Skip to main content
Vraag

Hoe weet ik of mijn wifi extender goed is gereset?

• October 15, 2025
  • 40 reacties
  • 301 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik lees verschillende posts over de manier waarop de wifi extenders een factory reset kunnen krijgen.

Maar als ik die stappen uitvoer kleuren de ledjes in alle kleuren maar niet zoals het wordt beschreven.

Hoe weet ik of een rest is gelukt.

En moet ik echt ook mijn modem resetten?

40 reacties

JanD
Superuser
  • October 15, 2025

Is het de witte ronde of de witte vierkante ​@Mendek

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

De witte ronde

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Ik heb eens gehoord dat de V12 soms een verkeerde firmware heeft gekregen waardoor de Wifiextenders niet meer goed werken.
Ik heb dit op de V12 staan V12.C.25.06.06

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

En welke versie op de extenders?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

SW1.C.24.13.06

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

De versie van de box12 is goed. De versie van de extenders loopt achter. Probeer een schone installatie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Daar begon mijn vraag mee.
ik wil namelijk graag een schone installatie doen

Hoe weet ik dat de wifiextender in de factory mode staat.
De berichten die ik lees hebben het over andere kleuren lampjes dan die ik zie.

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Als het lampje continu paars brandt is de reset gelukt. Daarna minimaal een half uur met een ethernetkabel aangesloten laten. Voor de reset de kabel eruit halen en knopje ingedrukt houden tot helt lampje 5x rood knippert en wachten tot het lampje paars brandt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Paars is gelukt maar ik heb nooit een rood ledje gezien bij het resetten.

Na 10 seconden ging er een paars lampje kort branden, daarna groen knipperen en dat eindigde in paars.

De eerste die ik nu heb aangesloten heeft een hogere software versie. SW1.C.25.07.02
Maar de tweede heeft nu de versie  SW1.C.24.13.06

Kan ik een update forceren?
Hoe doe ik dat?

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Zelfde procedure met de 2e.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Ik heb de extenders eerst alle drie in de Factory reset mode gezet, paars lampje.

Daarna mijn v12 ge reset.

Daarná de eerse Wifi Extender aangesloten.|
Ik weet niet of die al op de SW1.C.25 release zat of dat het bij het aansluiten is gebeurd.

De tweede die ik heb aangeloten draait nu SW1.C.24

Hoe krijg ik die ook op de 25 release?

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Dat zou vanzelf moeten gebeuren. De update forceren kan helaas niet. Maar je moet de kabel pas aansluiten als het lampje paars brandt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

PS
Ik dacht dat je moest kunnen inloggen op de extenders.

Maar dat gaat niet met de IP adressen die in de v12 worden getoond

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Je kunt wel inloggen met hetzelfde wachtwoord als van je modem. Je kunt dan kijken in de SW, maar wijzigingen moet je via het modem doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Die derde krijg ik trouwens helemaal niet aan de gang.
Brandt paars, als ik dan de netwerkkabel erin stop gaat i groen knipperen en op een gegeven moment gaat de led uit.

Daarna niks meer

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Kan zijn dat de led uitstaat. Met de WPS knop kan je hem aan of uit zetten. Anders in het modem kijken of hij zichtbaar is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Na 4 pogingen is ook de derde live.

Maar ook op die oude Firmware 

Wordt die update vanuit de V12 gepusht?

Of vanuit het netwerk?

Leen59
Wijsgeer
  • October 15, 2025

Vanuit KPN als je aan de beurt bent.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 15, 2025

Ééntje draait dus al op die versie

Maar ff wachten dan of er een tweede ronde komt

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Mendek, ik zie dat ​@Leen59 je al goed op weg heeft geholpen met jouw vraag! Ik zal het hieronder even samenvatten:

Een schone installatie zou jou moeten helpen om de SuperWifi op de nieuwere versie te krijgen:

Als het lampje continu paars brandt is de reset gelukt. Daarna minimaal een half uur met een ethernetkabel aangesloten laten. Voor de reset de kabel eruit halen en knopje ingedrukt houden tot helt lampje 5x rood knippert en wachten tot het lampje paars brandt.

Helaas is het je hiermee nog niet gelukt om alle SuperWifi op dezelfde softwareversie te krijgen. Hoewel het klopt dat een update niet te forceren is, kan je deze wel op weg helpen. Dit kan je doen door de SuperWifi te resetten. Sluit deze vervolgens bekabeld aan als het lampje paars brandt en laat deze een uur zitten. Hierna zou de SuperWifi wel de nieuwste software moeten binnenhalen. Dit gebeurt vaak in de nacht, maar wil ook nog wel eens direct gebeuren. Lukt het niet direct? Dan even geduld hebben tot jouw SuperWifi de update vanuit het netwerk krijgen.

Ik lees ook nog een vraag of het kunnen inloggen op de SuperWifi. Wat ​@Leen59 schrijft, klopt:

Je kunt wel inloggen met hetzelfde wachtwoord als van je modem. Je kunt dan kijken in de SW, maar wijzigingen moet je via het modem doen.

Een aantal wijzigingen kun je zelfs via de MijnKPN app doen! Voor de meer geavanceerde instellingen kun je inloggen op het modem. De SuperWifi nemen de instellingen van het modem automatisch over.

Kun je hiermee uit de voeten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

Hi ​@Mendek, ik zie dat ​@Leen59 je al goed op weg heeft geholpen met jouw vraag! Ik zal het hieronder even samenvatten:

Een schone installatie zou jou moeten helpen om de SuperWifi op de nieuwere versie te krijgen:

Helaas is het je hiermee nog niet gelukt om alle SuperWifi op dezelfde softwareversie te krijgen. Hoewel het klopt dat een update niet te forceren is, kan je deze wel op weg helpen. Dit kan je doen door de SuperWifi te resetten. Sluit deze vervolgens bekabeld aan als het lampje paars brandt en laat deze een uur zitten. Hierna zou de SuperWifi wel de nieuwste software moeten binnenhalen. Dit gebeurt vaak in de nacht, maar wil ook nog wel eens direct gebeuren. Lukt het niet direct? Dan even geduld hebben tot jouw SuperWifi de update vanuit het netwerk krijgen.

Ik lees ook nog een vraag of het kunnen inloggen op de SuperWifi. Wat ​@Leen59 schrijft, klopt:

Een aantal wijzigingen kun je zelfs via de MijnKPN app doen! Voor de meer geavanceerde instellingen kun je inloggen op het modem. De SuperWifi nemen de instellingen van het modem automatisch over.

Kun je hiermee uit de voeten?

Eigenlijk niet nee.
Dit is namelijk allemaal al gebeurd.

Ik heb alle drie de Wifi punten een reset gegeven en geïsoleerd. (Paars lampje brandde -Geen kabel aangesloten)
Vervolgens mijn V12 een factory reset gegeven. (Dat is nogal veel werk om vervolgens alle settings weer te configureren)

Vervolgens één voor één de WiFi extenders weer aangesloten. Die zijn alle drie bekabeld aangesloten, bij mij altijd.
Er is niets veranderd aan de Firmware van de Extenders.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

Ik heb net één van die twee nog een keer gereset.
Als ik de netwerk kabel eruit trek kleurt de LEd direct rood.

Daarna de reset knop ingedrukt, na ca 10 sec gaat de led rood knipperen.
Daarna gaat de led groen knipperen en daarna duurt het ongeveer 5 minuten voordat de led Paars kleurt.

Daarna de kabel er weer in gedaan.

Knippert dan eerst blauw, daarna blijft blauw branden, daarna knippert hij een poosje groen, daarna gaat de led uit.

Op de v12 zie ik deze melding,

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

De led zou blauw moeten gaan knipperen als de kabel erin zit, dit betekent dat de software geladen wordt. Doe eerst het apparaat ontkoppelen voordat je de procedure uitvoert, mogelijk helpt dat.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 17, 2025

Dat is wat ik heb gedaan,

En ja hij knippert eerst blauw, blijft dan blauw branden en dan groen knipperen.

Daarna gaat de led uit en de V12 geeft de foutmelding.

Leen59
Wijsgeer
  • October 17, 2025

Bedoel je geen lampje of in het overzicht?