Skip to main content
Vraag

Ik heb geen wifi meer sinds de update van 23 mei 2025

• May 25, 2025
  • 8 reacties
  • 475 keer bekeken

Tot de update van afgelopen donderdag werkte alles (eindelijk) prima. En na de update is het alleen maar gedonder en gelazer. Gemopper en gezeur.

De wifipunten geven geen signaal meer door en de het vaste internet hapert of valt weg.

Via de app proberen om online het probleem te verhelpen, geeft aan dat er geen probleem is, en dan mag ik door naar de webshop.

De aanbevolen speedtest wil niet starten, omdat er via de wifi geen verbinding met de server kan worden gemaakt. 
Wat mij betreft mag de “verbetering” van afgelopen week weer worden teruggedraaid.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 25, 2025

Heb je al een reset gedaan?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Matjemaan, welkom! Ik zag je al even in een ander topic voorbij komen. Goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt. 

In dat andere topic gaf je aan:

Inmiddels al weer uren bezig. Ik heb 3 wifi superpunten en alle 3 branden ze groen. Echter als ik inlog op mijn modem herkent hij er slechts 2 van de 3 en bij het inlogscherm geeft hij aan dat 1 van de 3 een probleem heeft. Als ik daarop inlog wordt er aangegeven dat hij gewoon goed functioneert. Geen idee wat ik hier nu nog aan kan doen.

Hoe zijn je SuperWifi op dit moment aangesloten? Hoeveel bekabeld, hoeveel draadloos? Degene die hij niet herkent, is dat een draadloos aangesloten punt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

Na het resetten van de modem, werden alledrie de wifipunten herkend. 
ze staan alledrie aan, eentje is bekabeld, de andere twee zijn draadloos.

volgens de topologie zijn er geen gebruikers gekoppeld. Geen enkel apparaat neemt wifi af via de superwifi.

Eentje blijft aangeven dat die “een probleem” heeft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2025

De wifi punten weer op hun plek in het huis gezet, en direct daarna valt alle wifi weg. Maar dan ook echt alles valt weg.

De glasvezel modem en de experiabox zijn nu een kwartier van de stroom geweest. 
Dat zou moeten volstaan om de boel te resetten. 
Nog steeds problemen met de superwifi punten. Er is slechts eentje actief, eentje geeft “één probleem” en eentje is onbereikbaar. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Stroomloos maken van het modem is echt wat anders dan resetten. Reset gebeurt alleen als je het resetgaatje indrukt (30 seconden, anders zien we dat dit niet altijd goed pakt) of via de webinterface het resetcommando onder de systeeminstellingen.

Welke softwareversies heb je op dit moment op je V10 en op de SuperWifi, ​@Matjemaan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Goedemorgen,

Ik heb inmiddels het modem gereset zoals je schreef. Even afwachten of het nu stabiel blijft. Gisteren viel de Wifi tot 3 x toe uit, vandaag ook al weer één keer. Dat was het moment om het modem te resetten. De firmwareversie van het modem is V10.C.25.04.05. De firmwareversie van de SuperWifi is SW2.C.25.02.02. In de topologie zie ik echter maar 2 van de 3 SuperWifi's.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 28, 2025

Ter aanvulling: inmiddels is het internet vandaag al weer 3 keer weggevallen. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat zijn in ieder geval goede softwareversies, ​@Matjemaan

Qua topologie, daar zien we soms nog wat weergave dingetjes mee. Van daaruit kan het kloppen dat je in dat scherm niet alles ziet. Zolang je in de tekst aan de linkerkant maar wel het juiste aantal ziet staan. En deze ook allemaal zichtbaar zijn op het tabblad Verbonden apparaten.

Als jouw wifi wegvalt, zie je dan ook dat de lampjes op de SuperWifi en/of je V10 anders gaan branden? 

Die bekabeld aangesloten SuperWifi, is die rechtstreeks bekabeld aangesloten, of zit daar wat tussen (switch, homeplug, e.d.)?