Skip to main content
Antwoord

Hoe zet ik wifi uit op de Experia Box V10 maar laat het aan op de SuperWifi 2?

• November 12, 2025
  • 10 reacties
  • 117 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een Experiabox V10 en drie SuperWifi 2 extenders. Volgens de handleiding kan de Wifi van het modem uitgezet worden zodat de SW2 Extenders het overnemen mits er 1 SW2 extenders bekabeld is aangesloten aan het modem. Als ik de wifi uitzet (zijkant modem) dan nemen de SW punten het niet over. Begrijp ik het niet goed of is er iets anders aan de hand?

Beste antwoord door joey92

je zult moeten inloggen in de V10 om dit te kunnen doen.

als je hierin de wifi uitzet. krijg je een pop-up met de vraag of je de bedraad aangesloten extenders aan wilt laten.

let even niet op de optie naast het schuifje. dit is nog een screenshot van een oudere firmware versie.

10 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 13, 2025

Ik maak gebruik van Superwifi 2 (SW2) en nu lees ik in de tekst bovenin dat je de wifi op de V10 uit kunt zetten zodat alleen de SW2 wifi overblijft. Als ik de Wifi echter uitschakel op de V10 dan werkt mijn SW2 ook niet meer. Hoe kan ik de Wifi uitschakelen zodat de SW2 blijft werken? Ik heb 1 SW2 extender bekabeld aan het modem gekoppeld.

Admin: samengevoegd met eigen topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 13, 2025

Als je al de nieuwe V10.C…. software hebt kan de wifi niet uit. Want dan is de V10 de master en niet meer de eerste bedraad aangesloten SW2. En kan de SW2 gewoon draadloos verbonden.

Met de oude “intermediate” software moet de eerste SW2 bedraad op de V10 en gaat de wifi op de V10 automatisch al uit.

Echter. Nog maar 4 % van de V10 gebruikers hebben de intermediate software. En aan het eind van déze maand is dat 0 %.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 13, 2025

je zult moeten inloggen in de V10 om dit te kunnen doen.

als je hierin de wifi uitzet. krijg je een pop-up met de vraag of je de bedraad aangesloten extenders aan wilt laten.

let even niet op de optie naast het schuifje. dit is nog een screenshot van een oudere firmware versie.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 13, 2025

Echter. Nog maar 4 % van de V10 gebruikers hebben de intermediate software. En aan het eind van déze maand is dat 0 %.

Is bovenstaande geen inside info ​@PeterG dat niet gedeeld mag worden???

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Jake_. Is het gelukt met de uitleg en screenshot van ​@joey92? Dat geeft in principe alle informatie wat je nodig hebt. Daarom heb ik ook gelijk zijn antwoord als Best Answer gemarkeerd. 

Het kan dus zeker wat jij wil. Maar de vraag is wel waarom je dat wil. Met de V10 erbij heb je een extra Wifi punt in huis wat je netwerk kan vergroten. Echter zijn er natuurlijk ook scenario's waarbij het handiger is om de Wifi op de V10 uit te kunnen zetten. 

Is bovenstaande geen inside info ​@PeterG dat niet gedeeld mag worden???

Dit kan geen kwaad. We hebben deze informatie ook gedeeld in één van de Product Updates. 

• Helper
  • November 14, 2025

Zolang KPN blijft dweilen met kraan open, halen ze nooit de 0% 🤔

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Gisteren heb ik de V10.C.25.08.15 update gekregen in mijn modem.

Alle SuperWifi access points werkten na deze update niet meer en heb ze stuk voor stuk weet opnieuw moeten aanmelden door te resetten en bekabeld aan te sluiten ;(

Alles werkt weer nu, maar ik zie nu inderdaad dat het WiFi op de V10 modem nu ook aan staat.

Is het nog steeds geadviseerd deze uit te schakelen met de nieuwste firmware of dient/kan deze nu gewoon ingeschakeld blijven?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@mbraak als je de SW#2 wifipunten gebruikt en je wil tevens wifi6ax gebruiken wordt inderdaad geadviseerd de wifi op de V10 uit te zetten, daar deze geen wifi6ax ondersteunt, dit om eventuele storingen te voorkomen. 1 wifipunt dient dan wel bekabeld op de V10 aangesloten te blijven.

Als je geen wifi6ax gebruikt, dit ook op de wifipunten zo instellen en kan de wifi op de V10 gewoon geactiveerd blijven en kan de SW#2 draadloos verbinden met de V10.

Succes.

• Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Beste ​@mbraak als je de SW#2 wifipunten gebruikt en je wil tevens wifi6ax gebruiken wordt inderdaad geadviseerd de wifi op de V10 uit te zetten, daar deze geen wifi6ax ondersteunt, dit om eventuele storingen te voorkomen. 1 wifipunt dient dan wel bekabeld op de V10 aangesloten te blijven.

Als je geen wifi6ax gebruikt, dit ook op de wifipunten zo instellen en kan de wifi op de V10 gewoon geactiveerd blijven en kan de SW#2 draadloos verbinden met de V10.

Succes.

Ok Thanks. 
Ik heb enkel SW#1 dus dan schakel ik WiFi op de V10 weer in en kan ik de SW#1 die ik nu in de meterkast bij de modem heb staan beter elders gaan plaatsen.

Dank voor je reactie. 👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Je kunt nu inderdaad het SuperWifi wat eerst bij het modem stond, nu ergens anders (draadloos) plaatsen. Hopelijk met het gevolg dat je nu nog een betere Wifi dekking in je huis hebt :)