Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg mijn witte superwifi punt niet verbonden met mijn box12 en zwarte superwifi punten

• February 6, 2025
  • 1 reactie
  • 112 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden weer lid van KPN en momenteel heb ik een Box 12 modem & 2 Superwifi 2 (zwart) punten. De punten zijn via een ethernet aansluiting aangesloten aan de modem en werken naar behoren. 

Nu heb ik van een eerder abonnement nog 2 extra gekochte Superwifi 1 (wit) punten liggen die ik graag wil aansluiten. Volgens de informatie die ik kan vinden moet dit geen probleem zijn. Ze hebben tenslotte bij het vorige abonnement ook moeiteloos gewerkt.

Echter is het zo dat ik het niet voor elkaar krijg om deze punten ook te verbinden, naja verbinden lukt wel maar er komt geen internetverbinding van af. Terwijl deze ook met een ethernet kabel verbonden is aan de modem. Meerdere malen alle stappen van de kpn thuis app gevolgd. Het apparaat resetten zodat er een paars lampje komt en die vervolgens aan de hand van de instructie zo instellen dat het lampje groen blijft branden. Dit geeft aan dat het punt verbonden is. Echter zend deze dan geen netwerkverbinding uit. Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd, maar ik weet gewoon niet hoe ik het kan oplossen.

Kunnen jullie mij helpen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hallo ​@mitchellhop. Welkom op de community! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het aansluiten van je SuperWifi 1 punten. 

Het klopt dat SuperWifi 1 en 2 samen kunnen werken. Tenzij de SuperWifi 2 al over is naar de nieuwste firmware. Soms kan de combinatie voor uitdagingen zorgen. Misschien lukt het wanneer je alles opnieuw probeert aan te sluiten.

1. Zet de modem en alle SuperWifi punten uit.
  2. Start de modem op en wacht tot deze volledig online is.
  3. Zet eerst de SuperWifi 2 punten aan en controleer of deze goed werken.
  4. Sluit daarna één SuperWifi 1 punt aan (eerst draadloos proberen, daarna bekabeld).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 7, 2025

Hallo ​@mitchellhop. Welkom op de community! Wat vervelend dat je problemen ervaart met het aansluiten van je SuperWifi 1 punten. 

Het klopt dat SuperWifi 1 en 2 samen kunnen werken. Tenzij de SuperWifi 2 al over is naar de nieuwste firmware. Soms kan de combinatie voor uitdagingen zorgen. Misschien lukt het wanneer je alles opnieuw probeert aan te sluiten.

1. Zet de modem en alle SuperWifi punten uit.
  2. Start de modem op en wacht tot deze volledig online is.
  3. Zet eerst de SuperWifi 2 punten aan en controleer of deze goed werken.
  4. Sluit daarna één SuperWifi 1 punt aan (eerst draadloos proberen, daarna bekabeld).