ik heb de v12 experia box en 2 wifi extenders.

ALs ik de koppel aan de v12 doet alles het 1 dag daarna word de wifi met de dag slechter. 

V12 hangt aan de muur van mijn groepenkast.

1- extender in de slaapkamer op de 1ste verdieping (bekabelt)

2-op zolder  boven het trapgat.

Op beide extenders  brand lampje continu groen. maar als ik in mijn modem inlog is alles in huis verbonden met mijn experia box en niks met de extenders.  

Hoe krijg ik het wifi signaal in het hele huis sterk en stabiel. (op de overloop plaatsen geen optie ivm geen voedings aansluiting aanwezig.

Alvast bedankt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Sebas80 .  Ik denk dat het belangrijk is om eerst te controleren welke firmware er op jouw box12 en op de SW1's zit.  Kun je dat voor mij nagaan?

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2025

Beide hebben niet deze software versie.  Superwifi punten updaten niet  ook niet na herstart van fabrieksinstellingen. 

Erwin van KPN
Moderator

Ja, dan werkt het dus nog niet als mesh.  En is de enige manier om functioneel gebruik te maken van die SW1’s ze bekabeld aan te sluiten en die vormen dan hun eigen netwerk. 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Hoe krijg ik dan wel de juiste software versie erop. En 1 van  de 2 super wifi punten is bekabeld aangesloten maar blijft ook uitvallen. Heb deze dingen nou al een aantal jaar maar nog nooit problemen gehad is echt iets van de laatse maanden

Erwin van KPN
Moderator

Hoe krijg ik dan wel de juiste software versie erop. En 1 van  de 2 super wifi punten is bekabeld aangesloten maar blijft ook uitvallen. Heb deze dingen nou al een aantal jaar maar nog nooit problemen gehad is echt iets van de laatse maanden

Dat gaat gefaseerd en hebben we helaas geen invloed op.