Skip to main content
Vraag

Iemand ervaringen met TP-Link Deco X50?

• September 13, 2026
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Super wifi 2 vervangen door TP-Link Deco X50 3 acces punten,

werkt dit goed , Huur nu 2 super Wifi en vind de huur te veel na de laatste prijs verhoging

gaarne ervaringen delen

Mvg Joop

8 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 13, 2026

Beste ​@Joris45 je kunt de SW#2 ook kopen voor €61,50 per stuk en kunnen in mesh samenwerken met de KPN router.

de TP_Link kun je ook aansluiten maar kunnen niet in mesh met de router werken en moet er minimaal 1 satelliet bekabeld aangesloten zijn aan de router en moet de wifi op de router uit staan.

Met de SW#2 kan de wifi op de router aan blijven, kunnen de SW#2 draadloos aangesloten blijven en werken in mesh met de KPN router.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

Het verhaal klopt als een zwerende vinger , maar persoonlijk vind ik 1 sw2 punt voor 61,50 euro nog al aan de prijs 

JanD
Wijsgeer
  • September 13, 2026

Het verhaal klopt als een zwerende vinger , maar persoonlijk vind ik 1 sw2 punt voor 61,50 euro nog al aan de prijs 

In de KPN webshop kost deze zelfs €99 ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • September 13, 2026

In de KPN webshop kost deze zelfs €99 ​@ivo46 

Ja ook dat klopt als ze zwerende vinger, maar dat is helemaal een belachelijke prijs, dus je kan wel zeggen in de winkel 99 euro, maar dan is 61,50 euro pst nog steeds geen koopje, zeker gezien zeer zwak update beleid, cq software.

• Auteur
  • Helper
  • September 14, 2026

Vind de laatste prijsverhoging best hoog 20% , kpn levert een goed producht maar is wel aan de prijs

Mijn contract loopt tot medio Mei 2027 , als ik zo rondkijk kan het bij anderen een stuk goedkoper

maar zal ze bellen en kijken wat ze te bieden hebben

Joris 45

JanD
Wijsgeer
  • September 14, 2026

Vind de laatste prijsverhoging best hoog 20% , kpn levert een goed producht maar is wel aan de prijs

Mijn contract loopt tot medio Mei 2027 , als ik zo rondkijk kan het bij anderen een stuk goedkoper

maar zal ze bellen en kijken wat ze te bieden hebben

Joris 45

Na een minimum huurtermijn kun je ze maandelijks opzeggen die versterkers ​@Joris45 , heeft niets met je normale internetcontract te maken.

• September 14, 2026

Al dergelijke producten zullen in prijs stijgen. Een setje van drie X50 accespunten kost ook rond de € 165,00 en 1 losse vanaf € 80,00 afhankelijk van de winkel/webshop.

​@Joris45 

De X50 zijn prima dingen, ik denk er zelf ook aan ter vervanging van mijn Experiawifi accespunten. Je zou ze als accespunt moeten instellen en de wifi van de kpn modemrouter zou uitkunnen maar is niet noodzakelijk, dat houd verband met het over gaan van een apparaat naar het accespunt die het sterkste signaal geeft. Als jouw modemrouter in de meterkast hangt kan de wifi hoe dan ook uit.

Lees vooral dit topic als je ook TV afneemt via KPN.

https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/via-een-tp-link-deco-x50-werkt-itv-niet-565145?tid=565145&fid=72

En hier wat meer leesvoer.

https://community.kpn.com/thuisnetwerk-72/problemen-met-v12-en-deco-x50-612986

Bij andere providers zitten accespunten soms bij de prijs inbegrepen bedoelde je dat met dat het goedkoper kan of keek je naar de actie prijs van het totaalbedrag  van het voor het 1 jaar?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Joris45, welkom bij de community! 😊Ik heb zelf niet zoveel ervaring met de Deco X50, dus daar kan ik je helaas niet heel veel uit eigen ervaring over vertellen.

Gelukkig zie ik dat er hierboven al een hoop goede informatie en ervaringen met je zijn gedeeld door andere communityleden. 🙂​@Rowi. heeft daarnaast nog een paar handige topics gedeeld over het gebruik in combinatie met KPN. Hopelijk helpt alle informatie je om een goede keuze te maken.

Laat vooral weten waar je uiteindelijk voor kiest en hoe het bevalt!