Skip to main content
Beantwoord

Hoe update ik de SuperWifi 2 punten als ik geen KPN meer heb?

• September 22, 2024
  • 84 reacties
  • 1930 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

84 reacties

• January 14, 2025

@Dwlindeboom wat gebeurt er als je ter test een andere SW als 'Master' aansluit. Laat deze dan wel een ssid zien? 

Want ik kan deze opmerking nog niet goed plaatsen : "Master geeft wel wifi signaal, snap er echt niks meer van."

Hoe heb je dit vastgesteld wat laat een wifi scan app zien? 

• Auteur
  • Helper
  • January 14, 2025

@Dwlindeboom wat gebeurt er als je ter test een andere SW als 'Master' aansluit. Laat deze dan wel een ssid zien? 

Want ik kan deze opmerking nog niet goed plaatsen : "Master geeft wel wifi signaal, snap er echt niks meer van."

Hoe heb je dit vastgesteld wat laat een wifi scan app zien? 

Ik heb een uniek ssid en met de master aangesloten heb ik wifi. Ook al eens een andere gereset en schoon aangesloten en hele riedel met slaves (ook eerst volledig reset) opnieuw gedaan.

Telkens komt er dus bij loskoppelen van een slave weer de oranje LED, en heeft deze wel verbinding met master (op2,4 band) en in de guid een grijze ononderbroken lijn (geen oranje streepjes) en ook geen gekoppelde apparaten. Alleen als ik mijn pc aansluit, heb ik wel een eth verbinding. 
mij snap er dus echt niks meer van… en ben best handig met netwerk en pc’s 🫣☹️

• January 14, 2025

Vergeet de gui, hoe weet je zeker dat de slave accespunten geen ssid uitsturen? Hoewel het raar is dat die 2 accespunten niet bereikbaar zijn.

Die stroomstoring die je eerder noemde kan de nodige effect hebben gehad.

Maar op meerdere accespunten geen ssid zichtbaar maar wel de zogeheten wifi backhaul blijft vreemd.

Ik heb zelf alleen ervaring met de Experiawifi, ik weet wel dat elke wifi accespunt altijd een ssid hoort uit te zenden. Dus als al je SW2 terug gaan naar de fabrieks instellingen en meteen worden aangezet zonder een ethernet kabel verwacht ik van elk punt een eigen ssid, dat hebben mijn 2 Experiawifi punten ook als deze naar de fabrieks instellingen teruggaan. Dat ssid staat er onderop.

Ik vermoed dat het 'probleem' is opgelost als je het standaard ssid gebruikt.

• Auteur
  • Helper
  • January 15, 2025

Vergeet de gui, hoe weet je zeker dat de slave accespunten geen ssid uitsturen? Hoewel het raar is dat die 2 accespunten niet bereikbaar zijn.

Die stroomstoring die je eerder noemde kan de nodige effect hebben gehad.

Maar op meerdere accespunten geen ssid zichtbaar maar wel de zogeheten wifi backhaul blijft vreemd.

Ik heb zelf alleen ervaring met de Experiawifi, ik weet wel dat elke wifi accespunt altijd een ssid hoort uit te zenden. Dus als al je SW2 terug gaan naar de fabrieks instellingen en meteen worden aangezet zonder een ethernet kabel verwacht ik van elk punt een eigen ssid, dat hebben mijn 2 Experiawifi punten ook als deze naar de fabrieks instellingen teruggaan. Dat ssid staat er onderop.

Ik vermoed dat het 'probleem' is opgelost als je het standaard ssid gebruikt.

Als ik ze reset krijg ik inderdaad een standaard ssid (zoals op sticker) deze verdwijnt zoal hoort tijdens koppelen met master.

• January 15, 2025

Als je ze koppelt horen ze de ssid van de master over te nemen gebeurt dat wel als je ze bedraad aangesloten houdt?

Ik heb nog een vraag over je eerdere screenshot  al die apparaten zijn dan blijkbaar allemaal met de Master verbonden?

• January 15, 2025

Ik heb nog een vraag over je eerdere screenshot  al die apparaten zijn dan blijkbaar allemaal met de Master verbonden?

Nee, die zijn met het netwerk verbonden, maar dat hoeft niet direct op de SuperWiFi te zijn.

• January 15, 2025

Nee, die zijn met het netwerk verbonden, maar dat hoeft niet direct op de SuperWiFi te zijn.

Als het screenshot van ​@Dwlindeboom van de Superwifi is zou de Webgui daarvan enkel de apparaten mogen laten zien die daaraan gekoppeld zijn. Niet de apparaten die aan zijn Odido router zijn verbonden dat lijkt mij zeer onlogisch.

Als ik op dit moment inlog op mijn Experiawifi zie ik enkel de daaraan verbonden apparaten niet de rest van het netwerk die met mijn Box 12 zijn verbonden.

• Auteur
  • Helper
  • January 15, 2025

Als je ze koppelt horen ze de ssid van de master over te nemen gebeurt dat wel als je ze bedraad aangesloten houdt?

Dit kan ik niet 100% zeker zeggen, omdat veel namen sinds de storing device xx zijn geworden… maar ik zie bijvoorbeeld mijn tv niet, die heb ik op Odido modem gekoppeld ivm snelheid issues.

• January 15, 2025

Die device xx aanduidingen zie ik ook in mijn Box 12 dat zal andere oorzaken hebben.